שלח

או
להתחברות דרך פייסבוק
עוד לא נרשמת ל-e ירוק? להרשמה

e ירוק - מטיילים עם קקל
התנתק
התחבר
0
שביל אופניים מתל אביב לירושלים
+ מידע חשוב על המסלול
שמור למועדפים
דרגו מסלול זה:
4
הניקוד של המסלול הזה הוא4
צפו בטיול באתר המותאם למובייל
אזור המסלול: מרכז,
הרי ירושלים
עונה מומלצת:
כל השנה
אורך בקילומטרים:
125 ק"מ
משך המסלול:
6 שעות ומעלה
רמת קושי: קשה
הורדת מפת המסלול
ב-pdf
מפות טיולים וסימון שבילים מבואות ירושלים (גיליון מס' 9) והשרון (גיליון מס' 7)
סוג המסלול
נוף ותצפית
נוף ותצפית
חלק משביל ישראל
חלק משביל ישראל

כל רוכבי השטח בישראל, וכאלה יש על פי ההערכות יותר מ-100 אלף, מכירים את שבילי האופניים של קק"ל. בכל יער כמעט, מיערות ביריה וברעם שבגליל, דרך יער בן שמן ויער אשתאול שבמרכז, ועד יער יתיר והנגב שבדרום, סימנה קק"ל עשרות רבות של מסלולים לאופני שטח. מסלולי האופניים האלה מעניקים היכרות חווייתית עם הטבע והנופים שלנו, בד בבד עם רכיבה בטוחה, הרחק מהישג גלגליהן של המכוניות הפזיזות הנעות בכבישי ארצנו.

ב-4 ביוני השנה יזכו חובבי האופניים לבשורה משמחת: קק"ל חונכת רשמית את השביל. בפעם הראשונה בישראל יהיה גם לנו שביל שטח אמיתי לאופניים, שחוצה את ישראל לרוחבה, כ-125 ק"מ שכולם אתגר וחוויה. השביל עובר בנופי נחל זורם, ביערות קק"ל, בין שדות ובחורשים טבעיים. ההכוונה בשביל מבוססת על סימון שבילים קיים, ומעת לעת בסימון ייעודי לשביל האופניים הזה – צבע שחור-לבן המסומן על אבנים גדולות שהובאו למקום במיוחד לשם כך.



גידי בשן, רכז קהילה ויער בקק"ל ורוכב אופניים מנוסה, ממליץ שלא לנסות להתגבר על השביל כולו במכה אחת. רק יחידי סגולה מסוגלים לעמוד במשימה כזו, מה גם שהסיום כרוך במעלה תלול למדי. רוכבים בעלי כושר גופני גבוה יוכלו לגמוע את השביל ביומיים, אבל מי שרוצה גם למצות את ההנאה מהאתרים היפים שבדרך, כדאי לו לסמן בלוח השנה שלושה או אפילו ארבעה ימים למילוי המשימה.

אחרי ההקדמה הארוכה אך החיונית, הגיע הזמן לתאר את השביל. לשם נוחיות, השביל מחולק לארבעה מקטעים. קק"ל גם הפיקה גיליון ובו תצלום אוויר המפרט את תוואי השביל ומציע הסברים על האתרים שלאורכו.

רוכבים ביער עמינדב. צילום: יעקב שקולניק

+ הצג את כל המידע

מקטע 1. הירקון

כ-30 ק"מ. הפרש גבהים לא משמעותי. 

נקודת התחלה

חניון רדינג מערב, המתחם הצפוני של נמל תל אביב. 

נקודת סיום

רחבת החניה מול גן לאומי תל אפק.

אני לא יודע מה אתם שמעתם על הירקון, אבל רכיבה באופניים לאורכו היא חוויית טיול מהנעימות ביותר בישראל. זה מתחיל בשפך הנהר, פינה רומנטית בלב הכרך הגדול. הגשר המשוחזר המחבר את שתי הגדות, הנמל, ועמוד השיש המנציח את הצליחה הבריטית של הנהר במלחמת העולם הראשונה – די באלה כדי לספק עניין לשעה ארוכה.
אבל אנחנו רוכבים בגדה הצפונית של הירקון, בעקבות סימון "שביל ישראל" (בצבעי כתום-כחול-לבן), תחילה בשבילי האופניים הסלולים של פארק הירקון. ב"שבע טחנות" נוכל להתוודע אל שחזור הברכה הגדולה, שממנה זרמו המים והפעילו עד 1936 את גלגלי טחנות הקמח שפעלו במקום.
מפארק ההייטק "עתידים" הרכיבה מתנהלת בדרכי עפר בין גדות הנהר לפרדסים. עוברים מתחת לגשר כביש 5 וממשיכים להתעקל עם נפתולי הירקון. קק"ל, יחד עם רשות נחל הירקון, השקיעו בקטע זה משאבים רבים לניקוז הדרך ולייצוב הגדות. למרות זאת, בגלל הקרקע הכבדה, קטע זה עלול להיות בוצי מאוד בחורף. בימי גשם כדאי להתעדכן על מצב השביל לפני היציאה לדרך.
הירקון עוד מסוגל להנפיק חדשות. לפניכם פרסום ראשון: מול תחנת המיתוג של חברת החשמל (בגדה הדרומית) נחשפו במאי 2010 שרידי מבנה אבן בולטים. השרידים הם מה שנותר מהגשר הטורקי שחצה במקום זה את הירקון. בשלהי מלחמת העולם הראשונה (1917) התבצר הצבא הטורקי מצפון לירקון, שהיה אז נהר רחב ידיים וגועש. הטורקים פוצצו את הגשר כדי להקשות על הבריטים לחצות את הירקון ולתקוף את עמדותיהם.
אנחנו חולפים ליד טחנת אבו רבאח וחורשת האיקליפטוס היפה שמסביבה, ואחר כך ליד שפך נחל קנה. מכאן והלאה לאורך כשבעה ק"מ הירקון הוא נהר נקי לגמרי, עטור צמחייה נהדרת. בסכר נווה ירק, ליד בית משאבות נטוש, שביל האופניים חוצה את הירקון לגדה הדרומית ולאחר רכיבה קצרה מגיע ל"בית הבטון". זהו מבנה היסטורי המתפאר בתואר בית הבטון הראשון בישראל. הבית נבנה בשנת 1912 כבית המשאבות של חברת ההשקיה "פלשתינה".
עוד כמה דיוושים בצד הנחל ואתם בצד גדר כפר הבפטיסטים וגן לאומי מקורות הירקון. כאן סוטים מעט מ"שביל ישראל" וממשיכים בשולי שדה אל גשר בטון, המוביל לברכת הנופרים היפהפייה. מהברכה מתחיל בימינו הירקון לזרום. המים הצלולים מכוסים כמעט כליל בעלים הרחבים של הנופר הצהוב, המתחיל בימים אלה (ראשית יוני) את עונת הפריחה שלו. משם מדוושים בצד גדר הגן הלאומי תל אפק ומסיימים ברחבת החניה שמול הכניסה לאתר.

