סינגל השלוחה

  • בינונית
  • 20 ק"מ
  • לפי אזור

    צפון כרמל
  • עם כיוון השעון
  • 530 מ'
  • קיץ חורף
סינגל השלוחה. צילם: אילן שחם, ארכיון הצילומים של קק"ל
  • סוג המסלול

סינגל אופניים משובח המספק רכיבה מאתגרת ומטריפה על ההר הירוק תמיד

ותיקי הרוכבים בארץ מכירים היטב את אזור "מרכז מיר"ב" בכרמל, על שלל הסינגלים המאתגרים שלו.
כעת, על מנת לשדרג את חוויית הרכיבה באזור, תכנן וורן פרייר סינגל מעגלי באורך של כ-20 ק"מ שמשלב קטעים מן הסינגלים הישנים והטובים ביחד עם מקטעים ארוכים של סינגלים חדשים ליצירת מסלול ארוך ורציף הכולל את כל הטוב של הרכיבה בכרמל בהקפה אחת משובחת ומשולטת היטב.

הוראות הגעה ומידע כללי

מבואת אטאטורק – ניסע על כביש מס' 4, צפונית לצומת פורדיס, וכקילומטר לאחר צומת עופר נפנה ימינה ומיד שמאלה אל חניה גדולה – חניון אטאטורק.

למגיעים מכיוון חיפה, כקילומטר לאחר הכניסה לגבע כרמל נפנה שמאלה לכיוון מרכז מיר"ב ומיד שוב שמאלה אל החניון.

תיאור המסלול

מעבר להנאות הרכיבה הרבות שהסינגל יספק לנו, הרי שהוא טבול בנופים משגעים שישדרגו כל רכיבה – היער הירוק בו אנו רוכבים, הצמחיה והפריחה המטריפה בעונת האביב, והתצפיות המרהיבות לכיוון הים התיכון, המטעים והשדות בחוף הכרמל והגבעות ירוקות העד של הכרמל עצמו.

אורכו של הסינגל, 20.4 ק"מ, עלול להישמע קצר לחלק מהרוכבים, אך 530 מ' טיפוס על פני המרחק הזה מבהירים שזה סינגל עם מעט מאוד מנוחה – או שאנחנו בירידה הדורשת את מלוא תשומת הלב שלנו, או שאנחנו בעלייה הסוחטת כל סיב שריר ברגליים שלנו.

האתגרים הטכניים במסלול בנויים בצורה חכמה כך שיופיעו בעיקר כשהמהירות גוברת – רוכבים רגועים יוכלו ליהנות מן השביל בלי להיתקל במכשולים שיעצרו אותם, אך מי שישחררו את המעצורים בירידות יידרשו לשליטה מושלמת באופניים על מנת שדליי האדרנלין שיוזרמו בגוף לא יישפכו על קרקע היער.

למעוניינים בקיצור המסלול, מבנהו מאפשר חיתוכים קלים בכמה מקומות אל המשך המסלול, מה שמאפשר מבחר אפשרויות רכיבה בין 10 ק"מ ל – 21.
מצד שני, חובבי המרחקים יכולים בקלות לשלב את הרכיבה בסינגל עם רכיבה בסינגל חוף הכרמל בן 40 הקילומטרים או בחלקו, זאת על ידי רכיבה בדאבל דרומה כשאנו מגיעים לקראת סוף ההקפה לכביש הסמוך למרכז מיר"ב.

הסינגל מסומן בשטח על ידי "טיפות" עם רוכב אופניים בצבע שחור בתוכן על רקע צהוב, כאשר השפיץ של הטיפה מצביע על כיוון התנועה. הרכיבה היא אך ורק בכיוון המסומן – עם כיוון השעון.

פרטי המסלול –

אורך – 20.4 ק"מ, גובה מצטבר 530 מ', רמת רכיבה בינונית.

סיפור דרך

מן החניון נצא לדרך בכיוון צפון-מזרח בסינגל משובץ מדרגות סלע ומכשולים קלים, במגמת עלייה קלה, שירמוז לנו על המצפה לנו בהמשך הדרך.

מכאן נתחיל לצבור גובה על ידי טיפוס על דאבל נוח ובהמשך גם בסינגל אל מרומי ה"שלוחה" שם נתחיל להשתעשע עם הסינגל המהתל בשטח ונגיע אל התצפית הראשונה שלנו, מצפה עופר.

