סינגל סובב הר גילון

  • בינונית
  • 12 ק"מ
  • לפי אזור

    צפון גליל תחתון גליל מערבי
  • עם כיוון השעון
  • 250 מ'
  • קיץ
סינגל סובב הר גילון. צילם: אילן שחם, ארכיון הצילומים של קק"ל
  • סוג המסלול

השער בשביל הגישה לסינגל דרך בית הספר סגור בשל הוראת משרד החינוך. שביל עוקף את השער משמש כעת ככניסה לסינגל. יש לרכוב ממגרש החנייה של בית ספר גילון כ־20 מטר על הכביש לכיוון מזרח (חזרה לצומת הכניסה לבי״ס). שם קיימת כניסה לסינגל עוקף בית הספר, אשר מתחבר לסינגל סובב גילון.

23.03.2022

בין הגליל העליון לתחתון, סביב ראש גבעה נישאה, זורם סינגל מעגלי נופי ומהנה.

אם אתם מחפשים מסלול לא ארוך אבל כזה עם נופים מרחיבי נפש אתם מוזמנים לסינגל סובב הר גילון, צאו אליו ולא תתאכזבו!

הוראות הגעה

מבואת השביל נמצאת בבית הספר הר גילון – על כביש 85, כ-6 ק"מ ממזרח לצומת אחיהוד, נפנה דרומה בצומת גילון לכביש 8512 ולאחר כ-2.5 ק"מ נפנה שמאלה אל בית הספר הר גילון ונחנה בחניה.

תיאור המסלול

על הר גילון, השוכן על הגבול שבין הגליל התחתון לגליל העליון, שוכנים שני יישובים, צורית וגילון, ובהם תושבים אוהבי טבע, נוף וקהילה שמקדמים ודוחפים הקמת רשת שבילים להולכי רגל ורוכבי אופניים כדי להנגיש לכול את הטבע המופלא הסובב אותם.

כחלק מהיוזמה הזו נבנה סינגל סובב הר גילון המשלב מסלול רכיבה מהנה במיוחד עם חוויית חי וצומח רב חושית ונופים מופלאים ככל שהעין יכולה לקלוט. הסינגל הוא מעגלי סביב ראש ההר, אך בעתיד מתוכננים לצאת ממנו חיבורים למבחר מסלולים בסביבה – נחל חילזון, סובב משגב, סינגל אחיהוד ועוד.

פרטי המסלול:

אורך: 12 ק"מ, גובה מצטבר: 250 מ', רמת רכיבה: בינונית.
הסינגל מסומן בשטח על ידי "טיפות" צהובות ובתוכן רוכב אופניים בצבע שחור. השפיץ של הטיפות מצביע על כיוון התנועה, והרכיבה היא אך ורק בכיוון המסומן – עם כיוון השעון.
שימו לב כי השביל משמש מטיילים רגליים שנעים בכיוון ההפוך – היו ערניים, זהירים ואדיבים.

סיפור דרך

נצא לדרך מערבה עם המשך כביש הגישה לבית הספר הר גילון ובמהרה סימני היישוב ייעלמו ונמצא את עצמנו על דאבל המתעקל צפונה ואז בסינגל הממשיך לעיקול נופי מצפון וחותך חזרה מערבה תוך שהוא משקיף על בקעת בית הכרם הנמצאת הרחק מלמטה ועל היישוב מג'ד אל כרום בצידה השני של הבקעה. הסינגל שומר על קו גובה, קצת יורד וקצת עולה, ומגיע לפאתי היישוב צורית.

מקטע קצרצר על רחוב ביישוב ואז חוזרים לשטח בגדול בירידה מטריפה אל מול הנוף שאחריה עלייה קצרה מעל כרמי זיתים ומול הרים נישאים. העלייה מובילה אותנו לפינת נוף וישיבה נחמדה בשם "מצפורית" שהוקמה על ידי בני הבר מצווה בצורית בשנת 2016.

