סינגלי יער חגית ובת שלמה

  • בינונית
  • 24 ק"מ
  • לפי אזור

    צפון כרמל
  • נגד כיוון השעון
  • 360 מ'
סינגלי יער חגית ובת שלמה. צילם: אילן שחם, ארכיון הצילומים של קק"ל
  • סוג המסלול

זוג סינגלים עתירי פריחה (באביב) ממתינים לרוכבי האופניים בצפון הקרוב, ניתנים לרכיבה ביחד או לחוד.

בקצה הצפוני של כביש 6 ממתינים לנו שני סינגלים נהדרים הטובלים בפריחה מרהיבה. עם מיקום מאוד נגיש ושתי לולאות לבחור או לחבר, הסינגלים הללו מהווים אפשרות מצוינת לקוויקי בצפון, לצאת קצת מן המגרש הביתי, בלי לחרוג ממגבלות שעת גג.

הוראות הגעה

מבואת חניון חגית – בקצה הצפוני של כביש 6 יורדים לכיוון זיכרון יעקב, ואז פונים ימינה לתחנת הכוח חגית. אחרי כ - 300 מ' פונים ימינה לדרך עפר (שילוט קטן "חניון חגית") נוסעים כק"מ ומגיעים למגרש חניה קטן..

תיאור המסלול

סינגלי יער חגית ובת שלמה נבנו מסביב לתחנת הכוח "חגית" של חברת החשמל, ביוזמתה ומימונה של החברה, כמחווה ללקוחות חברת החשמל אשר עברו לקבלת חשבונות אלקטרוניים ובכך הועילו לסביבה על ידי חסכון גדול בנייר. מדובר בשתי לולאות, המזרחית מקיפה את תחנת הכוח ואורכה כ-7 ק"מ, והמערבית, שאורכה כ-17 ק"מ גובלת ביישוב בת-שלמה ובכך מאפשרת חיבור למסלולים בהר חורשן או יער חוף הכרמל. מבנה הלולאות מאפשר, כמובן, בניה של מסלולים באורכים שונים לפי הזמן הפנוי, היכולת והחשק.

המסלולים, בעיקר סינגל בת שלמה, נוחים לרכיבה ומתאימים גם לרוכבים מתחילים ולמשפחות, אם כי כמו כל סינגל טוב, כשמגבירים את המהירות ניתן גם בו להגיע לשיאי אדרנלין.

רובו של המסלול עובר בשטח פתוח, כך שהוא פחות מומלץ בקיץ כשהשמש קופחת, ולעומת זאת באביב הוא ירוק ופורח עד כדי כאב.

שימו לב כי הסינגל הינו חד כיווני ויש להקפיד לרכב בכיוון המשולט, נגד כיוון השעון.

פרטי המסלול:

סינגל יער חגית - אורך 7 ק"מ, גובה מצטבר 120 מ', רמת רכיבה בינונית.
הסינגל מסומן בשטח על ידי "טיפות" עם רוכב אופניים בצבע שחור בתוכן על רקע צהוב, כאשר השפיץ של הטיפה מצביע על כיוון התנועה.

סינגל בת שלמה
– אורך 17 ק"מ, גובה מצטבר 240 מ', רמת רכיבה בינונית.
הסינגל מסומן בשטח על ידי "טיפות" עם רוכב אופניים בצבע סגול בתוכן על רקע צהוב, כאשר השפיץ של הטיפה מצביע על כיוון התנועה.

הסינגל המלא (לולאה מזרחית + לולאה מערבית)
- אורך 24 ק"מ, גובה מצטבר 360 מ', רמת רכיבה בינונית.

ניתן להרחיב את הרכיבה לכיוון סינגל יער חוף הכרמל.

סיפור דרך

סינגל יער חגית (לולאה מזרחית):

נצא לדרך מזרחה מן החניון, תחילה על המשך דרך העפר, ובמהרה השילוט יוריד אותנו ממנה אל הסינגל. הסינגל מטפס מעט, מתפתל, עובר דרך חורש נאה ויורד דרומה לכיוון מעבר ערוץ. רגע לפני המעבר נפגוש את "שביל האנרגיות המתחדשות", כאן מומלץ לעזוב לרגע את הסינגל ולפנות שמאלה עם השביל אשר יוביל אותנו לאחר 300 מ' לבריכה קטנה החבויה בערוץ הנחל – עין תות.

לאורך נחל תות ישנן ארבע נביעות, וזו אחת מהן, היוצרת כאן בריכה יפיפיה בלב צמחיית הנחלים העוטפת את הנחל. לאחר שנתרשם מן המעיין, נחזור אל סוסי הברזל (והאלומיניום והקרבון), נחזור עם השביל במורד הערוץ ונפנה שמאלה להמשכו של הסינגל, תוך חצייה רטובה של הנחל.

השביל ממשיך על הדאבל, ובמהרה נכנס חזרה לסינגל ומתחיל בטיפוס ארוך ויפה עד מעל תחנת הכוח. עוד קטע קצר בדאבל ואז שוב סינגל. מימין לסינגל נוכל לזהות עמדת תצפית ומומלץ לעשות סטייה קטנה אליה.