מקטע 2. ציר הגבעות

כ-30 ק"מ. גובה טיפוס מצטבר: 395 מ'. 

נקודת התחלה 

רחבת החניה מול גן לאומי תל אפק. 

נקודת סיום

החניון שלמרגלות מצפה מודיעים, יער בן שמן.

זהו קטע אידיאלי לרכיבת שטח, בעל מעלות ומורדות קצרים, בדיוק כמו שרוכבים אוהבים. שוב אנו רוכבים בעקבות "שביל ישראל". כמה מטרים לפני כביש פתח תקוה-ראש העין (כביש 483) יורדים מהאופניים ופונים שמאלה ברגל כדי לחצות את הכביש בשפיפה קלה אך בבטחה, בתוך מעביר מים (אין לעשות זאת אחרי הגשם, כאשר זורמים מים מתחת לכביש, לא כאן ולא בשום מקום אחר).
משם ממשיכים דרומה בין שדות כפר סירקין וקיבוץ עינת. חוצים את נחל שילה מתחת למחלף נחשונים ופונים מיד ימינה בשביל העובר ממערב למסילת הברזל, ליד בתי כפר סירקין. השביל בחלקו אספלט ובהמשכו הוא שביל עפר. כ-900 מ' מנחל שילה נשוב לצד המזרחי של המסילה במעבר מתחת לגשר טורקי, נחצה במעבר תת-קרקעי את כביש 6, נמשיך בתוואי "שביל ישראל" דרומה, ובכניסה לאלעד נחצה במעבר חניה מרומזר את כביש 444. מכאן ממשיכים בסינגל (שביל צר) קצר המוביל למבנה קבר מפואר (מאוזוליאום). מדהים איך מבנה כה גדול מהתקופה הרומית שרד כמעט ללא פגע עד ימינו אלה.
לפנינו קטע רכיבה מהנה בגבעות יער הכ"ח (יער קוּלֶה). ביער מוצבת, במקום תצפית יפה, אנדרטת אלכסנדרוני, המנציחה את זכרם של חללי החטיבה שנפלו באזור במלחמת העצמאות. לדעתנו היער היפה לא תפס בקרב המטיילים את המקום הראוי לו.
השביל חוצה את כביש 6 במעביר מים ארוך, וממשיך לאזור התעשייה של חבל מודיעין וליער שוהם, המעניק גם הוא חוויית רכיבה נעימה. יער שוהם הוא יער קהילתי, יצירה מעניינת של קק"ל המשלבת בתכנון היער את הרשות המקומית ואת נציגי התושבים. אחרי היער חובה לעצור בחורבת נבלט שבצד השביל כדי להתפעל מהחציבות ומהגתות בעלות הפסיפסים העתיקים.
שביל מים לי-ם יוביל אותנו לכרם הזיתים היפה והקשיש שקק"ל מטפחת למרגלות תל חדיד. מי שעוד נותר לו כוח יוכל להעפיל לראש התל לתצפית נאה על מרחבי מישור החוף. מתל חדיד תוביל אותנו דרך רחבה ונוחה אל יער בן שמן, לחניון שלמרגלות מצפה מודיעים בלב יער בן שמן.

מקטע 3. יערות השפלה

כ-40 ק"מ. גובה טיפוס מצטבר: 750 מ'. 

נקודת התחלה 

החניון שלמרגלות מצפה מודיעים, יער בן שמן. 

נקודת סיום

צומת שמשון.

