אחותי, איפה את...

מבוא

דפני לא מבינה למה כל כך מעט נשים רוכבות בשטח...

דיסקליימר: טור זה נכתב בלשון נקבה בכוונה, אבל ידידי הגברים, חשוב מאד שגם אתם תקראו!

אני מודה, אני מתוסכלת. כמי שמהווה את הנציגות הנשית היחידה בקבוצת הרכיבה הקבועה שלי אני לא פעם שואלת את עצמי למה... למה יש פחות רוכבות שטח מרוכבי שטח? בכביש למשל, משום מה, המצב שונה ועל אף שמה שאומר לא נבדק מחקרית, אני מתרשמת שעל האספלט יש חלוקה כמעט שווה בין גברים ונשים. מאחר והנושא הזה טורד את מנוחתי החלטתי לנסות להתחקות אחר שורשי הבעיה ולהבין מה הן הסיבות לאי השוויון הזה. אז התחלתי בלשאול את החברות שלי. בפרלמנט בית הקפה הקבוע שלנו זרקתי את השאלה לחלל האוויר. התשובות לא איחרו לבוא והאמת, די מהר התחוור לי ששלוש החברות שיושבות איתי בכל יום שלישי לאתנחתא קפאינית, מייצגות נאמנה את מיטב התירוצים שבנות יכולות להמציא כדי לא לרכוב. "מה את משוגעת" שחה ג', "זה ממש מסוכן!", "נראה לך שאקריב את יום שישי בבוקר?" הוסיפה ח', "יש לי מלא סידורים!", א' תלתה מבט מצועף באוויר, בחשה קלות בקפה ואמרה: "האמת, דווקא הייתי בכייף מנסה, אבל בעלי שיחיה הרי מכור לדבר והוא כל יום שישי נוסע עם החברים שלו, אז מי יטפל בילדים בבוקר?". כפי שאתן רואות הטיעון הנוגע לכושר הגופני לא עלה פה. זה מפני שהאף שחלקנו לא ממש במצב המאפשר לנו לזרוק על עצמנו איזה טייץ ולצאת למרתון תל-אביב, ברור לנו שמי שרוצה – יכולה!

אחרי שהעמקתי קצת יותר את החפירה גיליתי עוד משהו מעניין. הנשים שכן רוכבות בשטח והפכו את זה לתחביב רציני, לרוב מתקבצות בקבוצות נשיות. ודאי תסכימו איתי שלא מדובר בהפתעה גדולה מדי, הרי בסופו של דבר אנחנו ממאדים והבנים – מנגה, כך שדי מתקבל על הדעת שנשים ירגישו יותר בנוח עם בנות מינן וכל כמה שהייתי רוצה לראות יותר קבוצות מעורבות, אני יכולה להבין מדוע זה קורה. אלוהים עדי שאפילו אחרי כמעט חמש שנים של רכיבה משותפת עם החברים הגברים שלי, אני עדיין לפעמים מסמיקה עד קצות הריסים בכל פעם ש"בורחת" להם איזו בדיחה עסיסית או כשהם פוצחים בתחרות הנפיחות המסורתית.

אבל עדיין, גם אחרי שהשקעתי רבות בשיחות, שאלתי, חקרתי ואתגרתי את כל הנשים שבסביבתי, לא הצלחתי לקבל תשובה חד משמעית לעניין. ואז נזכרתי בכל אלו שקוראות/ים את הטור שלי, והחלטתי להפנות את השאלה אל האורקל הגדול של חכמת ההמונים, אז הנה, הפעם, מעבר לטור עצמו, אני נותנת לכם שיעורי בית. זה לא משנה אם את רוכבת, או לא, מה גילך ומצבך הגופני ואפילו אם אתה בכלל גבר שיש לו דעה או תובנה בנושא, כתבו לי בתגובות מה לדעתכן/ם הסיבה לכך שאין הרבה רוכבות שטח. אולי נוכל לעשות עם המידע הזה משהו כדי להביא יותר נשים לשטח. תודה על שיתוף הפעולה ו... רכיבות טובות!

עוד על רכיבת אופניים

הוסף תגובה

כדי להוסיף תגובה יש להתחבר למערכת

0 תגובות