תפריט
התחבר
התנתק
להורדת האפליקציה:
כושר גופני סביר וניסיון ברכיבת שבילים (סינגלים)

מידע

מפות

סרטון

waze

שביל אופניים קצרין

רמת רכיבה:
בינונית
15 ק"מ
צפון
רמת הגולן
כיוון רכיבה:
עם כיוון השעון
טיפוס מצטבר:
200 מ'
ירידה מצטברת:
200 מ'
נקודות עניין
  • נוף ותצפית
  • מסלול מעגלי
דרג את המסלול
הדפס
הוסף למועדפים
סינגל קצרין מקיף את היישוב קצרין ומשלב רכיבה בדרכים אורבניות עם שבילים שנופי רמת הגולן נשקפים מהם
רכיבה ברמת הגולן היא נעלם גדול. אולי אלה השטחים הצבאיים הרבים, אולי המרחק, אבל דומה שאין בה כמעט מסלולי רכיבה מוכרים שהם יעד לרוכבים. המסלול שקק"ל בנתה במקום הוא בוודאי מסלול מהנה וחביב לרכיבת בוקר קצרה, אם אתם כבר באזור. 

+ הצג את כל המידע

הוראות הגעה

למסלול שתי מבואות אפשריות, הראשונה בגן מיקולוב והשנייה בפארק קצרין (ראו מפה).

תיאור המסלול

בקצרין יש כ-8,000 תושבים (אגב, 37% מהם עולים חדשים, מציין אתר המועצה המקומית). יש בה לא מעט ילדים הרוכבים על אופניים ומבוגרים הצורכים תרבות וספורט – כלומר אוכלוסייה מקומית לא קטנה שיכולה ליהנות מהסינגל הזה. הסינגל נבנה ממש בצמוד לעיר, והוא חובק אותה בפיתולים ובסיבובים רבים וצפופים. רוכבים מפארק יפה ומטופח אל חורשה, ובדרך עוברים דרך גן פסלים מעניין בחורשת קק"ל. אורך המסלול כ-14.5 ק"מ ובתוכו 11 ק"מ של סינגל. יש שם גם כשני קילומטרים של שביל אופניים סלול ושני קילומטרים של רכיבת מדרכה אורבנית בצמוד לעיר, דבר היוצר שילוב מעניין.

סיפור דרך

אורכו של הסינגל כ-15 ק"מ והגובה המצטבר שמדדנו בו הוא כ-200 מ' בלבד, מה שאומר סינגל קל יחסית לרוכבים מתחילים עד בינוניים. ואולם, כדאי בכל זאת להיות מיומנים ברכיבת סינגלים. אין בו אלמנטים קשים, אבל יש פה ושם אבנים שיכולות להוביל להחלקת גלגל, ואזורים המצריכים רכיבה זהירה יותר, במיוחד לחדשים בסינגלים.
 
ההתחלה היא בדרך 4X4 רגילה שהופכת למסלול הליכה/ רכיבה סלול באספלט צר. יורדים מעט כדי להגיע לעלייה קשה ותלולה, ואז נכנסים לאזור של רכיבה במגמת עלייה מתונה מאוד בשדות הצמודים לעיר. נוף רמת הגולן הפתוח גלוי בחלק הראשון של הסינגל. "בניית המסלול בוצעה בתקופת החורף, וכשהמסלול נפתח באביב היתה פריחה משגעת והקרקע נעשתה דביקה ומהירה לרכיבה", מספרים וורן ובועז מעז הרים תשתיות. אנחנו רכבנו שם בתחילת הקיץ – עונת הדרדרים – מה שהותיר לא מעט סימנים ברגליים, ואצל חסרי המזל גם דקירות במפרקי האצבעות הפוגשים את הקוצים ברכיבה. כדאי לבוא עם כפפות שלמות בעונות הנ"ל. מאז, כך דיווחו לנו מקק"ל, הסינגל טופל בהיבט זה.
אחרי המקטעים המישוריים יחסית בחלק הראשון של הסינגל, חוצים לצד השני של הכביש במעבר ניקוז תת-קרקעי – שזרמו בו מים לבנים... מהמפעלים בסביבה? כן, הם אמורים לנקות את השאריות האלה ולהעביר לביוב, אבל...
חצינו את מי החלב והמשכנו אל אזור מיוער בצפיפות רבה יותר, ושם הסינגל גם הופך לאתגרי מעט יותר מבחינת העליות.
 
