שבילי אופניים אנדורו יער שגב

  • גבוהה
  • לפי אזור

    צפון גליל מערבי
שבילי אופניים אנדורו יער שגב. צילם: אילן שחם, ארכיון הצילומים של קק"ל

שלושה מסלולי אנדורו ברמה טכנית גבוהה מספקים חווית רכיבה מאתגרת ורוויית אדרנלין בירידה מהירה.

לראשונה בארץ – שלישיית מסלולי אנדורו רשמיים ומתוחזקים המעניקים לרוכב האקסטרים פלא אמיתי של רכיבה אתגרית, מהירה ומהנה בצורה בלתי רגילה – גינות סלעים, קיקרים, טייבלים, דרופים, גאפים, סטפ דאונים ועוד ועוד.

הוראות הגעה

מבואת יעד – מכביש 805, כ 6.8 ק"מ מזרחית לצומת יבור, או כ- 2.7 ק"מ מערבית לצומת משגב, פונים לכיוון היישוב יעד ומיד פונים שמאלה וחונים ברחבת החניה הקטנה ליד אזור הפיקניקים.

תיאור המסלול

לראשונה בארץ – שלישיית מסלולי אנדורו רשמיים ומתוחזקים המעניקים לרוכב האקסטרים פלא אמיתי של רכיבה אתגרית, מהירה ומהנה בצורה בלתי רגילה – גינות סלעים, קיקרים, טייבלים, דרופים, גאפים, סטפ דאונים ועוד ועוד.

מסלולי אופנים אנדורו - יער שגב, נבנו על ידי ליגת האנדורו הישראלית בשיתוף קק"ל, מועצה אזורית משגב, וקהילת הרוכבים הארצית, בעבודה מקצועית תוך שימת דגש על שמירת ערכי טבע ונוף.

כמו כן הושם דגש על שיפועים המתאים לרכיבת אנדורו על פי הסטנדרטים העולמים. השבילים עוברים ביער מחתני מגוון, המסלולים כוללים אלמנטים טכניים המתאימים לרוכבים מנוסים.

הקאץ' באנדורו הוא שבין ראן לראן בירידות המשגעות יש לרכב מתחתית המסלולים לראשם, בדרך הרחבה והנוחה המסומנת היטב ומאפשרת לרוכבים תפירה של מסלול כבקשתם בין הסינגלים השונים.

הרכיבה בסינגלי האנדורו של יער שגב דורשת יכולת טכנית גבוהה, ויש להתייחס אליה בהרבה זהירות וחשדנות, בעיקר ברכיבה הראשונה – ללמוד להכיר את האלמנטים ואיך להתמודד איתם לפני שמגיעים אליהם במהירות. רוכבים פחות מנוסים ברכיבה טכנית עלולים לבלות זמן רב בהליכה בחלק מן הקטעים.

במספר מקטעים טכניים במיוחד נראה סימון אזהרה, ולפעמים גם שילוט עם חץ ירוק לנתיב שעוקף את האלמנט הבעייתי.

בכל מקרה, הרכיבה בסינגלים מסוג זה מדגישה מאוד הבדלי יכולות – אם אתם שומעים רוכב שועט מאחוריכם, היו נחמדים ומתחשבים ופנו לו/לה את המסלול.

שלושת המסלולים הם:

סינגל האינטילגנטים – סינגל יחסית מתון וזורם המתאים לחתך רחב יותר של רוכבים. כמובן שככל שמגבירים את המהירות הסינגל הופך ליותר טכני ומאתגר.

סינגל באורות – סינגל בנוי בקפידה ומאתגר במיוחד הכולל את כל מגוון האלמנטים שאפשר לחשוב עליהם, כמו גם אינספור הזדמנויות לצבירת זמן אוויר. ממה שאנו רואים בשטח, הסינגל הזה זוכה לתואר המכובד – חביב הקהל!

סינגל מיני-אנדורו – סינגל משובח וטכני, דוחס את כל הטוב שבסינגל באורות למרחק יותר קצר שלא ייתן לכם רגע אחד להרגע לפני שתגיחו בתחתית המסלול עם חיוך ענק על הפנים.

