10 טיפים יום-יומיים לתפעול האופניים שלכם

ליקטנו עבורכם כמה טיפים פשוטים אך חשובים שלא מעט רוכבים אינם מכירים
1. אם אתם מפרקים גלגל לצורך אחסנה או הובלה, תמיד הכניסו תותב בין רפידות הבלמים. אם לא תעשו זאת, לחיצה מקרית על ידית הבלם תכווץ את הקליפר ויהיה לכם קשה להחזיר את הגלגל למקומו כי הרוטור לא יכנס. אם אין לכם תותב ייעודי, גם כרטיס אשראי ישן מקופל לשניים יעשה את העבודה.

2. אם אתם נדרשים לפרק חוליה בשרשרת, אל תדחפו את הפין עד הסוף החוצה, אם תעשו כן – לא תוכלו להחזיר אותו חזרה פנימה...
אם אי אפשר כבר לשלם איתו, הוא לפחות ישמור לכם על הבלמים :-)
אל תגידו שלא הזהרנו אתכם!
אל תגידו שלא הזהרנו אתכם!
3. רוצים לפתוח חוליית חיבור מהיר בשרשרת ולא מצליחים? כרכו שרוך סביב החוליה ומשכו בכיוונים המנוגדים!

4. אל תהדקו ברגים בכוח! ברוב המקרים הברגים וההברגות באופניים עשויים אלומיניום, מאחר ומדובר בחומר רך יחסית, הפעלת כוח מוגזם על בורג יכול לטחון את ההברגות בבורג עצמו וברכיב אליו הוא מוברג ולהרוס אותן בלי יכולת שחזור! אם אינכם מצוידים בידית מומנט ובנתון המציין את מידת ההידוק הדרושה – גשו למכנאופן!. ואם כבר הגעתם למצב עגום בו "נטחנה" ההברגה, נסו להתקין Helicoil.
זה כמובן בהנחה שיש לכם שרוכים בנעליים ולא סקוטצ'ים :-)
אכן תמונות קשות...
אכן תמונות קשות...
5. בהמשך לסעיף הקודם, אם ישנם ברגים סוררים שמשתחררים שוב ושוב למרות שהידקתם אותם לפי ההנחיות, השתמשו בLoctite. זהו דבק מיוחד שמצד אחד מונע מברגים להשתחרר אך מאפשר פתיחה שלהם במקרה הצורך.

6. לא כל שמני השרשרת זהים בתכונותיהם – אם אתם מאלו שמקפידים לשמן (כל הכבוד!), דאגו לבחור בשמן המתאים לעונת השנה. אין דין שמן לתנאים רטובים, כדין שמן לתנאים יבשים.

7. בחלקי מערכת הבלימה לא נוגעים באצבעות! אם אתם מחליפים רפידות או רוטורים, עשו זאת כשאתם עוטים כפפות גומי/לטקס. לכולנו יש על קצות האצבעות שכבה שומנית, אם תעבירו אותה לרוטורים או לרפידות, היא עלולה לגרום לירידה ביכולת הבלימה.

8. מדי פעם, טפטפו כמה טיפות של שמן בולמים לתוך האטמים בבולם הקדמי שלכם. ממש מתחת לאטמי הגומי ישנם ספוגים שתפקידם לשמן את הרגליים העליונות, עם הזמן הספוגים הללו מתייבשים וכמה טיפות שמן יחזירו אותם לתפקד כראוי. אה, ולכו לטפל בבולם שלכם! הוא ממש לא אמור לעבוד 5 שנים בלי טיפול!
9. גם החומר נגד תקרים שבטיובלס שלכם לא חי לנצח... אם לא תחדשו אותו מעת לעת, אל תתפלאו אם כשיהיה לכם תקר, לא יהיה מה שיסתום אותו...

10. כשאתם רוצים לפרק את הגלגל האחורי, תמיד דאגו שהשרשרת נמצאת בהילוך הגבוה ביותר (גלגל השיניים הקטן ביותר). תתפלאו לדעת כמה רוכבים מסתבכים עם הפעולה הפשוטה הזו רק בגלל שהשרשרת לא בהילוך הנכון...
הנה, בדיוק פה.

עוד על רכיבת אופניים

הוסף תגובה

כדי להוסיף תגובה יש להתחבר למערכת

0 תגובות