תפריט
התחבר
התנתק
להורדת האפליקציה:
english
כושר גופני סביר וניסיון ברכיבת שבילים (סינגלים)

מידע

מפות

waze

סינגל יחיעם

רמת רכיבה:
בינונית
27 ק"מ
צפון
גליל מערבי
כיוון רכיבה:
עם כיוון השעון
טיפוס מצטבר:
450 מ'
ירידה מצטברת:
450 מ'
נקודות עניין
  • פריחה
  • נוף ותצפית
  • מסלול מעגלי
דרג את המסלול
הדפס
הוסף למועדפים
היסטוריה, אתגרי רכיבה ואינספור חוויות באזור מדהים ביופיו

אזור הגליל המערבי היה תמיד יעד לטיולים, וכעת נוספו בו שתי אפשרויות מעניינות של טיולי אופניים בנוף היפהפה בלב החורש הטבעי, עם סיוע מצד תשתית מתפתחת של שירותי תיירות, המאפשרת לעשות עוד דברים רבים חוץ מהרכיבה עצמה.
את שבילי האופניים בגליל המערבי מקדם אשכול גליל מערבי בעזרת ובמימון משרד התיירות, קק"ל, החברה הממשלתית לתיירות, משרד החקלאות וגופים נוספים, כדי לפתח תשתית של תיירות אופניים. בעמוד זה נציג את סינגל יחיעם. את אחיו, סינגל כברי, תוכלו למצוא בדף נפרד משלו.


+ הצג את כל המידע

הוראות הגעה

מבואת השיירה – המבואה נמצאת בחניון אנדרטת שיירת יחיעם.
מכביש 70, כ-800 מטרים דרומית לצומת כברי (כ-3 ק"מ מזרחית לנהריה), פונים מזרחה בדרך עפר המובילה לחניון.


תיאור המסלול

סינגל יחיעם עבר לאחרונה שיפוץ מקיף  ומשמעותי, עם תוספת של קילומטרים רבים של סינגל משובח.
הנוף הגלילי המרהיב ליווה אותנו לאורך כל הדרך גם בגרסה המקורית, אך קיבלנו מן הרוכבים תלונות על כמות הדאבלים במסלול, ומכיוון שאנו קשובים לעם הרוכב בציון ערכנו רפורמה במסלול שהופכת אותו, לעניות דעתנו, לאחד היפים, המיוחדים והמהנים במדינה.
 
נופי הגליל המרהיבים, על היערות הטבעיים הים תיכוניים העתיקים, הנחל הזורם והים הניבט מרחוק, ביחד עם מרבדי פריחה מרהיבה ומגוונת באביב, מספקים את התפאורה המושלמת לסינגל המשובח הזורם דרכם.
סינגל יחיעם מזכיר בגרף הגבהים שלו מסלולים הררים קלאסיים – עלייה ארוכה ארוכה, שבסופה מגיע הפרס הגדול בצורת ירידה אינסופית, מרתקת ומרגשת.
 
מבחינה טכנית הסינגל אינו כולל מעברים טכניים קשים במיוחד, אך העלייה בסינגל רצופה סיבובים צפופים ואבנים/סלעים אשר מחייבים ריכוז רב ומאמצים קצרים ואנ-אירוביים, כך שהקושי הפיזי יותר גדול ממה שסכום המטראז' בטיפוס עשוי לרמוז.
מצד שני הזרימה בירידות, עם הפיתולים והאבנים הנטועות בשטח, מאפשרת לרוכבים מנוסים להגיע למהירויות, ורמות אדרנלין, בלתי חוקיות בעליל.
 
