4. המערכת הראשונה שעשתה שימוש בכבל המאפשר העברת הילוכים מהכידון הומצאה רק ב-1928 על ידי חברת סימפלקס.
5. המעביר האחורי עבר כמה גלגולים עד שהגיע מבחינה הנדסית למבנה המוכר לנו כיום. בתחילה הייתה זו חברת קומפנלו שבשנת 1949 הציגה את הגרסה שלה ורק בשנת 1964 חברת סאנטור, שהתבססה על העיצוב של קומפנלו, ייצרה את המעביר שלה שנקרא slant-parallelogram rear derailleur אשר הציג יכולות מרשימות בשמירה על מיקום השרשרת והעברת הילוכים חלקה יותר.
6. כיום שלוש החברות השולטות בייצור מערכות הילוכים הן שימנו, סראם וקומפנלו.
7. בניגוד לדעה הרווחת, מה שמשפיע בעיקר על דיוק העברת ההילוכים הוא לא המעביר עצמו כי אם השיפטרים... גם אם תרכיבו מערכת עם מעביר אחורי ברמה נמוכה יותר (של אותו יצרן) אך תרכשו את השיפטרים ברמה הגבוהה ביותר, תקבלו את התוצאות המצופות ממערכת קצה.