רוכבי השטח כבר גילו מזמן את נפלאות הרכיבה ביערות השפלה, ובהם יער בן שמן, יער המגינים, יער מודיעין, דרך בורמה ויער אשתאול, אבל לא בטוח שהם חשבו לחבר ביניהם. שביל מים לי-ם עושה את זה למענם והתוצאה מרהיבה. השביל גולש מהחניון שלמרגלות מצפה מודיעים בעקבות "שביל ישראל" (עם סטיות קלות ממנו), יורד לנחל גִמזו ועולה ב"בוסתני גמזו" שביער מודיעין – אזור עשיר בעצי בוסתן שקק"ל מטפחת. השביל מספק חוויית רכיבה במורדות ובמעלות תלולים אך קצרים. עוברים ליד מחלף ענבה הענק וחוצים במעבר תת-קרקעי את כביש 1 מערבה אל יער משמר איילון. בלב היער הקטן, בצד חניון דרך נעים, מתנוססת אנדרטת לח"י המרשימה, יצירתה של האמנית איילת ביתן שלונסקי. השביל עוקף מצפון את מושב בן נון ומתחבר לדרך מסומנת אדום, המוליכה לעין ירד. עין ירד הוא מעיין קטן הנובע למרגלות תל גזר מתוך מבנה דמוי באר. עץ תאנה גדול משלים את תמונת המקום. המעיין משמש בחורף אתר רבייה לטריטון הפסים, הנמנה עם קבוצת הדו-חיים. גן לאומי תל גזר הוא מהאתרים החשובים של ימי המקרא. התל נמצא מחוץ לתוואי השביל, אך כדאי לבקר באתריו, ובהם מפעל המים הקדום, שערי העיר מהתקופה הכנענית ומהתקופה הישראלית, שרידי מגדל ענק בחומה הכנענית ובמה – אתר מרתק ובו מצבות אבן מהתקופה הכנענית. מראש התל יש תצפית מרהיבה על הסביבה.
מעין ירד נפנה מזרחה בדרך מסומנת כחול. מכאן השביל מתפתל ביער המגינים ועולה בין הכרמים הסובבים את קיבוץ הראל למצפה הראל. אנחנו בדרך בורמה המפורסמת, עורק החיים של ירושלים הנצורה במלחמת העצמאות. קק"ל עיטרה את הדרך בחניונים ובצלליות המחשה. בראש "הסרפנטינות" המפורסמות של דרך בורמה נפנה ימינה לדרך מסומנת ירוק, ואחרי כחצי ק"מ נפנה שמאלה בדרך המסומנת שחור, המתחברת לדרך "כחולה", ובה נגלוש בכיף דרך המרכז היערני של קק"ל לצומת שמשון.

מקטע 4. נחל שורק ונחל רפאים

כ-30 ק"מ. גובה טיפוס מצטבר: 580 מ'. 

נקודת התחלה 

צומת שמשון. 

נקודת סיום

 עין לבן.

אמנם קטע זה של השביל תלול משהו, אך הוא יפה להפליא. אנו עוברים בנופי שמורת נחל שורק וביער עמינדב – המיטב שיש להרי ירושלים להציע.
חוצים את צומת שמשון ברמזור וממשיכים היישר לפנים לדרך עפר רחבה. פונים ימינה ולאחר רכיבה קצרה נכנסים לנחל שורק (סימון אדום). הנחל מתפתל בין המדרונות התלולים של שמורת נחל שורק הירוקה. מסילת הברזל הראשונה בנחל נסללה בשנת 1892. באותם ימים פעלו הקטרים בכוח קיטור. תחנת הרכבת בר גיורא, שבה הצטייד הקיטור במים, מזכירה את אותם זמנים.
במפגש עם נחל רפאים אנחנו עושים כמעשה מסילת הברזל ועוברים אל הדרך "האדומה", המטפסת בצד יערות נטועים עצי מחט וחורש טבעי. הרכיבה במעלה נחל רפאים "זורמת" עד גשר קובי (קאבו). לפני הגשר פונים שמאלה בעקבות "שביל ישראל" וסימון ירוק. לאחר 1.7 ק"מ "שביל ישראל" נפרד מהדרך "הירוקה", אך אנו נשארים נאמנים לה וממשיכים בה. קטע זה דורש מאתנו התגברות על הפרש גובה של כ-120 מ' במדרונות הר עמינדב, עד שיא הגובה של שביל מים לי-ם (660 מ' מעל פני הים).
הדרך "הירוקה" יורדת ופוגשת דרך מסומנת שחור (מס' 9310). אנו עוברים ימינה לרכוב בדרך "השחורה". לאחר כ-1.3 ק"מ, בנקודה שבה הדרך "השחורה" מתעקלת ועולה שמאלה, יורדת גם דרך בלתי מסומנת לנחל רפאים. אנחנו כבר די מותשים ואולי לא מרוכזים, אבל שימו לב: אין להתפתות לשרירי הגוף העייפים. הם מנסים לפתות אותנו להמשיך בדרך היורדת, אך היא פונה לעבר הכפר בתיר בשטח הרשות הפלסטינית, וזה ממש לא מומלץ.
במקום זאת נמשיך לטפס בדרך "השחורה", שהופכת בשלב מסוים להיות דרך סלולה. כשהדרך הסלולה מתעקלת שמאלה, מסתעפת ממנה ימינה דרך מסומנת כחול. נרכב בדרך "הכחולה" ונגיע לאחר כקילומטר לעין לבן – מעיין שמימיו נאספים לשתי ברכות נפלאות ומרעננות.
המסע שלנו מסתיים ברחבת החניה של גן החיות התנ"כי בירושלים. מגיעים לשם בקטע רכיבה בן כ-2 ק"מ המתנהל בדרך עפר מישורית וברורה.
תם המסע. עשיתם את זה!

מידע נוסף

מפות

1. דפדפת עם תצ"א והסברים על השביל, הוצאת קק"ל;
2. מפות טיולים וסימון שבילים מבואות ירושלים (גיליון מס' 9) והשרון (גיליון מס' 7)

רום נקודת ההתחלה

פני הים (0)

רום נקודת סיום

650 מ' מעל פני הים

טיפוס מצטבר

כ-1,800 מ'

אורך השביל

כ-125 ק"מ

קרדיטים

שביל אופניים מים אל י-ם בוצע בתרומתם של יוסף וזאב ליבוביק, טורונטו, קנדה. 

כתב וצילם: יעקב שקולניק
פורסם בתאריך: 2.6.2010
עודכן בתאריך: 13.9.2012


הוראות התנהגות ובטיחות למטיילים >> מסלולי טיול נוספים ביער אשתאול ומידע שחשוב לדעת לפני שיוצאים לדרך >>
לפני צאתכם למסלול הטיול מומלץ להתעדכן ב"קו ליער", מוקד המידע של קק"ל,
בשינויים הרלוונטיים למסלול 1-800-350-550

תגובה דרך פייסבוק

הוסף תגובה


שלח
שם: שעה: תאריך:
שלום
אני מתכוון לעשות את המסלול מירושליים לת"א ורציתי לשאול כמה שאלות בקשר למסלול:

מה הציוד הנדרש לרכיבה?
הם אפשר להסתדר בלי מפת סימון שבילים?
אם אני מתכנן לעשות את המסלול ביומיים איפה כדאי להעביר את הלילה?

