ועוד כמה טיפים (מוכרים יותר ופחות) לרכיבה...

אנחנו יודעים שאתם אוהבים טיפים, אז הנה, ליקטנו עבורכם עוד כמה מהם - ישמו ותיהנו :)

1. אל תלבשו תחתונים מתחת לטייץ.
כן, נתקלנו ברוכבים שעדיין לובשים בגדים תחתונים מתחת לטייץ הרכיבה, אז זה המקום לומר – חברים, הטייץ אמור להיצמד אל הגוף. תחתונים מתחתיו רק יגרמו לכם אי נוחות מיותרת...

2. דוושות אוטומטיות מאפשרות לקבוע את דרגת הקושי של השחרור.
כל מי שרכב לראשונה על אופניים עם דוושות אוטומטיות ודאי חווה לפחות פעם אחת את תחושת האימה המתלווה לניסיון הנואש להשתחרר מהדוושה, ניסיון שמסתיים לרוב בנפילה הצידה כמו שק תפוחי אדמה (בשל חוסר תרגול). אם בחרתם לעבור לרכיבה על אופניים עם דוושות אוטומטיות דעו כי אפשר לשלוט בעוצמת חיבור הקליט (החלק שמורכב על הנעל) לדוושה. בחלק מהדוושות יש בורג שקובע את מידת המתיחה של הקפיץ הלופת את הקליט ובאחרות יש אפשרות לרכוש קליטים מיוחדים למתחילים או להרכיב את הקליטים הפוך (ימין ושמאל), מה שמאפשר להשתחרר מהדוושה ביתר קלות. אחרי שתִתרגלו לתנועה הנדרשת כדי להשתחרר והיא תהפוך לרפלקס, תוכלו לחזק את הבורג או לעבור לקליטים רגילים וליהנות מהיתרונות שברכיבה על אופניים עם דוושות אוטומטיות.

3. למניעת פטריות – שימו את השקית בפריזר.
כל מי שרוכב עם שקית שתייה בתיק צריך לדעת שהשקית הזאת יכולה להפוך בקלות לבית גידול לחיידקים, עובשים, ירוקת ושאר מרעין בישין. כדי להימנע ממחלות או סתם ממים עבשים, רצוי לנקות מעת לעת את השקית ובעיקר את הצינור והפייה (בעזרת סבון או חומץ), לרוקן את השקית אחרי כל רכיבה ולאחסן אותה בפריזר. הטמפרטורה הנמוכה והחושך יבטיחו שחיידקים ושאר איכס לא יוכלו להתפתח בה.

4. משקפיים הם לא רק אביזר אופנתי...
משקפי רכיבה הפכו מזמן לסמל סטטוס, אלא שפרט לפאסון שנלווה להרכבתם בבית הקפה האהוב עליכם, יש להם תפקיד חשוב, והוא הגנה על עיניכם מפני אבנים, אבק, חרקים וכמובן ענפים סוררים שיכולים להיכנס לעיניים שלכם במהלך הרכיבה. ולא, המשקפיים הרגילים שלכם בעלי עדשות הזכוכית לא מתאימים, ההפך הוא הנכון – משקפיים שהעדשה שלהם עלולה להתנפץ במקרה של נפילה יכולים לגרום לפציעות חמורות. הקפידו לרכוב כשאתם מרכיבים משקפיים המתאימים לפעילות ספורטיבית.

5. אל תקלו ראש בלחץ האוויר.
אופניים שהם המילה האחרונה בתחום ומצוידים בבולמים החדישים ביותר ובמערכת ההילוכים הנחשקת ביותר זה אחלה. אבל לפני כל הטכנולוגיה הזו חשוב לזכור שללחץ האוויר בצמיגים שלכם יש השפעה אדירה על התנהגות האופניים מבחינת האחיזה, הבלימה ושמירת הקווים. כל אלו ישפיעו על יכולתכם לשלוט באופניים, ולכן עשו לעצמכם טובה והשקיעו דקה-שתיים לבדוק את לחץ האוויר לפני הרכיבה ולהתאימו לסוג המסלול.
 
6. אכלו משהו לפני הרכיבה.
אל תצאו לרכיבה על בטן ריקה, בעיקר אם מדובר ברכיבות בשעת בוקר מוקדמת. זכרו כי בבוקר אתם למעשה אחרי צום, וחשוב לספק לגוף מנת אנרגיה זמינה שתאפשר לו להניע... אכלו משהו קל, שתו מים וקדימה.
 
7. בצעו כמה תרגילי חימום לפני הרכיבה.
לפני שאתם עולים על האוכף, בעיקר אם מדובר בשעת בוקר מוקדמת או יום קר, חשוב מאוד להקדיש דקותיים לחימום. כמה קפיצות במקום, הנפת הרגליים לגובה החזה ותרגילים לחימום המפרקים יקטינו את הסיכוי לפציעות ויבטיחו שתחושו נוח ובטוח יותר על האופניים כבר מהרגע הראשון.

8. כבסו את המגינים ואת ריפודי הקסדה.
אין רוכב שלא מכבס את בגדי הרכיבה שלו, אבל כמה מכם מכבסים גם את המגינים והספוגים שבקסדה? כל הכבודה הזו סופגת גם היא את הזיעה שהגרתם בעליות המתישות והופכת לבית גידול לחיידקים שיכולים להפיץ ריחות לא נעימים למגינת ליבם של חברכם לרכיבה.. אחת לכמה רכיבות (בעיקר בקיץ) פרקו את הספוגים מהקסדה והכניסו אותם למכונת הכביסה יחד עם מגיני המרפקים והברכיים. אין ספק שתודו לנו כשהם יקדמו את פניכם בריח נעים ולא בצחנה איומה...

9. מתי בפעם האחרונה עברתם על הברגים?
האופניים שלנו עובדים – מי קשה ומי קשה יותר. רובנו ייגשו אל החנות או אל המכנאופן רק כשמשהו יישבר או יתחיל להשמיע רעשים, וחבל. מעת לעת הקדישו לאופניים חצי שעה, קחו את אולר הכלים שלכם ועברו בצורה מסודרת על הברגים שבמערכת המתלים, במערכת ההינע ובשאר המקומות וודאו כי הם מהודקים. חשוב להדגיש – בורג משוחרר חייב להיסגר עם מד מומנט בהתאם לנתונים שמספק יצרן האופניים, אך כפתרון זמני אפשר להדק את הבורג בכוח היד מבלי להגזים כדי לא להרוס את ההברגה שלו. אם אתם שולטים ברזי כיוון מתח החישורים בגלגלים שלכם, מומלץ לכוון גם אותם מעת לעת. אם לא, גשו אחת לכמה זמן לחנות או אל המכנאופן כדי לוודא שמתח החישורים תקין ובכך למנוע עיוותים ו"שמיניות".

10. כוונו את ידיות הבלמים שלכם.
ברוב מערכות הבלמים הקיימות היום יש אפשרות לשנות את מרחק ידיות הבלם מהכידון כדי להתאים אותן לגודל כף היד של הרוכב. כיוון נכון של ידיות הבלמים יבטיחו שליטה טובה יותר באופניים וגם יקטינו את העומס על כפות הידיים ובכך יצמצמו כאבים. 



כללי רכיבה בטוחה בשטח של קק"ל >>
לפני צאתכם למסלול הטיול מומלץ להתעדכן ב"קו ליער", מוקד המידע של קק"ל,
בשינויים הרלוונטיים למסלול 1-800-350-550