מגדל התצפית עצמו סגור למבקרים, אבל מרפסת התצפית הסמוכה מספקת את הסחורה בגדול ובהחלט שווה את הסטייה הקטנטנה מהשביל.

נמשיך עם הסינגל מזרחה ולאחר מכן צפונה ברכבת הרים שתאתגר את יכולותינו הטכניות כמו גם את נפח הריאות שלנו, לפני שהשביל ייצא שוב להקפה נופית של אחת משלוחות המשנה, עם הים הכחול המנצנץ מעבר למטעים והשדות.

במהרה נמצא את עצמנו שוב בעיצומה של "המלחמה" – מרוכזים היטב בירידות המשובחות ונותנים את הלב בכיבוש העליות. נעבור סמוך לחניון שבילי רון מצד אחד, ולאחר מכן מן הצד השני, נפנה דרומה בקטע סינגל שידביק לנו חיוך מטופש לפרצוף, נטפס קצת ואז שוב נזכה לזרימה ארוכה ומשגעת בעוד אנו מקיפים את גבעת שלוחית, לפני שנפצח שוב בטיפוס להשלמת המטרים אותם איבדנו בחדוה גדולה כל כך.

לקראת סוף העלייה נבחין בפינת מנוחה בצל עץ גבוה ועם נוף אדיר לגבעות הירוקות והים הכחול. זהו מצפור צביקה קפלן, מקום מומלץ להפסקת קפה, לפטפט, לעכל את מה שעברנו עד כה ולדמיין את מה שעוד נשאר, אל מול כל היופי השמיימי הזה.

לבסוף נעלה שוב על סוסי הברזל (והאלומיניום והקרבון) ונחזור להנאה מן השבילים הזורמים, נעפיל לראש גבעת שלוחית ונגלוש ממנה בהנאה רבה, נדלג אל הגבעה הבאה, נעשה "סובו גבעה והקיפוה", נשתגע בירידה לכיוון מרכז מיר"ב, ולאחר עוד עליה קצרה נגלוש עם חיוך ענק על הפנים חזרה אל הרכבים.

למי תודה למי ברכה

תודה לאלוף הכרמל בבניית סינגלים, וורן פרייר, שתכנן את הסינגל ופיקח על בנייתו.
תודות לשלי בן ישי, מנהל אזור גליל מערבי כרמל שניהל את בניית הסינגל.
תודה למיכה סילקו, היערן, שעזר ותמך בפתרון כל בעיה שעלתה בשטח.
תודה למדריך היער ג'מאל פחמאוי שפיקח על עבודת הגיזום, המיני באגרים וכו'.
תודה לאחמד שחאדה מפעיל המיני באגר, ולצוות עובדיו, שבנו את הסינגל בשטח בדייקנות ומקצועיות תוך שמירה מרבית על ערכי הטבע והנוף.

מידע כללי נוסף

סינגל השלוחה מצטרף אל אוסף הולך וגדל של סינגלים במערב ודרום הכרמל, ביחד עם סינגל יער חוף הכרמל וסינגל יער חגית ובת שלמה, ליצירת רצף של מעל 80 ק"מ, המאפשרים אינספור אפשרויות רכיבה בכל הרמות ולכל המרחקים.

קרדיטים:
כתב וצילם: אילן שחם
פורסם בתאריך 5.7.2020

כללי רכיבה בטוחה בשטח של קק"ל

הוספת תגובה

כדי להוסיף תגובה יש להתחבר למערכת

1 תגובות

avatar שמעון בראון
19/11/2022 21:22
נפלא, פחות עם גדודי אופנוענים בכוון ההפוך
כיף גדול, סינגל נפלא ומתוחזק. היום גדודי אפנוענים רכבו בסינגל, חלקם בכוון ההפוך, חלק בלי רשיון (ילד בן 12). אם זאת הכוונה סבבה, אחרת מוטב לשים שלטים ברורים האוסרים אופנועים (מסוכן) וגם כוון הרכיבה ראוי לציון.

אלפי ק"מ של רכיבת שטח בעשרות מסלולים המתאימים לכל גיל ולכל רמות הרכיבה

מפת גוגל

מפת גבהים

סינגל השלוחה

מפת סימון שבילים מפת סמ"ש מספר 4 – "הכרמל"