תודה רבה
אליאור
דווח על תוכן לא ראוי הוספת תגובה לתגובה זאת
יואח פריימן
17:30
29.06.2014
אנחנו מציעים לחברינו רוכבי השטח לינה בצימר החמוד שלנו בכפר דניאל , בעלות מיוחדת של 300 שקלים ליחיד או 400 שקלים לזוג. יואח ולידיה, וילה בלמונט, כפר דניאל, 0526561297
http://villabelmont.co.il
דווח על תוכן לא ראוי
שם: שעה: תאריך:
אליאור שלום,

ניתן לרכוב יומיים תלוי בכושר. לא ידוע לנו על מקומות לינה בדרך. אלא אם ברצונך ללון בחוץ ואז יער בן שמן מתאים.

כדאי מפת סמ"ש שכן רוב השביל מתבסס על שביל ישראל. אלא אם כן אתה מוריד קובץ GPS אז לא צריך (מצורף למעלה).

ציוד רכיבה רגיל הרבה מים.

בהצלחה,
גידי בשן
רכז קהל ויער
אזור ההר
קק"ל

דווח על תוכן לא ראוי הוספת תגובה לתגובה זאת
שם: שעה: תאריך:
למה אי אפשר להוריד קבצי GPS?
דווח על תוכן לא ראוי הוספת תגובה לתגובה זאת
שם: שעה: תאריך:
היי ליעד,

נסה שנית להוריד - סידרנו את הבעיה.

בברכה,
המערכת
דווח על תוכן לא ראוי הוספת תגובה לתגובה זאת
שם: שעה: תאריך:
יוני שלום,
בוודאי שאפשר לעשות את המסלול בכיוון ההפוך וזה קל יותר.
הרעיון של הוגי השביל היה לעלות לבירה.
בברכה
מערכת

דווח על תוכן לא ראוי הוספת תגובה לתגובה זאת
שם: שעה: תאריך:
יפה מאד! כל הכבוד!
רק שאלה קטנה: למה המסלול הותווה ממערב למזרח, ולא מי-ם לים?
ואולי אפשר גם לעשות הדרכה למסלול הפוך (במגמת ירידה)?
תודה
דווח על תוכן לא ראוי הוספת תגובה לתגובה זאת
שם: שעה: תאריך:
תודה רבה על המסלול!
אפשר בבקשה הדרכה למסלול ההפוך?
דווח על תוכן לא ראוי הוספת תגובה לתגובה זאת
שם: שעה: תאריך:
יהודה שלום,
מדובר בדיוק באותו המסלול, רק בכיוון ההפוך.
מערכת אי ירוק
דווח על תוכן לא ראוי הוספת תגובה לתגובה זאת
שם: שעה: תאריך:
יצאתי מתל אביב במטרה לטייל על השביל עד לירושלים. ליד כפר סירקין צמוד לגשר שילה יש מטע שזיפים בו עובר השביל. המטע סגור עם שער ברזל ואין אפשרות לעבור אותו.
דווח על תוכן לא ראוי הוספת תגובה לתגובה זאת
שם: שעה: תאריך:
אכן כן משהוא החליט לנעול שני שערים משני צידי המטע לאורך המסלול ובכך לקטוע את שביל ישראל. (זה שטח ציבורי-לא פרטי). אפשר להיצמד לכפר סירקין אך אז תצטרך להדרים עד מושב מזור כדי לחצות את פסי הרכבת. מקווה שהאחראים לשטף המסלול יטפלו במפגע.
דווח על תוכן לא ראוי הוספת תגובה לתגובה זאת
שם: שעה: תאריך:
לכל המגיבים המתייחסים לשני השערים הנעולים, להלן תגובתה של כמי זריהן-הלר, מנהלת פרוייקט שביל אופניים מים אל י-ם:


"כן אנו יודעים על כך.
ממש כשבוע לאחר חנוכת הפרויקט בעל המטע התקין שערים בכניסה וביציאה מהמטע ובכך חסם את שביל ישראל שבקטע זה חופף לשביל האופניים מים אל י-ם.
נפגשנו עם בעל המטע שסובל לאחרונה מגנבות פרי וכיום מחירי הפרות (אפרסק ושזיף) מאוד גבוהים ולכן הוא החליט לעשות מעשה.
מצאנו חלופה למעבר במקום הנוכחי שהוא ממזרח למסילת הברזל ניתן לעבור ממערב למסילה.

הועדה לשבילי ישראל קבלה את המלצתנו להעתיק את שביל ישראל לצד שממערב למסילה והיא נערכת לביצוע הסימון בסיוע של קק"ל.
ובקצרה תאור המסלול החדש בקטע זה:
מיד עם חציית נחל שילה נפנה ימינה בשביל שהוא ממערב למסילת הברזל, השביל עובר ממש בגבול בתי כפר סירקין ובחלקו הוא אספלט ובהמשכו הוא שביל עפר. כ- 900 מ' מנחל שילה נעבור חזרה לצד המזרחי של המסילה במעבר מתחת לגשר תורכי ובכך אנו מתחברים חזרה להמשכו המקורי של שביל מים אל י-ם ושביל ישראל.

את המידע הזה אנו נטמיע במפה שבאתר קק"ל."


לידיעתכם - את המידע כבר הטמענו בגוף הטקסט הנ"ל.
קובץ GPS חדש יפורסם ממש ביום-יומיים הקרובים.
מפה תפורסם כשנקבל את המפה החדשה (הודעה על כך תינתן בנפרד בתגובות).