בשל סוג הקרקע (טרה רוסה) בחלק מן המסלול, בחורף מומלץ להמתין כחמישה ימים לאחר גשם משמעותי לפני הרכיבה בו.
בקיץ נשים לב שחלקו הראשון של הטיפוס, ורובה של הירידה, חשופים לשמש. אי לכך רצוי לצאת מוקדם בבוקר על מנת להגיע לחציו המוצל של הטיפוס לפני שהשמש מתחילה לקפוח. כמובן שכדאי גם להביא הרבה מים ולהגיע עם צמיגים ממוגנים בפני קוצים.
 
פרטי המסלול –
אורך 28 ק"מ, גובה מצטבר 500 מ', רמת רכיבה בינונית.
הסינגל מסומן בשטח על ידי "טיפות" עם רוכב אופניים בצבע כחול, המצביע על רמת קושי בינונית, על רקע צהוב, כאשר השפיץ של הטיפה מצביע על כיוון התנועה. הרכיבה היא אך ורק בכיוון המסומן – עם כיוון השעון

לפני שיוצאים לדרך

בימים חמים יש להצטייד בכמות מים מספקת!
בשל אופי הקרקע וריבוי קוצים בקיץ, מומלץ להצטייד בפנימיות רזרביות.

סיפור דרך

נצא לדרך בשביל האספלט העולה לכיוון האנדרטה ונתפצל אל הסינגל העובר מימין לאנדרטה. הסינגל מתחיל בטיפוס הארוך מזרחה על גבי השלוחה כשהוא עובר בין תאי שטח שונים ומגוונים, נהנה ממטעים מרשימים, פריחה צבעונית ונופים נהדרים המתחילים להפתח אל עבר השדות והמטעים הסמוכים.
לאחר כ- 3.7 ק"מ של טיפוס מתון נגיע אל שולי מאגר מים גדול, אחד ממאגרי געתון, ונזכה לפנורמה נופית מרהיבה של הים התיכון מגבעונות שמבצבצת משמאל לכביש, ולהפוגה מהטיפוס בירידה רוויית אדרנלין ומשגעת לכיוון נחל געתון.
נחצה, מאוד בזהירות, את כביש 8833, לכיוון צפון, סמוך למחצבת געתון, ונתחיל בטיפוס לאורך הנחל הזורם, במה שירגיש לנו, ולא בפעם האחרונה היום, כרכיבה באירופה.
בקטע הזה השביל הופך לדאבל שמתרחק קצת מן הנחל ועובר בין שלוחה ירוקה לבין מטעי פרי, עד שנפגוש שוב את הנחל סמוך לחניון נחל געתון ועין אשחר.
הסינגל יוצא מן הפינה הדרום מערבית של החניון, הפעם דווקא לכיוון מערב, לרכיבה חלומית בתוך יער מהאגדות – חורש ים תיכוני טבעי ועשיר הכולל עצי אלון, אלה ארץ-ישראלית, כליל החורש, ער אציל, חרוב, קטלב ועוד, וביניהם צמחיית תת יער המעניקה לנו שוב תחושה של רכיבה בארצות מרוחקות.
כקילומטר וחצי לאחר הכניסה המחודשת לסינגל (ליד עין אשחר) נבחין בעץ אקליפטוס ענק מימין לשביל, נפנה ימינה מיד אחריו ונגיע אל עין מירב – פינה מקסימה עם בריכה קטנה ועגולה למרגלות האקליפטוס הענק וספסל עץ. לוקיישן אידיאלי למנוחה והתרעננות.
 
לאחר ההפסקה הראויה נמשיך בטיפוס האיטי ביער המופלא עד שנצא לבסוף לדרך עפר סמוך לעין יעקב. נפנה ימינה בדרך, נחצה (בזהירות מירבית, כמובן) את כביש 8833 לכיוון דרום, ולאחר חציית שדה קטן נתכנס שוב לסינגל הגולש בהנאה אינסופית בינות עצי אורן ברוטיה מהמרשימים הקיימים בגליל המערבי, לערוץ נחל אשרת ומשם לטיפוס הרציני האחרון של היום אל חלקה הדרומי של השלוחה המשקיפה על נחל יחיעם.

