סיפור חידושו של סינגל משואה התחיל לפני כמה חודשים כאשר ניתאי זכריה, עוזר מהנדס אזור שפלה וחוף וחבר בנבחרת רוכבי האופניים של קק"ל, רכב יחד עם יריב שיש מקק"ל בסינגל משואה. חלק מתפקידם של חברי הנבחרת הוא לרכוב בשעות הפנאי בסינגלים השונים של קק"ל ולהצביע על בעיות.
במקרה הזה ניתאי ויריב הרגישו שהסינגל הוותיק כבר אינו עומד בסטנדרטים הנוכחיים של סינגל בקק"ל ונדרשת עבודה מקיפה כדי להשיב לו את מעמדו כאחד הסינגלים הטובים ביותר בארץ. הבעיות היו בקטעי דאבל מיותרים שכדאי לעקוף עם סינגל, באזורי מרעה שמחרבים את הסינגל ומצריכים בניית מקטע חליפי, בסימון השבילים הלא אחיד לאורך הסינגל ועוד.
ניתאי הציף את הצורך, ולאחר שמטחנות הביורוקרטיה טחנו, אושר הצורך בחידוש הסינגל והתקציב לביצועו, ובוני שבילים התבקשו לתת הצעות לביצוע החידוש.
יואב בהט, בונה השביל המקורי, זוכה במכרז. הוא יוצא לשטח, ממפה את הקטעים הבעייתיים ומגיש מפה ובה תכנון ראשוני של קטעי הסינגל החליפיים. לאחר מכן הוא יוצא שוב לשטח לתכנון בפועל. השלב הראשון מבחינתו בתכנון קטעי הסינגל החדשים הוא הליכה באזור שבו ייבנה הסינגל וסימון ב-GPS של נקודות מפתח. הוא מסתובב באזור המתוכנן, מריח את הפרחים, חש את השיפועים, מרגיש את צפיפות העצים והצמחייה, בוחן את המסלע, מבין את האלמנטים הטבעיים שאפשר להשתמש בהם בבניית הסינגל ומדמיין בראשו את הנתיב הנכון להעברת הסינגל.