בברכה,
מערכת e ירוק
דווח על תוכן לא ראוי הוספת תגובה לתגובה זאת
שם: שעה: תאריך:
מברכת על רעיון השביל מים לי-ם אך לבעלי בעיות ההתמצאות בינינו שבכל זאת רוצים לרכב, ולנוכח ריבוי שבילוני העפר באזורי הפרדסים והשדות הייתי רוצה לראות מפה מפורטת יותר. הסימונים על האבנים והעיצים מדלגים על הרבה הסתנפויות ואפילו בקטע בין חניון רדינג לתל אפק התקצרה לנו הדרך ב8 ק"מ בשל טעויות הניווט. תודה
דווח על תוכן לא ראוי הוספת תגובה לתגובה זאת
שם: שעה: תאריך:
שלום, הייתי רוצה לעשות את המסלול מי-ם לת"א. ראשית, יש איפשהו מפה יותר מפורטת של המסלול? שנית, יש לכם הערכה כמה זמן יקח המסלול? כ"כ כפי שידוע לכם, המסלול היום חלק (הכוונה, אפשר לעבור אותו בלי גדרות, כפי שכתב מישהו לפני?) תודה.
דווח על תוכן לא ראוי הוספת תגובה לתגובה זאת
שם: שעה: תאריך:
איריס שלום,
עיקר שביל האופניים מבוסס על סימון שבילים והוא מופיע בשטח בתדירות שאף מופיעה להולכי רגל, וזה הסימון העיקרי.
כעזר נוסף, אנו ממליצים להשתמש בקובץ GPS שצירפנו באפשרויות ההורדה לעיל.
בברכה
מערכת e ירוק
דווח על תוכן לא ראוי הוספת תגובה לתגובה זאת
שם: שעה: תאריך:
אמפרל שלום,
זו המפה היחידה שיש לנו, ניתן פשוט להדפיסה גדול יותר מאפשרויות ההדפסה הרגילות.
לגבי זמן הרכיבה - לרוכבים מיומנים מאד מאד זה יקח יום. אנו ממליצים לחלק את המסלול ללפחות יומיים רכיבה.
לגבי הגדרות והשערים ראה תגובה שלנו מטעם כמי זריהן הלר. הכל סודר. יש מסלול מקביל חלופי.
בברכה,
מערכת e ירוק
דווח על תוכן לא ראוי הוספת תגובה לתגובה זאת
שם: שעה: תאריך:
שלום,

האם יש נק' מים לאורך השביל? בחניוני קק"ל לדוגמא.
דווח על תוכן לא ראוי הוספת תגובה לתגובה זאת
שם: שעה: תאריך:
שלום רב,
בעקרון אין נקודות מים לאורך המסלול ממש, פרט ליער בן שמן.
ניתן להיעזר, תוך כדי סטיות קלות, ביישובים שנמצאים לאורך הדרך.
שקולניק
דווח על תוכן לא ראוי הוספת תגובה לתגובה זאת
שם: שעה: תאריך:
שלום למערכת
אולי תוציאו טיול מסודר עם הדרכה שלכם ועזרה בהגעה לנקודת ההתחלה, כך שבסיום ימתינו הרכבים של הרוכבים.
אני מאמין שיהיו הרבה קופצים על הטיול.
דווח על תוכן לא ראוי הוספת תגובה לתגובה זאת
שם: שעה: תאריך:
תודה על ההצעה.
נדאג להעבירה לנוגעים בדבר בקק"ל.
בברכה,
מערכת
דווח על תוכן לא ראוי הוספת תגובה לתגובה זאת
שם: שעה: תאריך:
במקטע מס' 4 יש צורך לחצות את נחל שורק תחת מי הביוב הזורמים. החציה מסוכנת וקיימת סכנת החלקה.(יש לנו חבר ששבר את רגלו בחציה). האם ניתן לדאוג למעבר בטוח יותר שם?
דווח על תוכן לא ראוי הוספת תגובה לתגובה זאת
שם: שעה: תאריך:
למי שרצה מפה מפורטת של הטיול
שיכנס לגוגל מפס http://maps.google.com
ובשורת החיפוש ירשום
http://www.www.eyarok.org.il/wp-content/uploads/2010/Yam%20le%20Yam.KMZ
דווח על תוכן לא ראוי הוספת תגובה לתגובה זאת
שם: שעה: תאריך:
עופר שלום,

יש תכנית לבניית גשר במקום ואף משוריין לכך תקציב.
קק"ל מטפלים בקבלת היתר בניה לגשר זה בתקווה שנקבלו במהרה בימינו.

בברכה,
המערכת
דווח על תוכן לא ראוי הוספת תגובה לתגובה זאת
יאיר
08:46
17.09.2015
אני רואה לאחר 4 שנים(עשיתי את המסלול שנה שעברה) לא תוקן הבעיה והיה מאוד קשה לחצות את נחל שורק ובאמת נתקענו שם עד שעבר רכב וחילץ אותנו(למזלנו הוא עבר שם לטיול שקיעה). היום אני עושה שוב את המסלול נעדכן אם שינו משהו.
דווח על תוכן לא ראוי
יאיר
08:46
17.09.2015
אני רואה לאחר 4 שנים(עשיתי את המסלול שנה שעברה) לא תוקן הבעיה והיה מאוד קשה לחצות את נחל שורק ובאמת נתקענו שם עד שעבר רכב וחילץ אותנו(למזלנו הוא עבר שם לטיול שקיעה). היום אני עושה שוב את המסלול נעדכן אם שינו משהו.
דווח על תוכן לא ראוי
שם: שעה: תאריך:
שלום וברכה,