נתחיל בירידה המבורכת ונכנס בפשפש לקיבוץ יחיעם, שם נעבור לאורך גדר הגן הלאומי מבצר יחיעם, שבהחלט שווה ביקור, נחצה את הקיבוץ ומיד אחרי שער היציאה ממנו נפנה שמאלה להמשך הסינגל.
לאחר שנתרגל מחדש לרכיבה בסינגל הוא תופס אזימוט כלפי מטה לאורך השלוחה מעל ערוץ נחל יחיעם והיישוב האקולוגי כליל והחגיגה הגדולה מתחילה – קילומטרים של ירידה מטריפה ורוויית אדרנלין כשהרוח מתבדרת בשערנו, הנוף נפרש למרגלותינו, וגלגלינו מתפצפצים על רצועת האדמה הצרה בלב הצמחיה הירוקה והפריחה המשגעת.
לאחר כ-4 קילומטרים נעלה על כביש פנימי סמוך למחצבה (שוב, מאוד בזהירות מהמשאיות הנכנסות ויוצאות מן המחצבה), אך אל פחד ואל חשש, לאחר כ-200 מ' הסינגל מתפצל ימינה והשגעון חוזר במלוא עוצמתו וטירופו ל 2.5 קילומטרים נוספים של עונג צרוף, עליה קצרצרה על דרך עפר תאפשר לנו להחזיר קצת את הנשימה לפני שנכנס לקטע הסינגל האחרון הסובב את גבעת ע'בסיה, צופה מרחוק על מסגד ע'בסיה ולבסוף גולש לדרכי עפר המאפשרות להרגע קצת ולעכל את החוויה שעברה עלינו, לפני שאנחנו מגיעים אל סיום המסלול בחניון השיירה.


למי תודה למי ברכה

הסינגל המקורי נסלל במימון משרד התיירות, קק"ל והחברה הממשלתית לתיירות, על ידי חובב לנדאו, ובניהול כמי זריהן.
שלי בן ישי שניהל את שדרוג הסינגל באופן משמעותי להנאתם של הרוכבים
וליד סעיד, אלי בן חיים  ועובדיהם שעבדו בנחישות, בקפידה ותוך מציאת פתרונות תוך כדי תנועה להצלחת הפרויקט.
פנינה לבנון, אריה ניסן וצוותו על הירתמות המהירה בכל נושא השילוט והצבתו.
אחמד שחאדה שהתווה ופרץ את כל קטעי הסינגל החדשים, והחיבור אליהם.


לקריאה נוספת והעשרה

במלחמת העצמאות ניטשו באזור קרבות קשים. בואו ללמוד קצת יותר על שהתרחש כאן.
http://www.eyarok.org.il/trip.aspx?id=341


למעבר לסינגל כברי לחצו כאן
קרדיטים:
כתיבה: גיא חלמיש Bikepanel
צילומים: גיא חלמיש, כמי זריהן, יואב דביר, ארכיון הצילומים קק"ל
מפה: נגה מזרחי - נגה עיצוב גרפי
תודה מיוחדת לכמי זריהן ולפנינה לבנון על הסיוע בהכנת הכתבה

תאריך עדכון אחרון: 17.11.2015

כללי רכיבה בטוחה בשטח של קק"ל >>
לפני צאתכם למסלול הטיול מומלץ להתעדכן ב"קו ליער", מוקד המידע של קק"ל,
בשינויים הרלוונטיים למסלול 1-800-350-550