הגענו אל מצפור יער חגית הצופה אל תחנת הכוח והסביבה, ובה מקומות נוחים להפסקת קפה, כמו גם שלטי הסבר. נחזור אל הסינגל ונמשיך איתו תוך שהוא גולש מטה מעברה השני של תחנת הכוח, שם, סמוך לדרך היורדת דרומה, נשמור על הימין, נחצה את הדרך ונגיע למפגש סינגלים. מכאן ניתן להמשיך ללולאה המערבית.

נמשיך בסינגל השמאלי יותר אל הגראנד פינאלה של הסינגל – ירידה נהדרת בתוך הפריחה המשגעת. נגיע למטה בהיי, נפנה ימינה עם הדאבל לחציית נחל רטובה (או מעבר יבש על הסלעים מימין), נחצה את כביש הגישה לתחנת הכוח ונמשיך עד הרכבים הממתינים.

סינגל בת שלמה (לולאה מערבית):

במפגש הסינגלים בתיאור הלולאה המזרחית נפנה חזק ימינה אל הלולאה המערבית. לחילופין, אם רוצים לרכב רק את הלולאה המערבית, נצא מן החניה חזרה בדרך בה הגענו עם הרכב, נחצה את כביש הגישה לתחנה ונמשיך לדרך שבצדה השני, היורדת מעט ואז מתחילה בטיפוס. לאחר כ-700 מ' של טיפוס נפגוש את הלולאה המזרחית, כאן נפנה שמאלה ואז ימינה במפגש הסינגלים אל המשך הלולאה המערבית.

מצפים לנו כעת ארבעה קילומטרים וחצי משגעים של סינגל זורם עם נוף לכרמים וגבעות ירוקות מתגלגלות שמסתיימים בקטע מטריף בתוך חורש מקסים עם ירידת סרפנטינות משולבת ברמים גדולים ועלייה בסרפנטינות עד למפגש עם דרך כורכר רחבה.

בדרך נפנה שמאלה ונשתלב ימינה עם המשך הסינגל בעוד עלייה נהדרת שבסופה נוף מרהיב של שיפולי הכרמל והגבעות העגלגלות של הר חורשן ולא פחות חשוב מכך, עוד ירידה מטמטמת.

כעת הסינגל מתחיל לחזור מזרחה, תחילה פחות או יותר לאורך קו גובה, ולאחר מכן בירידות מטריפות לאורך השלוחות, ועליות בריאות מצדן השני.

לבסוף נגיע חזרה אל המפגש עם הלולאה המזרחית, כאן מסתיימת הלולאה המערבית. נפנה חזק ימינה אל הגראנד פינאלה של כל המסלול – ירידה נהדרת בתוך הפריחה המשגעת. נגיע למטה בהיי, נפנה ימינה עם הדאבל לחציית נחל רטובה (או מעבר יבש על הסלעים מימין), נחצה את כביש הגישה לתחנת הכוח ונמשיך עד הרכבים הממתינים.

למי תודה למי ברכה

פרויקט סינגל יער חגית-בת שלמה קרם עור וגידים בזכות מיכה סילקו, פנינה צייזלר ופנינה לבנון מקק"ל ואשר אלעד מחברת החשמל. הסינגל נפרץ במימון משותף קק"ל-חברת החשמל

מידע כללי נוסף

יער חגית הינו מיזם המשותף לקק"ל ולחברת החשמל, במטרה לעודד חברות גדולות לפעול בצורה אקולוגית וידידותית לסביבה. בתחנת הכוח חגית, סביבה נטע היער, משתמשים בגז טבעי, הידידותי יותר לסביבה, ומי הרכז המהווים תוצר לוואי של תהליך הפקת החשמל משמשים להשקיית הצמחייה באתר עצמו ובעצי היער שנטעו מסביב.

בתחנת הכוח ננקטו אמצעים רבים נוספים לשמירה על איכות הסביבה, כגון טכנולוגיות חדישות לניקוז מי שפכים תעשייתיים ומניעת זיהום הקרקע, ואמצעים ייחודיים לניטור הפליטה מן הארובות, צמצום התאורה והרעש.

למסלול טיול ביער חגית

קרדיטים:
כתב וצילם: אילן שחם
תאריך עדכון אחרון: 3/3/2019
מפה: נגה מזרחי עיצוב גרפי

הוספת תגובה

כדי להוסיף תגובה יש להתחבר למערכת

2 תגובות

avatar ניצן שקד
17/12/2022 13:54
סינגל חגית בת שלמה
סינגל נהדר שהוזנח .פעמיים נחתך על ידי חפירת צינור הגז אבל עם קצת תושיה אפשר להסתדר אבל....בערך בקמ ה8-9 שצריך לרדת ללולאה הראשונה שמתקרבת לכביש 67 הסינגל נעלם וקיים המשך לסינגל שמדלג על הלולאה הזו . הסינגל פשוט ממשיך לשם .כך שבפועל הוא כ12 קמ בלבד
avatar שי חגי
22/10/2022 12:50
המלצה לא לצאת לסינגל חגית ובת שלמה
לא מומלץ, המסלול סגור עקב עבודות תשתית

אלפי ק"מ של רכיבת שטח בעשרות מסלולים המתאימים לכל גיל ולכל רמות הרכיבה

מפת גוגל

מפת גבהים

לולאה מערבית



לולאה מזרחית



חגית מלא