מסלול פאמפטרק אלון הגליל

  • לפי אזור

    צפון גליל תחתון
מסלול פאמפטרק אלון הגליל. צילם: אילן שחם, ארכיון הצילומים של קק"ל

לפני או אחרי רכיבה ברשת מסלולי מרחב יערות ציפורי, אתם מוזמנים לחדד עוד קצת את השליטה שלכם באופניים בפאמפטרק השוכן בלב היער

הוראות הגעה

מרכז שטח אלון הגליל – מכביש 79, סמוך למחלף המוביל, נפנה לכביש הגישה ליישוב אלון הגליל. בראש העלייה, לפני הכניסה ליישוב, נפנה ימינה בכביש פנימי, ולאחר כמאה מטרים נפנה שמאלה אל מרכז שטח אלון הגליל.

תיאור המסלול

הפאמפטראק הינו מסלול רצוף גלים (רולרים) וסיבובים (ברמים) אותו ניתן לרכוב ללא סיבוב הדוושות בכלל, רק על ידי פמפום האופניים באמצעות הידיים ותנועת הגוף. בניגוד לרוב הפאמפטרקים הבנויים באזורים עירוניים, באלון הגליל הוא משולב בתוך היער כחלק אינטגרלי ממנו שאיננו בולט החוצה כגוף זר.

לצורך כך בוני הפאמפטראק עבדו עם השטח והשתמשו במצע טבעי ולא באספלט או חומרים סינטתיים אחרים המקובלים במסלולי פאמפטראק עירוניים. מערכת השקיה נסתרת מתעוררת לחיים שלוש פעמים ביום לכמה דקות על מנת להמטיר מים על המשטח ולמנוע ממנו התייבשות הגוררת התפוררות והתפרקות של האלמנטים.

מיקומו של הפאמפטראק בסוף סינגל אלון הגליל, וסמוך למרכז שטח אלון הגליל, מאפשר רכיבה ואימון בו לפני ו/או אחרי רכיבה ברשת הסינגלים הענפה של נחל ציפורי ושילוב אימון טכני מרוכז עם עבודה בכל הגוף וטונות של הנאה.

סמוך לפאמפטרק מוקמו מספר מתקני מיומנות נוספים – שתי מדרגות סלע בגבהים שונים, מקפצת עפר, ו"סקיני" הבנוי מכמה סלעים ואדני רכבת ברצף המתרגלים שיווי משקל על מסלול צר. שימו לב שהרכיבה עליהם אינה פשוטה ותוך כדי תרגול בהחלט אפשר ליפול – אמנם הם מוקפים בעפר רך כך שנפילה הצידה כמעט ולא תכאב, אך הם עצמם קשים וכואבים – רכבו אותם ממוגנים.

למי תודה למי ברכה

הפאמפטראק תוכנן ונבנה על ידי יפתח סהר בסיוע צוות מחברת Allride.
תודה לדרור בר ולמרכז שטח אלון הגליל על התמיכה.

מידע כללי נוסף

איך רוכבים בפאמפטראק?

בהגיענו לרולר (גל) נוריד משקל מן הגלגל הקדמי כשהוא מתחיל את העלייה וברגע הגעתו לפסגה נעביר את משקלנו קדימה ונדחוף עם הידיים את הכידון כלפי מטה. תנועה זו מאפשרת לנו לעבור את הרולר באמצעות המהירות אותה כבר צברנו ולייצר מהירות בצדו השני לטובת המשך המסלול.

בהגיענו לברם (סיבוב מוגבה) נקפיד טכניקת סיבוב נכונה הכוללת הטיית האופניים לתוך הסיבוב ומבט אל היציאה מהברם, מה שיוביל אותנו לשם באופן טבעי. חשוב לא ללחוץ על הברקסים תוך כדי הסיבוב – על הבלימה, אם נדרשת, להיעשות לפני הכניסה לברם.

טכניקה חשובה לרכיבה בפאמפטראק, ובכלל, היא לדאוג לתנועה חלקה ככל האפשר של פלג הגוף העליון – האופניים, הידיים והרגליים זזים, מתכווצים ומתמתחים על מנת שהתנועה של מרכז הכובד שלנו תהה חלקה ככל האפשר במרחב.

סינגל אלון הגליל
מסלולי רכיבה במרחב יערות ציפורי

קרדיטים:
כתב וצילם: אילן שחם
עלה בתאריך 13/3/2018

כללי רכיבה בטוחה בשטח של קק"ל

הוספת תגובה

כדי להוסיף תגובה יש להתחבר למערכת

0 תגובות

אלפי ק"מ של רכיבת שטח בעשרות מסלולים המתאימים לכל גיל ולכל רמות הרכיבה

סינגל יער חניתה - צילם, ערך ומקריין: עדו אלון