שדות (וקציצות) חוביזה לנצח...

בעונה זו החוביזה (חלמית) נמצאת בשיא תפארתה וזו הזדמנות מצוינת להכין ממנה קציצות טעימות!

אם רכבתם בשבוע האחרון ביערות שלנו ודאי נתקלתם פה ושם במרבדים רחבים בגובה המותן (ואף למעלה מזה) של עלים ירוקים ורחבים. אם לא מדובר בשדה סרפדים (גם אליהם עוד נחזור מיד...), הרי שסביר להניח שמדובר בחוביזה, או בשמה העברי חלמית (חלמית משום שפריה נראה כמו חלה קטנה), צמח רב שנתי שבתקופה זו של השנה נמצא בשיא אונו. השם חוביזה מגיע מן השפה הערבית ומשמעותו - לחם ולא בכדי, שהרי גם פריו הקטן וגם עליו טובים למאכל ואף עשירים בחלבון, ברזל, מינרלים ו-וויטמינים מסוג B, A ו-C. הצמח אף מכיל נוגדי החמצון כמו פוליפנולים, טאנינים ופלבונואידים הנלחמים ברדיקליים החופשיים בגוף. ברפואה הטבעית אף נהוג להשתמש בחלמית לטיפול בדלקות במערכת השתן. הצמח עשיר ברירית המכילה חלבון ופוליסכרידים ויש בו אפקט מרגיע. כמו כן הצמח מתאים לטיפול בדלקות, פציעות, נפיחויות, טחורים והצטננויות.

טעמה של החלמית דומה לזה של תרד ואפשר למעשה לעשות בה שימוש לכל תבשיל שעולה על הדעת המכיל עלים ירוקים. ניתן להכין ממנה ממולאים (בדומה לעלי גפן), מרקים, ניתן להוסיף אותה לסלט וכמובן להכין ממנה קציצות טעימות.

אז עכשיו, אחרי שהתוודעתם אל החוביזה וסגולותיה, כל מה שנשאר הוא לאסוף מלא השק (או הקסדה...) עלי חלמית טריים ולהכין מהם קציצות לפי המתכון שבהמשך. אתם יכולים לאסוף את העלים ולהביא הביתה למטבח או אם אתם ממש הרפתקנים, תוכלו לחלק בין החבר'ה לרכיבה את האמצעים הדרושים לבישול בשטח וליהנות מארוחה מזינה וטעימה בצד הסינגל. הכנת הקציצות יכולה גם להיות פעילות מהנה עם הילדים שוודאי ישמחו מאד לקטוף, לקצוץ, ללוש ולהתבונן בקציצות מטגנות בשמן הלוחש.

לפני שנתחיל שימו לב! אם אינכם בטוחים שאכן מדובר בחלמית, אל תקטפו ווודאי שאל תבשלו ותאכלו, ישנם צמחים רעילים שיכולים להזיק לבריאותכם, ראו הוזהרתם!

המצרכים הדרושים
עלי חוביזה (המהדרין יכולים להוסיף גם עלי סרפד כמובן אחרי שנחלטו על מנת להיפטר מעוקצם!!!)
בצל (בהתאם לכמות ולחיבה לטעם)
שום (אם אתם חובבי הז'אנר)
ביצים
פירורי לחם
מלח
תבלינים לפי הטעם (פלפל שחור, כמון וכיו"ב)
שמן לטיגון

אופן ההכנה
חולטים את העלים במים חמים כדי לרככם (אך לא יותר מדי כדי שלא יהפכו להיות "סחבה"...)
קוצצים את העלים, הבצל והשום
לתוך קערה מוסיפים את כל הקצוצים ושאר המרכיבים
לשים עד לקבלת עיסה אחידה
מכינים מן העיסה קציצות
מחממים את השמן במחבת
מטגנים עד להזהבה

כמובן שאפשר למצוא ברשת עוד הרבה מתכונים לתבשילים נוספים וגירסאות נוספות לקציצות המותאמות גם לטבעונים.

בתיאבון :-)

כתב, צילם (וגם קטף, לש, טיגן ואכל): אילון שגיא

עוד על רכיבת אופניים

הוסף תגובה

כדי להוסיף תגובה יש להתחבר למערכת

0 תגובות