נכון ויאה שבפתיח לכתבה אתם מגבילים ברוב הגינותכם את ההכרות של הרוכבים עם פועלכם, ל"כל רוכבי השטח בישראל" (ההדגשה הוספה). אכן, העוסקים בספורט רכיבת האופניים הקלאסי, קרי רכיבה על אופני כביש, והטריאתלטים, החשופים לדרגת סיכון גבוהה בהרבה מרוכבי השטח אינם מצליחים למצוא התחשבות והשקעה אלמנטרית מצידכם בשלומם ובביטחונם, יחסית להשקעות העתק והדאגה העמוקה המופגנת על ידכם כלפי רוכבי השטח. לו הייתם משקיעים אפס קצהו מהשקעות אלו לטובת העוסקים בספורט הרכיבה הקלאסי והטריאתלטים (בעיקר באיזור מרכז הארץ וגוש דן) היו ללא כל ספק ניצלים לא מעט מהרוכבים שקיפדו את חייהם באימונים על כבישי ישראל.
דווח על תוכן לא ראוי הוספת תגובה לתגובה זאת
שם: שעה: תאריך:
דניאל (בן 9) ואני מתכננים לרכב מי-ם לים במהלך החג, כנראה סופ”ש של 1-2/10 .
אנחנו מתכננים לפצל ליומיים.
נשמח לצרף רוכבים בהרכב דומה לטיול או לחלק ממנו.
הטלפון שלנו הוא 052-4000776

רמי ודניאל
דווח על תוכן לא ראוי הוספת תגובה לתגובה זאת
שם: שעה: תאריך:
גדעון שלום,

הקרן הקיימת מופקדת על יערותיה ובמסגרת זו אנו עושים כמייטב יכולתנו לספק את צרכי רוכבי האופניים.
מטבע הדברים הבילוי ביערות נתפס כיציאה אל הטבע והיערות מפותחים בצורה אקסטנסיבית ומהווים מפלט מהמרחבים האורבאניים הבנויים ומכוסי האספלט.
הניסיון הראשון שלנו (ביער המגינים) לתת מענה לצרכי רוכבי הכביש לא עלה יפה למרות שבתכנונו השתתפו רוכבי אופני כביש וחברי איגוד האופניים.
איננו אחראים על כבישי הארץ לכן אני סבור שמכתבו של הכותב אינו מופנה לכתובת הנכונה.
יחד עם זאת אנו שמים את כל כובד משקלנו על כך שבתכנוני כבישים חדשים והרחבות כבישים העוברים ביערות הקרן הקיימת יינתן פתרון נאות גם לציבור רוכבי הכביש, לדוגמא בהרחבת כביש מס' 38 העובר בין יער הקדושים ויער אשתאול המתוכנן בשנים האחרונות דרשנו ולאחרונה גם התבשרנו על כך שהתקבלה החלטה לסלול בצמוד לכביש מסלול לרוכבי אופני הכביש.
אני תקווה שבשנים הקרובות עם שיפור מצבה הכספי של הקרן הקיימת יצופו דרכי יער ראשיות נוספות באספלט כך שיגדל ההיצע ביערות גם לרוכבי סקטור זה מקרב ציבור רוכבי האופניים.

בברכת חג שמח,
יחיאל כהן, סגן מנהל מרחב מרכז, קק"ל
דווח על תוכן לא ראוי הוספת תגובה לתגובה זאת
שם: שעה: תאריך:
שלום
ראיתי בתגובות הקודמות שהיו תקלות לאורך השביל.
האם נכון להיום - המסלול רציף והתקלות טופלו?
האם המפה המצורפת כאן מעודכנת?

תודה רבה
דווח על תוכן לא ראוי הוספת תגובה לתגובה זאת
שם: שעה: תאריך:
כן, המסלול רציף ופתוח.
המפה מעודכנת.
חציית נחל שורק כרוכה במעבר רטוב.

בברכה
מערכת
דווח על תוכן לא ראוי הוספת תגובה לתגובה זאת
שם: שעה: תאריך:
עשיתי את מסלול מי-ם לים בשישישבת עם קבוצת רוכבי שטח מנוסים.
לצערי, המסלול אינו משולט כראוי בכיוון מירושליים.דבר המקשה מאוד על הרכיבה.
אנא שפרו הסימון
דווח על תוכן לא ראוי הוספת תגובה לתגובה זאת
שם: שעה: תאריך:
שלום רב, אשמח לדעת כמה טיפוס מצטבר יש בשביל אופנים מי-ם לת"א, כלומר בכיוון ההפוך
תודה
דווח על תוכן לא ראוי הוספת תגובה לתגובה זאת
שם: שעה: תאריך:
תודה רבה על פועלכם.
למי ששאל לגבי נקודת מים לאורך המסלול, כמי שרוכב מדי פעם בקטע 2 (תושב יהוד) קרוב לנחל שילה מצד מערבי לפסי הרכבת יש נקודה של מקורות למילוי מים.
שוב תודה רבה
דווח על תוכן לא ראוי הוספת תגובה לתגובה זאת
שם: שעה: תאריך:
עודד שלום,
לשאלתך, בשביל אופניים מי-ם לת"א יש 1472 מ' טיפוס מצטבר.
בברכה,
המערכת
דווח על תוכן לא ראוי הוספת תגובה לתגובה זאת
שם: שעה: תאריך:
שלום לקק"ל,
אני מעוניין לרכב מביתי במודיעין למקום עבודתי בהרצליה פיתוח.
האם תוכלו להלמליץ על מסלול מהיר בשטח בלבד (ללא כביש).


