תפריט
התחבר
התנתק
להורדת האפליקציה:
בעלי כושר גופני גבוה ויכולת טכנית גבוהה

מידע

מפות

waze

סינגל רימון ביער להב - כרמים

רמת רכיבה:
גבוהה
8 ק"מ
דרום
הנגב הצפוני
כיוון רכיבה:
עם כיוון השעון
טיפוס מצטבר:
130 מ'
ירידה מצטברת:
130 מ'
נקודות עניין
  • היסטוריה ואמנות
  • מסלול מעגלי
דרג את המסלול
הדפס
הוסף למועדפים
סינגל ייחודי ומרתק שהוא מגרש משחקים מטריף וממכר לרוכבי אופניים.
סינגל רימון טומן בחובו מגוון אפשרויות המבטיחות סינגל זורם ומהנה ויוצרות מגרש משחקים נפלא לרוכבי אופניים בלב היער ומול הנוף.

+ הצג את כל המידע

הוראות הגעה

מבואת השביל נמצאת במגרש החנייה של חוות שבדרון בלב יער להב. למגיעים מצפון: נוסעים דרומה בכביש 40 ולאחר בית קמה משתלבים במקטע הדרומי של כביש 6, ההופך לכביש 31, ויורדים ממנו במפגש עם כביש 358. פונים צפונה ובכיכר שמצפון לכביש פונים ביציאה הראשונה מערבה (היציאה השנייה מחזירה אותנו לכביש הראשי) לכביש הגישה ליער להב. הכביש מתחיל במקביל לכביש 31 ופונה צפונה לתוך היער. שילוט ימינה אל חוות שבדרון מוביל לחניה הצמודה לחווה.
הגעה מדבירה - פונים מזרחה מצומת דבירה ופונים ימינה לתוך יער להב. עוברים את מרכז ג'ו אלון ולאחר כקילומטר פונים בכביש שמאלה, ובהמשך פונים שוב שמאלה עם השילוט לחוות שבדרון.


תיאור המסלול

סינגל רימון הוא סינגל ייחודי בנוף הישראלי המשלב רכיבה זורמת ביער אל מול הנוף עם ברמים עצומים, רולרים ועוד. חובבי האדרנלין ייהנו כאן עד הגג. יש פה שמונה קילומטרים נוחים, זורמים ומהנים, משובצים באתגרים טכניים.
איך זה עובד? השביל עושה את דרכו בתוך היער, קצת עולה וקצת יורד, פוגש מדי פעם אלמנט או שניים המספקים זריקת אדרנלין וממשיך הלאה בדרכו.
פרטי המסלול –
אורך: 8 ק"מ, גובה מצטבר: 130 מ', רמת רכיבה: גבוהה.
הסינגל מסומן בשטח על ידי עמודי עץ ועליהם שלט קטן ובו אופניים בצבע אדום על רקע לבן בתוך עיגול אדום. הרכיבה היא אך ורק בכיוון המסומן – עם כיוון השעון.


סיפור דרך

מדרום למגרש החניה נראה את שלט המבואה וניכנס לסינגל שלצדו. מיד נגיע למפגש עם הסינגל החוזר מההקפה ונבחר את הצד השמאלי כדי להיכנס בכיוון הנכון.
לאחר טיפוס קצר ייפתח הנוף למרגלותינו, ועל הגבעה שבינינו לבין קיבוץ להב נוכל להבחין בעתיקות חורבת רימון – שרידי יישוב יהודי ובו בית כנסת גדול שנבנה בימי בית שני ועמד על תילו עד לשלהי התקופה הביזאנטית.
חיש קל נשוב אל תוך היער, נרגיש שהשביל מתחיל לרדת ונפגוש ברם חביב המרמז על הברם הארוך והמשגע שיגיע במהרה ויוביל אותנו לוואדי.
עלייה קצרה נוספת ואנו שוב בדרך למטה, קופצים קצת בדרך ומגיעים שוב לוואדי. וכך זה ממשיך – עוד עלייה קלה ובנויה בצורה נוחה בשיפוע נמוך, עוד כמה אלמנטים בירידה וכן הלאה. כעבור 6 ק"מ מתחילת השביל נגיע למתחם יהל, שם נפגוש עוד ברם ארוך וכיפי במיוחד. מכאן עלייה אחרונה תחזיר אותנו לתחילת המסלול.
רגע לפני סיום העלייה נפגוש פניה שמאלה אל סינגל באורך שני קילומטרים המוביל אל
סינגל אלון ליצירת סיבוב כולל באורך של כ-25 ק"מ. 
מי בא לעוד סיבוב?


