תפריט
התחבר
התנתק
להורדת האפליקציה:

10 הדיברות לביקור אצל המכנאופן

הדפס
הוסף למועדפים
הנה רשימת כללי עשה ואל תעשה כשאתם בביקור אצל מכונאי האופניים

כולנו נדרשים מעת לעת לבקר אצל מכונאי האופניים לצורך תחזוקה, תיקונים או שדרוגים. העניין הוא שאנחנו ישראלים ו, איך נאמר זאת בעדינות, לפעמים האופי שלנו יכול לגרום ללא מעט חיכוכים...
אז הנה כמה כללי עשה ואל תעשה לקראת המפגש עם המכנאופן.

1. הגיעו בזמן
כן, אנחנו יודעים שזה מאד אופנתי לאחר כשזה נוגע לרכיבות, בנינו, כמה מכם קבעתם "להקליק" ב-8 ובאמת עמדתם בזה... אבל למרות שמדובר באופניים, המכונאי שלכם הוא לא חבר לרכיבה ולתור לרופא לא הייתם מאחרים, נכון?

2. המוסך אינו הסלון שלכם
בהמשך לסעיף הקודם, לרבים מן הרוכבים ישנה תחושה שעצם העובדה שמדובר באופניים, מאפשרת התנהגות יותר משוחררת וסחבקית. אז זה נכון שלרוב האווירה במוסך האופניים אינה מעונבת ורשמית, אבל לגשת על דעת עצמכם למקרר ולקחת שתייה, זו גסות... תנו כבוד למקום ולבעליו וזכרו שגם אם אתם והמכנאופן חברים מהגן, יש בדרך כלל עוד לקוחות במקום, אל תתנו להם תחושה שהכל מותר...

3. אל "תשבו על הראש"
בניגוד למקומות רבים בעולם, הסדנאות בארץ אינן נמצאות מאחורי דלתות כבדות. אין זה אומר שאתם מוזמנים לעמוד למכונאי "מעל הראש". אנחנו בטוחים שגם אתם לא הייתם רוצים לעבוד כשמישהו נושף בערפכם ובוחן כל תנועה שלכם...

4. אל תציקו בשאלות
בהמשך לסעיף הקודם, אחד הדברים שרוב המכנאופנים פשוט מתעבים הוא לקוחות שלא די בכך שהם עומדים להם מעל הראש, הם גם לא מפסיקים לשאול שאלות. אם המכנאופן שלכם מציע ביוזמתו להסביר מה הוא עושה, נצלו את זה כדי ללמוד, אבל אנא, אל תטרידו אותו בקושיות מיוזמתכם.

5. "אתה לא אמור להכניס את זה לשם?"       
שאלות זה עניין אחד. לומר למכונאי מה לעשות זה כבר קו אדום.

6. ולא, אתם לא יכולים להיכנס לאזור העבודה.

7. הגיעו בזמן – 2
המוסך אינו מחסן, אם הודיעו לכם שהאופניים מוכנים, אספו אותם מהר ככל האפשר.

8. אז מה הייתה התקלה?
זו אמנם שאלה לגיטימית והסקרנות הטבעית שלנו הגיונית, אבל בחלק גדול מן המקרים גם אם יסבירו לנו לא תמיד נבין... אז נסו לפתח יחסי אמון עם המכנאופן כך שאם אתם סומכים עליו זה לא באמת ישנה מה השם של החלק שהוא החליף ומה תפקידו... חוצמיזה, לא כייף לספר לחבר'ה ברצינות תהומית  ש"המכונאי החליף לי את המיקרוסכימה" רק כדי לגלות שהוא סתם חירטט לכם משהו ומפני שאין לכם מושג ירוק במה מדובר, אמרתם "אה... בטח" ועכשיו כל החברים שלכם גועים מצחוק על הרצפה...

9. אבל עבדת רק 2 דקות, מה 100 שקל???
פעם חדל מנועה של אוניה אחת מלפעול. לא משנה כמה מכונאים ומומחים הביאו לתקן אותו, הוא סרב לעבוד שוב. כשכמעט התייאשו בעלי האוניה סופית, נזכר אחד המלחים במכונאי זקן אחד שמספרים עליו שהוא יכול לתקן כל דבר. האיש הובא אחר כבוד אל האוניה והתבקש להציל את המצב. הקשיש הסתובב כמה פעמים מסביב למנוע העצום, הביט פה והזיז שם ואחרי שתי דקות הוציא מתיקו פטישון קטן, הלם בו על אחד מחלקי המנוע והפלא ופלא – המנוע חזר לעבוד!
לאושרם של בעלי האוניה לא היה גבול, "תודה, תודה לך!" הם עלצו, "כמה אנחנו צריכים לשלם לכבודו"? 10,000$ ענה להם הזקן. 10,000$? החמיצו פנים בעלי האוניה, הרי עבדת בקושי 5 דקות וכל מה שעשית הוא לתת שתי מכות עם פטיש קטן!
"נכון" ענה להם הקשיש בקול שקט, "אבל כל המומחים שהבאתם לא הצליחו לתקן את המנוע. אתם לא משלמים לי על זה שנתתי שתי מכות עם הפטיש הקטן, אלא על זה שידעתי איפה לתת אותן...".

לידע וניסיון יש מחיר, זכרו זאת וכבדו את המכונאי שלכם שזו פרנסתו.

10. תהיו נחמדים וחייכניים
זה תמיד עוזר.

* כל האמור נכתב על סמך ניסיון אישי ובהתבסס על שיחות נפש עם מכנאופנים רבים...
 


כתב: אילון שגיא

הוסף תגובה


שלח
האם לדווח על תוכן זה כלא ראוי?

כן
לא
חובה להזין כתובת מייל
שלח

או
להתחברות דרך פייסבוק
עוד לא נרשמת ל-e ירוק? להרשמה