תודה,
מיכאל
דווח על תוכן לא ראוי הוספת תגובה לתגובה זאת
שם: שעה: תאריך:
מיכאל שלום,
אתה מוזמן לנסות בפורום תפוז לאופניים.
במקביל, שאלתך הועברה לנוגעים בדבר.
בברכה,
מערכת אי ירוק
דווח על תוכן לא ראוי הוספת תגובה לתגובה זאת
שם: שעה: תאריך:
חגית שלום,
תודה על הערתך הבונה המצטרפת לרשימה ארוכה של תגובות בנושא.
אנו שוקלים את העניין בכובד ראש ואנו תקווה שנוכל לשפרו בהקדם.
בברכה,
המערכת
דווח על תוכן לא ראוי הוספת תגובה לתגובה זאת
שם: שעה: תאריך:
אתמול עשיתי 2 קטעים ראשונים (ת"א עד מצפה מודיעין), כמה מהדברים שיש לשים לב:
1. לסמן מעברי נחלים רטובים (בחורף),
המעברים ההכרחיים שהופתעתי מהם: בנחל ירקון במעבר בתוך נחל קנה (זרימה חזקה גובה חצי מטר)
2. מעבר כביש 483 חסום בפועל - המעבר בפועל על הכביש - לעדכן מפה
3. במעקף הפרדס בכפר סירקין שלט קטנטן שלא ממש רואים (בהמשך ניתן לעבור את פסי הרכבת)
4. ליד אנדרטת אלכסנדרוני עדיף להצמד לשביל ישראל, הירידה והעליה חזרה דרך היער לא מצדיק את הסיבוב ...
5. הקטע באזור התעשיה שוהם הוא רכיבת כביש ללא שילוט מתאים

למרות התקלות וההתברברויות אחלה של מסלול !!!
דווח על תוכן לא ראוי הוספת תגובה לתגובה זאת
שם: שעה: תאריך:
יאיר שלום,

קיבלנו בתודה את כל הערותיך ושמחנו לקרוא כי נהנית מהמסלול.
לאחר חופשת הפסח נעביר את כל הערותיך לאנשינו האחראים על השביל.

בברכת חג שמח,
המערכת
דווח על תוכן לא ראוי הוספת תגובה לתגובה זאת
שם: שעה: תאריך:
קודם כל אחלה של מסלול!
עשינו את הכיוון מירושלים לתל אביב, ובאמת היה מצוין. רק כמה הערות חשובות מאוד:
1) יש טעות בסימון השביל, שגרמה לנו לאבד הרבה זמן ואנרגיה. המיקום הוא: יער אשתאול, באמצע הדרך המסומנת בכחול, נ.צ צפון: 132800 מזרח: 150500. זה מופיע במפת סימון שבילים (לא במפה של שביל האופניים) כפיצול בין השביל הכחול (שעולה למעלה) לבין שביל רגיל (שיורד למטה). הבעיה: מופיע סימון של שביל האופניים בשני השבילים!! יוצא שכשמגיעים מהשביל הכחול יש סיכוי של 50% של טעות מרה שמחזירה את כל הרוכבים לכביש 44!
2) הטעייה נוספת: בקטע שמדרום למחלף נחשונים, בזמן שרוכבים על השביל לאורך מסילת הרכבת, יש סימון עם הלוגו של שביל האופניים שמורה לעבור מזרחה דרך מעבר מתחת לפסי הרכבת. שביל ישראל, לעומת זאת, ממשיך ישר בקטע זה (אחרי ק"מ וחצי חוצה גם הוא). זה מבלבל, לא נעים בכלל ולמזלנו פגשנו ברוכב אחר שעזר לנו להתמצא.

חוץ מזה, הכל היה ברור, מסומן היטב והעיקר כיפי!
דווח על תוכן לא ראוי הוספת תגובה לתגובה זאת
שם: שעה: תאריך:
ובאמת, כמו שיאיר אמר, מעבר כביש 483 חסום לאופניים. שביל ישראל אמנם עובר שם, ואולי בזחילה אפשר לעבור אותו, אבל עם אופניים זה פשוט מביש. עדיף לסמן ששביל האופנים יעבור דרך הכביש.
דווח על תוכן לא ראוי הוספת תגובה לתגובה זאת
שם: שעה: תאריך:
רישומי מקטע מצפה מודיעין - ירושלים.
1. לא מצאתי שילוט וטעיתי בכמה קטעים:
1.1 אחרי תצפית יער אשתאול (במעבר בין השחור לכחול לא מצאתי את סימון האופניים)
1.2 אחרי מעבר הכביש בצומת שמשון (לא מצאתי שילוט, ובטעות הקפתי את נחם מדרום)
1.3 ליד הכפר בתיר (המשכתי בדרך הראשית למטה [אין מוצא] במקום בשחור - מטעה)
2. בחרתי לקחת את שביל ישראל בקטע בין יער מודיעין ליער אשתאול, ונהנתי עם לא מעט אתרים מעניינים בדרך זאת אופציה בהחלט אפשרית למעוניינים (קצת לקצר ולוותר על יער המגנים)
3. לסיכום ממליץ לעשות את הדרך ביומיים: קטע ראשון מת"א ללטרון, קטע שני מלטרון לירושלים, בקטע השחור לקראת ירושלים לצפות לעליות (וירידות) לא קטנות מעבר לקו גובה הרכבת.
דווח על תוכן לא ראוי הוספת תגובה לתגובה זאת
שם: שעה: תאריך:
אנחנו נהנים מכל דיווש במסלול.....
אנחנו משפחה עם 3 ילדים עד גיל 8 (שגם הם מדוושים את המסלול) ועושים את המסלול בכוון ההפוך: ירושלים לתל אביב. אנחנו עושים את המסלול במקטעים כאשר בכל יום עושים קטע אחר של המסלול- כלומר מתחילים בנקודה במסלול מסיממים בדיווש לנקודה אחרת , ביום הבא מתחילים מהנקודה שבה סיימנו אתמול וכן הלאה... ממש נחמד כך וקליל,,,
אבל, יש לי כמה הערות:
אין שילוט כלל בכיוון ההפוך (מי-ם לים)- מה שמקשה על הבנת המסלול וגרם לנו לכמה טעויות ויציאה מהמסלול...
גם אם מנסים להשתמש בשילוט ההפוך, גם כאן השילוט בקושי קיים...
קובץ GPS שמצורף לא יורד...
איך אפשר להדפיס רק קטע אחד של המפה בהגדלה לפרטים?
תודה על מסלול מהנה,


אל תשכחו לקחת את הזבל איתכם.....
דווח על תוכן לא ראוי הוספת תגובה לתגובה זאת
שם: שעה: תאריך:
שלום לכל המגיבים,

תודה לכולכם על הערותיכם הבונות.
אנו קוראים בעיון את כל ההערות ובקרוב נקיים דיון מסכם של תקופת ההרצה ונקבל בו החלטות כיצד להתקדם ולשפר את הדרוש שיפור.

