סינגל מצובה

  • בסיסית
  • 12 ק"מ
  • לפי אזור

    צפון גליל מערבי
  • נגד כיוון השעון
  • 250 מ'
  • קיץ
סינגל מצובה. צילם: אילן שחם, ארכיון הצילומים של קק"ל
  • סוג המסלול

סינגל אופניים בלב חורש ים תיכוני גלילי יפהפה ייקח אותנו לרכיבה קצרה בחו"ל, ממש כאן ליד הבית.

הוראות הגעה

מבואת מצובה – מקצהו הצפוני של כביש 70 נפנה לכיוון קיבוץ מצובה, נעבור את שער הקיבוץ וכיכר, נמשיך ישר עד לכיכר בראש הגבעה ונחנה לידה.

תיאור המסלול

השטח המקיף את קיבוץ מצובה כולל חורש ים תיכוני מקסים ובו אורנים, אלונים וגם קטלבים, תת יער עשיר, שטחים פתוחים ונופיים ומרבדים של פריחה אביבית מגוונת.

הסינגל זורם בצורה נהדרת בתאי השטח השונים ומאפשר רכיבה הן לרוכבים מתחילים שאולי יורידו מדי פעם רגל, והן לרוכבים מנוסים שיתפעמו מהזרימה המטורפת בין הסוויצ'בקים בלב היער הסבוך והיפהפה.

המעוניינים בקילומטרז' נוסף יוכלו להתחבר לסינגל יער חניתה לכ-16.5 ק"מ נוספים או להמשיך 7 ק"מ דרומה לסינגל כברי ובאופן כללי ליצור רכיבה בכל אורך שרוצים ברשת הסינגלים המופלאה של הגליל המערבי.

פרטי המסלול –

סינגל מצובה - אורך: 12 ק"מ, גובה מצטבר: 250 מ', רמת רכיבה: קלה.
הסינגל מסומן בשטח על ידי "טיפות" צהובות ובתוכן רוכב אופניים בצבע שחור. השפיץ של הטיפות מצביע על כיוון התנועה. הרכיבה היא אך ורק בכיוון המסומן – נגד כיוון השעון. בנוסף, קיים בשטח סימון נוסף של טיפה בצבע אדום, סימון זה מכוון את הרוכב לקטע הקישור בין סינגל מצובה לסינגל יער חניתה. שימו לב, קטע החיבור הוא דו כיווני.

סינגל מצובה + סינגל יער חניתה – אורך: 29 ק"מ, גובה מצטבר: 613 מ', רמת רכיבה: בינונית.

סיפור דרך

ממבואת מצובה -

מהכיכר המרכזית במצובה נגלוש לכיוון בית הקברות של הקיבוץ ומיד אחרי שנעבור את השער האחורי של הקיבוץ נפנה ימינה לתוך הסינגל וניבלע מיד בתוככי היער הקסום. לאחר טיפוס קצר נפעיל מבערים אחוריים ונטוס בין סוויצ'בקים אל שטח פתוח, שם ייפתח לנו נוף גלילי ירוק ופתוח והמשך מטריף במקביל לגדר הדרומית של הקיבוץ.

כמה מאות מטרים נוספים לכיוון דרום יביאו אותנו אל פיצול בשביל – פנייה ימינה (סימון רוכב אדום) תיקח אותנו בעתיד הקרוב לכיוון סינגל כברי, ואילו פנייה שמאלה (סימון צהוב) תוביל אותנו להמשך סינגל מצובה.

הסינגל מטפס בלב הירוק, ונוף מרשים נפתח מימין, אך לפני שנספיק להתבשם ממנו במלואו כבר נצרח מהנאה בירידה נוספת שתביא אותנו לקטע קסום נוסף למרגלות הר פורח, שבאביב לא נתקשה להבין מדוע הוא נקרא כך.

נרכב מעל למטע מקסים המסתתר בין הגבעות, נעקוף אותו ממזרח, נגלוש צפונה ובמהרה נפגוש שוב פיצול שבילים. הפעם הפנייה ימינה עם סימון הרוכב האדום תיקח אותנו מעבר לנחל בצת אל סינגל יער חניתה ואילו הפנייה שמאלה, עם הסימון הצהוב, תוביל אותנו להמשך סינגל מצובה.

לאחר מקטע חלומי נוסף בלב החורש הים תיכוני היפהפה נפגוש כביש פנימי. נפנה בו שמאלה, נטפס עימו בסמוך לבית העלמין ולאחריו נפנה ימינה להמשך הסינגל לשני ק"מ וחצי אחרונים של הנאה לפני שהסינגל פוגש שוב את הכביש, שם נפנה ימינה ונרכב חזרה למבואה.

למי תודה למי ברכה

השביל נפרץ על ידי צוות גליל מערבי של קק"ל בהובלת מנהל האזור שלי בן-ישי.
תודה לוורן פרייר מ"עז הרים", מתכנן הסינגל.

סינגל יער חניתה

קרדיטים:
כתב וצילם: אילן שחם
עלה בתאריך: 27/2/2018
מפה: נגה מזרחי, נגה עיצוב גרפי

כללי רכיבה בטוחה בשטח של קק"ל

הוספת תגובה

כדי להוסיף תגובה יש להתחבר למערכת

0 תגובות

אלפי ק"מ של רכיבת שטח בעשרות מסלולים המתאימים לכל גיל ולכל רמות הרכיבה

מפת גוגל

מפת גבהים

סינגל מצובה



שילוב מצובה חניתה