שלח

או
להתחברות דרך פייסבוק
עוד לא נרשמת ל-e ירוק? להרשמה

e ירוק - מטיילים עם קקל
התנתק
התחבר
0

הסדרי נגישות - קרן קימת לישראל

קרן קימת לישראל (קק"ל) רואה חשיבות עליונה בצורך למתן שירות שוויוני לכלל האוכלוסיה ובפרט ולאנשים עם מוגבלות. קרן קימת לישראל פועלת ומקדמת את נושא הנגישות באתרים, ביערות ובפארקים ובאתרי האינטרנט שבניהולה. תהליך זה מלווה על ידי מורשה נגישות מתו"ס ומורשה נגישות השירות.

אנו פועלים להנגשת המבנים שברשותנו על מנת לאפשר הגעה נוחה ושוויונית לכלל האוכלוסיה. חשוב לנו לתת את השירות המקצועי והטוב ביותר לכולם. לשם כך, אנו פועלים לביצוע התאמות אשר יאפשרו גם לאנשים עם מוגבלות נגישות למידע, באמצעות אתרי האינטרנט, מוקד טלפוני ומוקד פניות הציבור.

אתר e ירוק הוא אתר בניהולה ואחריותה של קרן קימת לישראל, ולכן הצהרת נגישות זו מתייחסת גם לנגישות באתר זה.

הסדרי נגישות במקרקעי הייעור

מתוקף תקנות שוויון זכויות לאנשים עם מוגבלות (התאמות נגישות לאתר), תשס"ח- 2008, קרן קימת לישראל משקיעה מאמצים ומשאבים רבים ומקדמת את ההנגשה הפיזית והנגשת השירות ביערות קולטי הקהל. אנו עובדים, מתכננים ומבצעים את ההנגשה לפי תכנית עבודה רב שנתית. פתיחת היערות לציבור מתייחסת לכלל הציבור ובכלל זה, לאנשים עם מוגבלות.

הנגשת אתר ביער, שונה לחלוטין מהנגשה של בניין או שטח עירוני. פיתוח בשטחים הפתוחים נעשה ברגישות רבה וזאת כדי לא לפגוע בערכי הטבע, החי, הצמחיה, ארכיאולוגיה, תשתיות ועוד. ההנגשה מבוצעת עם ליווי מקצועי של ממונת נגישות ארצית שבהכשרתה הינה מורשת נגישות מתו"ס ומורשת נגישות השירות.

תכנית העבודה הרב- שנתית תפורסם בהקדם.

הסדרי נגישות מבנים שבבעלות קרן קימת לישראל

בקרן קימת לישראל מקדמים תכנית עבודה רב שנתית שמטרתה הנגשת מבנים שבבעלותה. במסגרת התכנית, מבוצעת הנגשה פיזית והנגשת השירות.

טבלת נגישות מבנים תפורסם בהקדם.

הנגשת השירות

  • הדרכות עובדים בנושא נגישות - חלק מעובדי קרן קימת לישראל כבר עברו הדרכות נגישות השירות ונגישות בכלל, וחלק מהעובדים יעברו הדרכות אלה בהמשך. בהדרכות יקבלו העובדים ידע וכלים להתמודדות עם שירות נגיש ויתנסו התנסות חוויתית במתן שירות נגיש. מטרת הדרכות אלו ליצור מודעות בקרב עובדי הארגון ומנהליו לעקרונות הנגישות ולתת כלים מעשיים למתן שירות נגיש.
  • הנגשת נתב שיחות , מוקד טלפוני "קו ליער – " שירות המענה הקולי נמצא בשלבי הנגשה כך שהמידע מוקלט בשפה ברורה וללא מוסיקת רקע.
  • אמצעים חלופיים ליצירת קשר – קיימים מספר אמצעים חלופיים ליצירת קשר עם קרן קימת לישראל:
    בכתובת דוא"ל info@kkl.org.il
    ע"י שליחת פקס למספר 02-6707424.

    יש לציין דרכי התקשרות למענה חוזר.

נגישות אתר האינטרנט

אתר אינטרנט נגיש הוא אתר המאפשר לאנשים עם מוגבלות ולאנשים מבוגרים לגלוש באותה רמה של יעילות והנאה ככל הגולשים. כ- 20 עד 50 אחוזים מהאוכלוסייה נתקלים בקשיי שימוש באינטרנט ועשויים להיטיב מתכני אינטרנט נגישים יותר, כך על פי מחקר שנערך בשנת 2003 ע"י חברת מייקרוסופט. קרן קימת לישראל מאמינה ופועלת למען שוויון הזדמנויות במרחב האינטרנטי לאנשים של מוגבלות ואנשים הנעזרים בטכנולוגיה מסייעת לשימוש במחשב..