בתודה ובברכה
יחיאל כהן
סגן מנהל מרחב מרכז
קק"ל
דווח על תוכן לא ראוי הוספת תגובה לתגובה זאת
שם: שעה: תאריך:
רוברטו שלום,

לאחר יותר משנה של הרצת השביל נאספו כל הטענות (לצד כל השבחים) והוחלט על סימון השביל ממזרח למערב וחיזוק הסימון ממערב למזרח.
כמו כן הגענו לסיכומים עם רט"ג לגבי הגשר על נחל שורק וגם הוא יוצב בקרוב.

בברכה
יחיאל כהן
סגן מנהל מרחב מרכז
קק"ל
דווח על תוכן לא ראוי הוספת תגובה לתגובה זאת
שם: שעה: תאריך:
כל הכבוד על הוספת יותר ויותר שבילים בטבעת אך כהולך רגל אני מרגיש קצת עזוב. נתפסתם לטרנד החדש ושככחתם אותנו. המסלול בהחלט מתאים (במיוחד ממזרח למערב) למטיילים ברגל שכבר לא "מיטיבי לכת" אתגריים אלה סתם אנשים שאוהבים ללכת בטבע. כן, כן, כן צריך שילוט ברור לשני הכיוונים, לא כולנו היינו לוחמים בסיירת ואנו רוצים להנות בלי בנצטרך לנוות במפות.
(טיילתי המון באירופה ואין בעיה לסדר שיולוט ברור לאנשים פשוטים). בברכה ובציפיה לאוזן קשבת גם לקשישים.
דווח על תוכן לא ראוי הוספת תגובה לתגובה זאת
שם: שעה: תאריך:
ראשית , מסלול ממש יפה , מומלץ, עשינו את הכיוון י-ם אל ים,
נכון לעכשיו רמת הסימון לא בשמיים, יש להסתמך על הסימון בכיוון הנגדי והרבה פעמים מגיעים לצומת ואין מושג לאן לפנות. דבר שגרם לנו להסתבך לא מעט במקטע 3. עם כל הכבוד להשקעה קק"ל לא עשו שביל אופניים חדש אלא חיברו קווים של מסלולים חדשים וכך זה מרגיש לפחות בכיוון שאנחנו עשינו. סיפור הדרך הרבה פעמים לא התחבר עם השטח. לדעתי אם השביל מחליף צבעים בערך 20 פעמים, מן הראוי שבצמתים מרכזיים יהיה איזה שילוט נפרד.
החצייה של נחל שורק נכון לעכשיו לא מצריכה גשר, גובה המים הוא בערך 10 ס"מ ובסה"כ כמה מטרים בודדים.
דווח על תוכן לא ראוי הוספת תגובה לתגובה זאת
שם: שעה: תאריך:
שלום רב,
האם הוסדר הסימון ממזרח למערב ונבנה הגשר?
תודה
דווח על תוכן לא ראוי הוספת תגובה לתגובה זאת
שם: שעה: תאריך:
לא ברור לי כיצד להוריד את קובץ ה-GPS המצורף!
דווח על תוכן לא ראוי הוספת תגובה לתגובה זאת
שם: שעה: תאריך:
כל הכבוד למערכת על התגובות המהירות והמדוייקות!
דווח על תוכן לא ראוי הוספת תגובה לתגובה זאת
שם: שעה: תאריך:
שלום,
האם המסלול מסומן כבר מהכיוון ההפוך? (מירושלים לתל אביב).

אשמח לתשובה מהירה,
תודה.
דווח על תוכן לא ראוי הוספת תגובה לתגובה זאת
שם: שעה: תאריך:
גל וכל המגיבים שלום,
לגבי האם הוסדר הסימון ממזרח למערב - הנושא מטופל ממש בימים אלו.
לגבי בניית הגשר - קיבלנו את כל האישורים למעט האישור של "בעל הבית" "רשות ניקוז נחל שורק". לצערי מאז אסון גשר המכביה החמירה תופעת כיסוי ה... לכן העניין הפעוט הזה נמשך זמן כה רב. איננו שוקטים על שמריינו אך העניין אינו בידינו בלבד (אגב מכתב למנהל רשות הניקוז יכול לסייע לנו במאבקנו)
תודה
יחיאל כהן,
סגן מנהל מרחב מרכז
קק"ל
דווח על תוכן לא ראוי הוספת תגובה לתגובה זאת
שם: שעה: תאריך:
בע"ה.

הלינק "למסלול אופניים בכיוון ההפוך – מי-ם אל ים (מירושלים לשפך הירקון בתל אביב) – לחצו כאן."
מוביל לדף הבית של קק"ל.

אשמח מאוד לדעת היכן אפשר למצוא את המסלול מירושלים לתל אביב ואת ההדרכות לכך.
בנתיים עשיתי את המסלול מירושלם לאשתאול עם המפות ההפוכות, אפשר בהחלט לומר שזה חתיכת אתגר...
יוגב.
דווח על תוכן לא ראוי הוספת תגובה לתגובה זאת