סינגל כפר חנניה ענבר

  • בסיסית
  • 14 ק"מ
  • לפי אזור

    צפון גליל עליון גליל תחתון
  • עם כיוון השעון
  • 200 מ'
סינגל כפר חנניה ענבר. צילם: אילן שחם, ארכיון הצילומים של קק"ל
  • סוג המסלול

סינגל אופניים זורם ומהנה בלב חורש טבעי יפיפה ונוף גלילי מרהיב.

סינגל אופניים זורם ומהיר בעומק חורש מן האגדות ובין הרים גליליים ירוקים. מוצל בקיץ וטובל בפריחה מרהיבה בחורף ובאביב.

הוראות הגעה

מבואת כפר חנניה – נכנס ליישוב כפר חנניה מכביש 806, נמשיך ישר בכיכר לכיוון אזור התעשייה, כשהכביש הופך לדרך כורכר, נעבור את אזור התעשייה ולאחר כ-200 מ' נוספים נראה את שלט המבואה של הסינגל ונחנה.

מבואת ענבר–מכביש 806 נפנה לכיוון קיבוץ ענבר ונחנה ליד הכניסה לקיבוץ, או בתוכו.

תיאור המסלול

סינגל כפר חנניה מזמין אותנו לגלות דרך גלגלי האופניים חבל ארץ מרהיב שעבור רובנו אינו מוכר.
הסינגל בנוי בצורה חכמה הזורמת בתוואי השטח במקום להילחם בו, מה שמתבטא בשביל נוח במיוחד לרכיבה, עם עליות מתונות שכמעט ואינן מורגשות, וירידות מטריפות המתאימות מצד אחד למתחילים שייקחו אותן לאט, אך ירגשו גם רוכבים ותיקים וחובבי אקשן שישחררו את הבלמים וייהנו מרכבת ההרים של הטבע.

חלקות היער בסינגל כוללות חורש טבעי, בחלקו עם צמחיית תת יער עשירה וצפופה המעבירה בנו תחושה של רכיבה במחוזות רחוקים. כשאנו יוצאים מן היער אנו זוכים לנופים הרריים ירוקים של קו התפר בין הגליל התחתון לעליון. בעונת החורף והאביב נוכל גם להתבשם בפריחה רב-גונית מרהיבה.

כמו סינגלים רבים אחרים של קק"ל, גם סינגל זה נולד בשיתוף פעולה עם הקהילה המקומית. מה שהחל ביוזמה של גננת מכפר חנניה ליער קהילתי, המהווה כיום אבן שואבת לילדי הסביבה הקרובה והרחוקה, המשיך לשביל אופניים ממנו נהנים תושבי המקום ורוכבים המגיעים מכל חלקי הארץ.

הסינגל מסומן בשטח על ידי "טיפות" עם רוכב אופניים בצבע שחור בתוכן על רקע צהוב, כאשר השפיץ של הטיפה מצביע על כיוון התנועה. הרכיבה בסינגל הינה עם כיוון השעון בלבד.

פרטי המסלול –

אורך 14ק"מ, גובה מצטבר 200 מ', רמת רכיבה בסיסית.

סיפור דרך

ממבואת כפר חנניה - נצא לדרך במעלה דרך הכורכר המקבילה לכביש לחימום קצר ובמהרה נכנס שמאלה לסינגל אשר יקבל את פנינו בזרועות פתוחות עם קטע ירידה מטריף ומהנה במיוחד.

לאחר הירידה נתחיל לטפס במתינות בחלקת חורש טבעי מן האגדות ונמשיך בחורש נמוך ממנו נשקפים נופים נהדרים לעבר הגליל העליון.

נגלוש בהנאה רבה מן הגבעה, נחצה שדה ונמשיך למרגלות הר לבנים, לפני שנרכב קטע קצר על דרכים רחבות אשר יוביל אותנו לכניסה לקיבוץ ענבר.

בנקודה זו יתחבר למסלול מי שחנה במבואת ענבר. נחצה את כביש הגישה לענבר ונמשיך בסינגל הסובב את הגבעה של יער קדרים, כאשר שוב חלקות החורש, הנופים המרהיבים וקטעי הזרימה רוויי האדרנלין יוציאו מאתנו קריאות הנאה והתפעלות.

טיפוס קצר מעברו השני של הקיבוץ והנה אנו כבר סובבים את כפר חנניה, נהנים מהירוק השוטף את העיניים בליווי כתמי צבע מרהיבים בעונת האביב, כשנגלה שמרוב הנאה לא שמנו לב שכבר הגענו חזרה לנקודת המוצא במבואת כפר חנניה.

מי שהתחיל בקיבוץ ענבר ימשיך בסינגל על פי התיאור למעלה.

למי תודה למי ברכה

סינגל כפר חנניה תוכנן ולווה על ידי ירון לוי רכז קהילה ויער אזור גליל עליון וגולן, בשיתוף עם שימי מרגוליס מקיבוץ ענבר ועזיז נאסר, שהיה אחראי על הבנייה בשטח.

מידע כללי נוסף

אל סינגל כפר חנניה יצטרפו בעתיד שני סינגלים סמוכים נוספים, ביער חזון ובנחל צלמון, כפר סלמה ולוטם, אשר ייצרו יחדיו רשת סינגלים בת שלוש לולאות שיאפשרו צירוף והתאמה של מסלולים באורכים ונופים שונים, לכל רמת רוכב ומצב רוח.

קרדיטים:
כתב וצילם: אילן שחם
מפה: אזור גליל עליון - גולן
עלה בתאריך: 23/8/2018

כללי רכיבה בטוחה בשטח של קק"ל

הוספת תגובה

כדי להוסיף תגובה יש להתחבר למערכת

0 תגובות

אלפי ק"מ של רכיבת שטח בעשרות מסלולים המתאימים לכל גיל ולכל רמות הרכיבה

מפת גוגל

מפת גבהים

חנניה ענבר