פרטי המסלולים:

האינטילגנטים - אורך 2.17 ק"מ, ירידה מצטברת 200 מ', רמת קושי בינונית +, מכיל אלמנטים טכניים. סימון כחול.

באורות – אורך 2 ק"מ, ירידה מצטברת 220 מ', רמת קושי גבוהה,  מתאים לרוכבים מנוסים ביותר, מכיל אלמנטים טכניים- קפיצות, שיפועים תלולים, גינות סלעים ועוד. סימון אדום.

מיני-אנדורו – אורך 1.6 ק"מ, ירידה מצטברת 190 מ', רמת קושי גבוהה, מתאים לרוכבים מנוסים ביותר, מכיל אלמנטים טכניים- קפיצות, שיפועים תלולים, גינות סלעים ועוד. סימון אדום.

סינגלי אינדורו יער שגב עם אלמנטים טכניים מסוג מדרגת סלע, קפיצות עפר, קפיצות עפר עם מרווח. אלמנטים אלו מפוזרים לכל אורך הסינגל עם אפשרות למעקף (צ׳יקן ליין) משולט.

התשה (חזרה למעלה) - אורך 4 – 3.3 ק"מ, טיפוס מצטבר 180-200 מ'.

הסינגל מסומן בשטח על ידי "טיפות" עם רוכב אופניים בירידה, בצבע שמצוין למעלה (כחול או אדום), כאשר השפיץ של הטיפה מצביע על כיוון התנועה.

  • הרכיבה במסלולי האנדורו באחריות הרוכב.
  • המסלולים מתאימים לרוכב מנוסים ביותר.
  • במסלולים קיימים אלמנטים טכניים המתאימים לרמת רכיבה גבוהה +.
  • יש לרכב על המסלולים עם קסדה ומיגון מתאים.
  • המסלולים מתאימים אך ורק לכיוון הירידה.
  • אין כניסה לאופנועים!

סיפור דרך

סינגל האינטליגנטים – הסינגל מתחיל בירידה מתונה ומיד תופס שיפוע מרשים עם סיבובים, דרופונים וזרימה מהנה במורד השלוחה, עד שבשלב מסויים הוא מתעקל שמאלה לרכיבה על צלע ההר בשיפוע מתון, כשפה ושם אפילו נכנסים כמה דיוושים במגמת עליה, רחמנה ליצלן, לפני הגלישה הסופית והמרגשת אל סיום המסלול.

סינגל מיני אנדורו – הסינגל מכניס אותנו מיד לעניינים עם סדרת סיבובים צפופים משולבים בדרופים קטנים, ולאחריהם קטע זרימה קצר ומהנה שבעקבותיו דרופ קטן, גינת סלעים ואז דרופ גדול שמאפשר למעוניינים בכך לשחרר זמן אוויר (ולאלה שלא, לעקוף את הסלע מימין בזהירות). הסינגל ירגיע אותנו בעוד קצת זרימה על קו גובה לפני שהוא תופס אזימות תלול כלפי מטה תוך שהוא מפנק אותנו במבחר אלמנטים לאורך הדרך המהירה לסיום.

סינגל באורות – אנו פוצחים בזרימה מהנה עם מספר אלמנטים קלים לפני שאנו חוצים את דרך העפר אל תוך ירידונת תלולה ומטריפה (זהירות!). לאחר קטע יחסית זורם ורגוע, עם אופציות לשובבות למי שאוהב להפריד את גלגליו מפני השטח, הסינגל שוב נכנס לקטע טכני משובח עתיר דרופים וסיבובים מהירים בין סלעים ובין עצים, שאינו נותן לנו מנוח עד שאנחנו גולשים אל רחבת הסיום עם חיוך ענק ורווי אדרנלין על הפנים.