מידע על נגישות אתר קרן קימת לישראל

  • אתר זה עומד בדרישות תקנות שיוויון זכויות לאנשים עם מוגבלות (התאמות נגישות לשירות), התשע"ג 2013.
  • התאמות הנגישות בוצעו עפ"י המלצות התקן הישראלי (ת"י 5568) לנגישות תכנים באינטרנט ברמת AA ומסמך WCAG2.0 הבינלאומי.
  • הבדיקות נבחנו לתאימות הגבוהה ביותר עבור דפדפן פיירפוקס.
  • האתר מספק מבנה סמנטי עבור טכנולוגיות מסייעות ותמיכה בדפוס השימוש המקובל להפעלה עם מקלדת בעזרת מקשי החיצים, Enter ו- Esc ליציאה מתפריטים וחלונות.
  • מותאם לתצוגה בדפדפנים הנפוצים ולשימוש בטלפון הסלואלרי.
  • ייעוץ הנגשת אתר האינטרנט בוצע על ידי חברת A-2-Z שיווק ונגישות באינטרנט.
  • לשם קבלת חווית גלישה מיטבית עם תוכנת הקראת מסך, אנו ממליצים לשימוש בתוכנת NVDA העדכנית ביותר.

תפעול האתר ועזרי נגישות

באתר זה מותקנת תוכנת הנגשה של חברת User1st המאפשרת תיקון של הקוד, התצורה והתוכן של האתר. להלן פירוט על אופן השימוש בתוכנת הנגשה זו.

  1. הפעלת פרופיל / יכולות של משתמשים המצריכים שימוש בקורא מסך:
    • טרם הפעלת התוכנה:
      • בעת כניסה לעמוד ובראש העמוד ישנן הנחיות לשימוש בתוכנה.
    • אחרי הפעלת התוכנה:
      • בתוך העמוד עצמו יתווספו קיצורי דרך לראש העמוד.
      • התוכנה תתריע בפניכם בעת התחלת הפעלתה בכל עמוד שיוצג, יש להמתין לסיום העלאת העמוד.
      • בראש העמוד שני תפריטים: מפת העמוד ומפת האתר, כך שתוכלו לנווט ישירות לאזורים / דפים הרצויים.
      • ניתן להשתמש בקיצורי מקלדת – ראו סעיף קיצורי מקלדת.
  2. אחרי הפעלת פרופיל / יכולות של משתמשים המצריכים בניווט מקלדת או עזרים המדמים מקלדת:
    • בראש העמוד עצמו יתווספו קיצורי דרך, לחצו על כפתור ה-TAB לשם מציאתם.
    • בראש העמוד שני תפריטים: מפת העמוד ומפת האתר, כך שתוכלו לנווט ישירות לאזורים / דפים הרצויים.
    • המשיכו להשתמש בכפתור ה-TAB לשם מעבר לאזור / רכיב הבא; לחצו על SHIFT+TAB יחדיו לשם חזרה לאזור / רכיב קודם ועל ENTER לשם הפעלה של רכיב או כניסה לאזור; לחצו על החצים לשם בחירה מאזור עם בחירה מרובה ועל SPACE לשם בחירה.
    • התוכנה תתריע בפניכם בעת התחלת הפעלתה בכל עמוד שיוצג, יש להמתין לסיום העלאת העמוד.
    • ניתן להשתמש בקיצורי מקלדת – ראו סעיף קיצורי מקלדת.
  3. אחרי הפעלת פרופיל / יכולות של משתמשים המצריכים שינויי צבעוניות:
    • שינוי צבעים מונוכרומטי: צבעוניות האתר תשתנה בתום העלאת העמוד, שימו לב שדבר זה יכול להועיל גם למשתמשים שמשתמשים בהיפוך הצבעים של Microsoft Desktop.
    • שינוי צבעים בקונטרסטיות חדה: חדות הצבעוניות תשתנה בהתאם לדרישות התקנות לזיהוי חד ערכי של רכיבים.
  4. אחרי הפעלת פרופיל / יכולות של משתמשים המצריכים עזרה:
    • לשם תיאור מהותו של רכיב כלשהו, יופיע מידע נוסף בהתמקדותכם עליו.
      הערה:
      • באפשרותכם לבנות לעצמכם את הפרופיל ולא להסתמך על פרופיל קיים.
      • לשם קבלת חווית גלישה מיטבית עם תוכנת הקראת מסך, אנו ממליצים לשימוש בתוכנת NVDA העדכנית ביותר
  5. קיצורי מקלדת
    • 0 קיצור דרך לתפריט הנגישות
    • 2 קיצור דרך לאזור מרכזי בעמוד
    • 3 קיצור דרך לאזור מפת האתר
    • 5 קיצור דרך לאזור החיפוש
    • S קיצור דרך למפת העמוד

פניות בנושא נגישות

קרן קימת לישראל עושה מאמץ להנגיש את כל הנדרש בתחומי אחריותה.

אם בכל זאת נתקלתם בבעיה או בתקלה כלשהי בנושא הנגישות, נשמח שתעדכן אותנו בכך באמצעות פניה:
למוקד קו ליער בטלפון: 1-800-350-550
בדוא"ל: info@kkl.org.il
במספר פקס: 02-6707424

אנו נעשה כל מאמץ למצוא עבורך פתרון מתאים ולטפל בתקלה בהקדם ככל שניתן.

ממונה נגישות ארצית - מירב לאני פניות יש להעביר כמפורט לעיל.

תאריך עדכון ההצהרה באתר: 26.10.2017


תגובה דרך פייסבוק

הוסף תגובה


שלח
האם לדווח על תוכן זה כלא ראוי?

כן
לא
מועדפים 0
#
חפש