רשימה
אופניים
תצוגה על גבי:
-
שני גלגלים קטנים המורכבים במעביר האחורי שתפקידם לאפשר לשרשרת לנוע בחופשיות בתוך כלוב המעביר. פולים לרוב עשויים פלסטיק ומחוברים בציר עם מסב החלקה או מסב כדורי לגוף הכלוב. יש חברות המציעות גם פולים העשויים אלומיניום. תקינותם של הפולים חשובה לתפקודו התקין של המעביר ויש לוודא שהם מקובעים היטב למקומם, מסוגלים להסתובב בחופשיות ונקיים משאריות שמן והצטברות של בוץ, חול ואבק.
הצג על גבי אופניים
-
כינוי לחלק בצורת פטרייה עשוי גומי המשמש לתיקון חורים בצמיגי טיובלס. את החלק הצר של הפטרייה (ה"רגל") דוחפים דרך החור בצמיג מחלקו הפנימי החוצה כך שחלקה הרחב של הפטרייה נותר בתוך הצמיג ואוטם את החור.
-
כינוי לגלגלי השיניים המורכבים על הקראנק. פלטות נבדלות זו מזו במספר השיניים שלהן, בסוג השיניים שלהן (רגילות או מותאמות לשרשראות 11 הילוכים – Narrow Wide), בקוטר, בחומר שמהן הן עשויות (בעיקר אלומיניום וברזל), ובשיטת ההרכבה שלהן על הקראנק (ברגים או חיבור ישיר – Direct Mount). נתון חשוב שיש לשים לב אליו כשרוכשים פלטה חדשה הוא ה - (BCD - Bolt Circle Diameter) שמשמעותו קוטר המעגל הדמיוני שיתקבל לו נשרטט עיגול העובר דרך כל מרכזי החורים לברגים בפלטה. המשמעות הסופית של הנתון הזה היא התאמת הפלטה לזרועות הקראנק (ספיידר) בהתאם ליצרן ולדגם. בנוסף לפלטות העגולות יש יצרנים המציעים גם פלטות אובליות בטענה שהן מאפשרות דיווש יעיל יותר מאחר שהן מבטלות את "הנקודה המתה העליונה", אותה נקודה שבה דוושה אחת נמצאת בשעה 12 והשנייה בשעה 6 ונוצרת עצירה רגעית בזרימת הכוח. ככל שהשימוש בפלטות ארוך ותכוף יותר כך הן תישחקנה מהר יותר ויהיה צורך להחליפן. ברוב המקרים החלפת פלטה תחייב גם החלפת שרשרת וקסטה כיוון שחלקים אלו נשחקים יחד והחלפת רק אחד מהם בחדש עלולה ליצור בעיות של אי דיוקים בהעברת הילוכים והחלקות שרשרת.
הצג על גבי אופניים
-
צינור גומי עגול וגמיש בעל פייה (ונטיל) המורכב בחלל שנוצר בין הצמיג לחישוק ושלתוכו דוחסים אוויר בלחץ. יש פנימיות מסוגים שונים, והן נבדלות זו מזו בסוג הוונטיל (Presta או Schrader), בסוג החומר ועוביו (פנימיות המיועדות לאופני DH למשל יהיו עבות יותר), בקוטר (התאמה לקוטר החישוק) ובשאלה אם הן מלאות בחומר אטימה ("גיפה") או לא.
-
כינוי למערכת הנמצאת בתוך טבור הגלגל האחורי (נאבה) המאפשר לגלגל להסתובב בזמן שהדוושות אינן בתנועה (בניגוד לנאבה פיקסי שבה אם הגלגל מסתובב, גם הדוושות יסתובבו). מנגנוני פריילוף נבדלים זה מזה בכמות השיניים שבתוך המנגנון וזווית החיבור שמשמעותה מספר המעלות שיידרש לרוכב להזיז את הדוושות כדי לחדש את העברת הכוח לגלגל.