חזרה למעלה (התשה) – מרחבת הסיום נפנה ימינה ולאחר 200 מ' שוב ימינה לטיפוס בדרך הכורכר הרחבה. קילומטר וחצי מתחילת הטיפוס הדרך מקבלת סימון שבילים כחול, ולאחר 650 מ' נוספים, במזלג, היא ממשיכה ימינה (בעוד הכחול ממשיך ישר).
כ – 2.9 ק"מ מתחילת הטיפוס, הדרך פוגשת את כביש הגישה ליעד.
פניה ימינה על שביל האופניים הסלול המקביל לכביש תוליך אותנו כעבור 350 מ' לתחילתו של סינגל מיני-אנדורו.
פניה שמאלה ושוב שמאלה עם השביל המקביל לכביש 805 תוביל אותנו להמשך טיפוס איכותי שבסופו נפנה שמאלה אל דרך שבמהרה מקבלת סימון שבילים כחול.
לאחר 350 מ' בדרך זו נראה מימין את הכניסה לסינגל האינטיליגנטים.
פניה שמאלה כ-50 מ' הלאה תוביל אותנו מעלה אל תחילתו של סינגל באורות.

למי תודה למי ברכה

סינגלי האנדורו של יער שגב נולדו מחזון של שני מקומיים - בני להט, מדריך רכיבה ומפיק ארועי אופניים ונגה כורם – סגנית אלופת סבב האנדורו העולמי, שהביאו את אבי תמיר, מתכנן ובונה מסלולים עבור IMBA בארצות הברית, לתכנן ולבנות את המסלולים ביער שגב.
בתמיכה מלאה של קק"ל – שלי בן ישי, מנהל אזור גליל מערבי - כרמל, סלאח היערן, אחמד שחאדה עם המיני באגר וכל צוות אזור גליל מערבי, הם "הזיזו הרים", פנו וקיבלו תמיכה ורוח גבית מהמועצה המקומית משגב ומן הרוכבים בקהילה שסייעו בימי בניה של הסינגל, וגרמו לכל הפרויקט הזה לקרום עור, גידים ושבילים.

מידע כללי נוסף

מה זה אנדורו?

מסלולי אנדורו משלבים את הצורך בצליחה, וההנאה שברכיבה, בסינגלים טכניים מהירים עם העבודה הקשה של טיפוס לראש ההר. תחרות אנדורו כוללת כמה מקטעים (סטייג'ים) ברוח הדאונהיל, שהם בעיקר בירידה וכוללים אלמנטים טכניים ברמות קושי שונות, וביניהם מקטעים של טיפוס מנהלתי ("התשה"). תוצאת התחרות נקבעת על פי מדידת זמנים של הקטעים בירידה, אבל לקטעי הטיפוס יש מגבלת זמן, ורוכב שאינו עומד במגבלת הזמן נפסל או נקנס בזמן.

קטעי הירידה כוללים את מיטב האלמנטים מעולם הדאונהיל, כגון גינות סלעים, קיקרים, טייבלים, דרופים, גאפים, סטפ דאונים וכדומה, לרוב בשיפוע פחות תלול ורמת קושי מעט יותר נמוכה ממסלול דאונהיל קלאסי. הצורך בדיווש מתחתית המסלול לראשו אינו מאפשר שימוש ב"מפלצות" דאונהיל, אלא דורש רכיבה על אופניים שמצד אחד יהיו מספיק אגרסיביים להתמודדות עם כל מה שהירידה תזרוק לעברנו, אך גם מספיק קלים ויעילים לדיווש כך שנוכל לרכב עד לפסגה בלי להשאיר את הריאות שלנו איפשהו בדרך.

לקריאה נוספת והעשרה

למעוניינים לשלב רכיבה מאתגרת נוספת באזור – סינגל יער שגב.

קרדיטים:
כתב וצילם: אילן שחם
פורסם בתאריך 9.7.2020

כללי רכיבה בטוחה בשטח של קק"ל

הוספת תגובה

כדי להוסיף תגובה יש להתחבר למערכת

0 תגובות

אלפי ק"מ של רכיבת שטח בעשרות מסלולים המתאימים לכל גיל ולכל רמות הרכיבה

מפת גוגל

מפת גבהים

באורות



התשה באורות



מיני אנדורו



התשה אנדורו



אינטליגנטים



התשה אינטליגנטים

מפת סימון שבילים מפת סמ"ש מספר 2 – "הגליל העליון"