ירידה קצרה אך משובחה תוביל אותנו אל תוך צורית, שם נרכב מערבה כ-700 מ' לאורך הרחוב הראשי ונקפיד לא לפספס את הפנייה שמאלה, בסמוך לחניה פרטית, חזרה אל השטח. והנה שוב אנו גולשים במגמת ירידה קלה, כשהרחק למרגלותינו נפרשת הפעם בקעת נחל חילזון, היישוב שמעברה האחר והיישוב יעד על ההר ממול.

עלייה קצרה ומאתגרת תביא אותנו לחציית כביש (זהירות!), המשך רכיבה מערבה במקביל לכביש הגישה לגילון ואז פנייה ימינה ותחילת התשלום על כל הירידות שעברנו עד כה. נטפס בין סוויצ'בקים צפופים בלב חורש נאה, נצא ממנו להמשך טיפוס על דאבל קצר, ואז שוב על סינגל המסתיים בעמדת תצפית מקסימה – מצפור מיכל, ע"ש סגן מיכל זהר ז"ל, שנשקף ממנו נוף נפלא. זהו מקום מצוין לעצירת קפה (וגם לפיקניק, למען האמת).

לאחר שנצליח להקים את עצמנו מהמקום הקסום הזה נגלה שאנו נסחפים לעוד ירידה משגעת בתוך הפריחה עתירת הגוונים, ובסופה שוב מתחילים לעבוד עם טיפוס מתון בתוך עמק נסתר. נגיע לכביש, נחצה בו שער ונמשיך בסינגל שנכנס לקטע אחרון ומעניין בתוך חלקת יער עד שלבסוף הוא יוצא חזרה לכביש ושב במהרה למגרש החניה ולסיום המסלול.

למעוניינים בתוספת נכבדה ניתן לשלב רכיבה בסינגל אחיהוד, לסה"כ של כ-35 ק"מ עם 750 מ' טיפוס. בסוף הירידה ממצפה מיכל נפגוש דאבל עם סימון שביל שחור אליו פונים ימינה. לאחר כ-200 מ' נעזוב את סינגל גילון ונפנה שמאלה עם הדרך המסומנת בשחור למפגש עם כביש הגישה ליישוב.

נגלוש במורד הכביש, נחצה בזהירות את הצומת, ולפני הפניה לתחנת הדלק נפנה שמאלה לעלייה קצרה שבסיומה נראה את הכניסה לסינגל אחיהוד משמאל. לאחר הקפה שלמה בסינגל אחיהוד נחזור בכביש כלעומת שבאנו ונשתלב חזרה בהמשך סינגל גילון.

למי תודה למי ברכה

את סובב הר גילון יזמו אתי ואמנון בהם מגילון ומיקי שטיין מצורית. תודה לפעילים הרבים תושבי המקום שסייעו, לרון שני – ראש המועצה האזורית משגב, לקרן קימת לישראל, מרחב צפון – אזור גליל מערבי, לרשות מקרקעי ישראל – הקרן לשמירה על שטחים פתוחים ולחברת "עז הרים" – מבצעת המסלול.

מידע כללי נוסף

סגן מיכל זהר, בת היישוב גילון, נהרגה בפיגוע דריסה בעכו ב-11 בנובמבר 2010, בעת שהייתה בדרכה חזרה מהבסיס לאימון מחול, שהיה אהבתה הגדולה. הוריה יזמו את בניית מצפור מיכל לזכרה והיו פעילים בקידום סינגל האופניים דרך הנופים שאהבה כל כך ושבהם נבקר.

הוספת תגובה

כדי להוסיף תגובה יש להתחבר למערכת

0 תגובות

אלפי ק"מ של רכיבת שטח בעשרות מסלולים המתאימים לכל גיל ולכל רמות הרכיבה

מפת גוגל

מפת גבהים

סינגל סובב הר גילון