למי תודה למי ברכה

סינגל רימון נבנה במימון משותף של החברה הממשלתית לתיירות וקק"ל ובשיתוף פעולה עם המועצה האזורית בני שמעון.
אדריכל ארז לוטן היה אחראי לתכנון הרעיוני והתווה את המסלול הכללי, ועל הביצוע בשטח ניצח בונה השביל יפתח סהר.
תודות למשה מרדכי היערן, לטלילה ליבשיץ, רכזת קהילה ויער, וליורם פרץ, מנהל אזור נגב מערבי ביחידת הביצוע, על תרומתם החשובה לבניית הסינגל ולקידומו.
תודות לטאופיק, לסיסאי, לג'אבר ולטייפיר על ההשקעה וההתמדה בבניית הסינגל בשטח ועל ההקפדה על כל פרט קטן כגדול.


לקריאה נוספת והעשרה

לפתיחת עלון המידע על מסלולי הרכיבה בגוש יערות להב-כרמים לחצו כאן.

למסלולי טיול רגליים ומידע נוסף על יער להב באתר e ירוק לחצו כאן
כתב וצילם: אילן שחם
מפה: פתרון ממוחשב ג.ש. בע"מ
תאריך עדכון אחרון: 10.4.2018
כללי רכיבה בטוחה בשטח של קק"ל >>
לפני צאתכם למסלול הטיול מומלץ להתעדכן ב"קו ליער", מוקד המידע של קק"ל,
בשינויים הרלוונטיים למסלול 1-800-350-550

הוסף תגובה


שלח
שם: שעה: תאריך:
ראשית תודה על הסינגל.
עשינו את סינגל להב ועם הקישור שלכם המשכנו לרימונים.
2 נקודות חשובות לרוכבים.
א. כשרכבנו, במקרה אמרו לנו מתי לחתוך לסינגל רימונים, כדאי להוסיף שם שלט לדעתי, המורה על פניה ימינה, כי מדובר לפני סיום סינגל להב (נקודת ציון 31º22'42.7"N 034º51'02.5"E ).
ב. בסוף הקטע המקשר בין להב לרימונים, הרבה רוכבים שהיו עמנו התבלבלו והמשיכו בטעות, מה שגרם להם לעשות את סינגל רימון, נגד כיון השעון, שזוהי טעות בעיניי עם כל ההכנה של המסלול. לכן שימו לב בנקודת ציון: 31º22'08.5"N 034º51'24.4"E , להמשיך ישר בעליה קלה מזרחה ולא בירידה לדרום מזרח. קק"ל כדאי לשים שם שלט הכוונה.
שוב יישר כוח גדול לקק"ל על עבודת הסינגלים. ועל אחוות הרוכבים.
דווח על תוכן לא ראוי הוספת תגובה לתגובה זאת
מערכת האתר
10:54
19.12.2016
תודה על הפרגון והמידע, העברנו אל אנשי השטח לבירור וטיפול. 



רכיבות טובות! :)
דווח על תוכן לא ראוי
שם: שעה: תאריך:
כשאני מנסה להדפיס את תיאור המסלולים לקובץ PDF אני מקבל קובץ עם המון עמודים כשרק בטור צר באמצע מופיע הטקסט. יהיה מאוד מועיל אם תעצבו את האתר כך שיהיה ניתן להדפיס באופן יעיל יותר ועם פחות נייר, גם כדי לחסוך נייר כשמדפיסים וגם כדי שיהיה פחות עמוס כשלוקחים את זה לטיול.
דווח על תוכן לא ראוי הוספת תגובה לתגובה זאת
שם: שעה: תאריך:
עופר שלום, בדקנו את הנושא ולחיצה על "הדפס" שנמצאת בלשוניות שבראש הדף פותחת קובץ טקטס מסודר ומוכן להדפסה. אם אתה מנסה להדפיס את החומר דרך הסייר עצמו תקבל נוסח משובש. אנא עשה שימוש באופציית ההדפסה המובנית באתר.
דווח על תוכן לא ראוי הוספת תגובה לתגובה זאת
שם: שעה: תאריך:
סינגל כייפי, נשמח לעוד כאלו!
דווח על תוכן לא ראוי הוספת תגובה לתגובה זאת
מערכת האתר
07:23
08.04.2018
תודה מירי, אנחנו כל הזמן בתנופת פיתוח של מסלולים חדשים :-) 
דווח על תוכן לא ראוי
שם: שעה: תאריך:
After years of not riding a bike, I had so much fun on this single.

I cant thank you enough for the effort, thought and initiative to create the track.

Its things like this that really brings Israel closer to the rest of the world in regards to quality of life.

Thank you so much and cant wait for the weekends to try out the rest of the trails.
דווח על תוכן לא ראוי הוספת תגובה לתגובה זאת
מערכת האתר
15:10
23.07.2018
no, thank you :-)
דווח על תוכן לא ראוי
האם לדווח על תוכן זה כלא ראוי?

כן
לא
צילם: אילן שחם
חובה להזין כתובת מייל
שלח

או
להתחברות דרך פייסבוק
עוד לא נרשמת ל-e ירוק? להרשמה