הוסף תגובה


שלח
שם: שעה: תאריך:
המסלול הוא מסלול מעגלי אני מתכוון לסינגל יחיעם?
והאם גם סינגל עברי הוא סינגל מעגלי?
דווח על תוכן לא ראוי הוספת תגובה לתגובה זאת
מערכת האתר
15:05
29.11.2015
אכן כן, גם סינגל יחיעם וגם סינגל כברי מעגליים. ניתן לשלב את הרכיבה בשניהם וליצור "שמינייה".
דווח על תוכן לא ראוי
שם: שעה: תאריך:
שלום לכולם,
האים הסתיימו כבר העבודות בסינגל יחיעם?
דווח על תוכן לא ראוי הוספת תגובה לתגובה זאת
שם: שעה: תאריך:
האים הסתיימו עבודות התחזוקה בסינגל?
דווח על תוכן לא ראוי הוספת תגובה לתגובה זאת
שם: שעה: תאריך:
מחכים לעדכון על סיום העבודות, בציפייה דרוכה לשינוי משמעותי בתוואי הסינגל.
דווח על תוכן לא ראוי הוספת תגובה לתגובה זאת
שם: שעה: תאריך:
רגשות מעורבים לגבי סינגל זה, מצד אחד קטעים מדהימים בחורש טיבעי יפיפה, אבל מצד שני הרבה דאבלים משמימים למדי. בכל מקרה סינגל לא קל שדורש רמת כושר גבוהה ורמה טכנית בינונית פלוס.
הסינגל דורש תחזוקה, החלקים באיזור חניון שיירת יחיעם, א-שיך דנון ובית העלמין חסומים חלקית ולא מסומנים טוב. המעבר בין האנדרטה לבית הספר האיזורי חסום ולא ניתן לעבור.
דווח על תוכן לא ראוי הוספת תגובה לתגובה זאת
שם: שעה: תאריך:
קק"ל האם הוחלט לוותר על הטיפול בתוואי סינגל יחיעם?
לאחרונה שאלתי בסוף ינואר 2019, מאז אין שום שינוי בטיפול המפגעים באזור עין יעקוב לכיוון יחיעם.
אותו הגזם שוכב על תוואי הסינגל כבר שנתיים.
למעשה תוואי הסינגל באזור זה כמעט ונעלם לחלוטין.
דווח על תוכן לא ראוי הוספת תגובה לתגובה זאת
שם: שעה: תאריך:
היום רכבתי בסינגל יחיעם,
כידוע עד כה מהעלייה לשביל עצי הקטלבים ועד לעין יעקב השביל היה הרוס. אז יש בשורות טובות, מחניון עינות געתון נפרץ שביל חדש עד עין יעקב, מדובר בעלייה ארוכה בדרך סינגל והכי חשוב מסודרת ובלי איזורים שבורים, חשוב לציין שהקטע לא מסומן כך שצריך לחפש את ההתחלה ולעקוב אחרי הסינגל. גם הקטע בין עין יעקב למבצר יחיעם שודרג, הרבה סלעים שבעבר הפכו את הקטע לטכני ואיטי מידי רוסקו והדרך פנויה. השליש האחרון של הסינגל שכולו ירידת דאבל נוראית עם מלא אבנים לא השתנתה והיא צריכה לעבור שדרוג. סה"כ אסכם את החוויה כחיובית, כל חובבי הסינגלים הזורמים והמהירים לא להתלהב ! עדיין מדובר בסינגל גליל מערבי טיפוסי שחושף שיניים, איטי וטכני, טיפוסים ארוכים וירידות לא זורמות. אבל כמי שרוכב שנים באיזור אני מרוצה מאוד.
דווח על תוכן לא ראוי הוספת תגובה לתגובה זאת
אורי
22:15
11.09.2021
רכבנו היום, התיאור האחרון עדיין מדוייק. ה 1/3 האחרון במצב נוראי, לא שווה את הירידה בשטח, חבל על האופניים, תרדו מיחיעם דרך הכביש ולא בסינגל.
דווח על תוכן לא ראוי
דני לנדאו
13:56
12.01.2022
רכבתי אתמול ולא ראיתי את ההודעה שהסינגל שוב סגור לשיפוצים.
יש שתי חסימות של גדרות זמניות, בערך 8.5 ק"מ מהתחלה, גדר שכבר שוכבת וליד עין יעקב גדר קטנה.
הסינגל רכיב ומהנה.
דווח על תוכן לא ראוי
שם: שעה: תאריך:
מישהו יכול לעדכן אם הסינגל רכיב? המודעה שהוא סגור מופיעה כבר מעל חודשיים
דווח על תוכן לא ראוי הוספת תגובה לתגובה זאת
שם: שעה: תאריך:
עשיתם עבודה נהדרת על הסינגל רצוי לעדכן את המסלול
דווח על תוכן לא ראוי הוספת תגובה לתגובה זאת
שם: שעה: תאריך:
רכבתי בו לפני שבוע והיה פצצה. לפני ואחרי מאגר המים צריך לרדת מהאופניים, אבל חוץ מזה מצוין.
דווח על תוכן לא ראוי הוספת תגובה לתגובה זאת
דני לנדאו
17:20
06.05.2022
היכן נמצא המאגר?
לא זוכר וגם לא ראיתי במפה שעוברים ליד מאגר.
דווח על תוכן לא ראוי
שם: שעה: תאריך:
.רכבנו אתמול בסינגל יחיעם המחודש.
הושקעה פה עבודה רבה והשיפור ניכר מאוד! הדאבלים הפכו לסינגלים, מתוכננים היטב מבחינת שיפועים, סיבובים, מרחקים. העליה לעין יעקב נעשתה ממש סבירה ומתונה, וגם בנוף יפהפה של חורש אלונים. לכל אורך הסינגל המון אבנים משוחררות סולקו וזה לא מובן מאליו בנתוני הקרקע הקיימת. משפר מאוד את ההנאה ברכיבה!
תודה רבה וכל הכבוד לעושים במלאכה!!! התפעלנו ונהנינו מהסינגל הכייפי והיפהפה.
נקודות לשיפור:
*פה ושם עוד חסר שילוט.
*בחלק מהמסלול עדיין יש אבנים משוחררות שמפריעות.
*באיזור המחצבה הסינגל הולך לאיבוד בגלל עבודות עפר.
*עין מירב נכון ל27.5.22 מטפטף בקושי, בבריכה המים די עומדים ומלא אצות.
לעומת זאת עין אשחר ועין געתון נהדרים!
דווח על תוכן לא ראוי הוספת תגובה לתגובה זאת
שם: שעה: תאריך:
רכבנו אתמול בסינגל יחיעם המחודש.
הושקעה פה עבודה רבה והשיפור ניכר מאוד! הדאבלים הפכו לסינגלים, מתוכננים היטב מבחינת שיפועים, סיבובים, מרחקים. העליה לעין יעקב נעשתה ממש סבירה ומתונה, וגם בנוף יפהפה של חורש אלונים. לכל אורך הסינגל המון אבנים משוחררות סולקו וזה לא מובן מאליו בנתוני הקרקע הקיימת. משפר מאוד את ההנאה ברכיבה!
תודה רבה וכל הכבוד לעושים במלאכה!!! התפעלנו ונהנינו מהסינגל הכייפי והיפהפה.
נקודות לשיפור:
*פה ושם עוד חסר שילוט.
*בחלק מהמסלול עדיין יש אבנים משוחררות שמפריעות.
*באיזור המחצבה הסינגל הולך לאיבוד בגלל עבודות עפר.
*עין מירב נכון ל27.5.22 מטפטף בקושי, בבריכה המים די עומדים ומלא אצות.
לעומת זאת עין אשחר ועין געתון נהדרים!
דווח על תוכן לא ראוי הוספת תגובה לתגובה זאת
האם לדווח על תוכן זה כלא ראוי?

כן
לא
צילום: כמי זריהן-הלר
חובה להזין כתובת מייל
שלח

או
להתחברות דרך פייסבוק
עוד לא נרשמת ל-e ירוק? להרשמה