נקודה אחת שיש לשים לב אליה נמצאת מיד לאחר המעבר התת-קרקעי – בק"מ 7.5 בערך: שם יש מפגש של הסינגל עם המשכו המאוחר יותר. שימו לב שצריך לפנות ימינה בצומת הזה, שכן יש כמה כניסות אפשריות ודרך עפר אחת ביניהן. לאחר מכן תגיעו לאזור שבו תערוכת פסלי חוץ מעניינים: "בזלת". מקורם של פסלי הגן בסימפוזיון הפיסול בבזלת, אשר נערך ב-1988 בקצרין והיה הסימפוזיון הראשון לפיסול בגולן. הנה קישור לאתר המועצה המקומית קצרין, המתאר את הקמת גן הפסלים. כעת האופניים יביאו קהל חדש ליהנות מעוד קצת תרבות יפה. תענוג.
 
 

למי תודה למי ברכה

אבירם צוק, מנהל האזור של קק"ל, מספר: הסינגל נולד ביוזמת מועצה מקומית קצרין, ובוצע על ידי קק"ל במימון משותף של קק"ל ושל החברה הממשלתית לתיירות. החברה שתכננה וביצעה את השביל היא עז הרים תשתיות. השביל מיועד בראש ובראשונה לקהילת הרוכבים של קצרין והסביבה, אבל גם לרוכבים המגיעים מחוץ לקצרין לטייל או לרכיבה קצרה, ולרוכבים הבאים לכמה ימים ורוצים לעשות בכל יום מסלול אחר. הגדולה של שביל זה בכך שהוא יכול להתאים גם לרכיבות קצרות וגם לשמש חלק מרכיבה ארוכה יותר באזור. הוא נדבך נוסף למסלולי האופניים בצפון שקק"ל מפתחת לרווחת הציבור".
וורן פריאר מעז הרים תשתיות, מספר: "מדובר ב"לופ קרוס קאנטרי" קלאסי, המשלב עליות וירידות, דרכי יער וסינגל המשולבים ללופ אחד. רוכב שיצא מקצרין יוכל להשלים לופ שלם בכשעה אחת. אפשר גם בשעתיים אם רוצים להמשיך לעוד סיבוב. "צד אחד של הכביש היה יער שטוח, והאתגר היה לבנות שם מסלול מעניין וזורם שייתן חוויית רכיבה שווה. היה קשה מאוד להוציא משהו טוב מהסביבה הבזלתית והקשוחה של האזור. בהיעדר הפרשי גובה משמעותיים קשה למתכנן למצוא את התוואי האולטימטיבי. זה מחייב יצירתיות שתסייע למצות את תנאי הטופוגרפיה והשטח בצורה הטובה ביותר. מנגד, בדיוק בנקודה זו המסלול נושק לנקודות תצפית מרהיבות על האזור, לא רחוק מנחל זוויתן. המסלול עובר על יד פארק קצרין, שבתוכו בית כנסת עתיק, וכן בתוך פארק פסלים, ובשיא גובה המסלול הנוף נשקף לכינרת".
אחד הבונוסים שוורן חשב עליהם כשתכנן את המסלול הוא שהוא עובר בקרבת מבשלת הגולן ,יצרנית בירות בוטיק, וליד יקב רמת הגולן ומסעדות טובות באזור. המלצה מוורן (איש שיודע על מה הוא מדבר בנושאים אלה): "היכנסו למבשלת הבירה המקומית והזמינו בירה דאבל בוק + ההמבורגר והצ'יפס הכי טובים בעולם. דימי אפרצב, ראש המועצה של קצרין, מוסיף: "את היסודות לשיתוף הפעולה עם קק"ל סביב הקמת הסינגל הזה הניח קודמו בתפקיד – סמי בר לב, שהיה ראש המועצה האגדי של המקום עשרות שנים. "זה חלום. סנונית ראשונה", אומר דימי על הסינגל החדש.
"אני רוכב אופניים בעצמי, לא מקצוען אבל רוכב בסופי שבוע. יש קבוצת רוכבים בקצרין, ואנחנו פועלים כדי למסד תרבות אופניים בצורה משמעותית מאוד. יש צוות שמתכנן שבילים נוספים, ואני באינטראקציה גם עם משרד התיירות בנושא. הכוונה היא לפתח את זה בצורה ממשית גם לילדים וגם למבוגרים. השאיפה מבחינת מרחק מצטבר היא להגיע ליותר מ-100 ק"מ של שבילי רכיבה."
 
מבחינה גיאוגרפית, הוא אומר, "קצרין היא יישוב קלאסי למיסוד תרבות אופניים: היא ממוקמת בדיוק במרכז רמת הגולן, וקל לצאת ממנה לנחלים בסביבה. היא במיקום פנטסטי גם לרוכבי כביש, אבל היא עדיין צריכה להתקדם מבחינת השירותים לרוכבים. הסינגל הזה הוא הראשון ולא האחרון. הוא יוצא מהכלל, אינו ארוך מדי ואינו דורש מיומנות טכנית מתקדמת. אני רואה כל הזמן רוכבים בסינגל: חבר'ה מהגליל העליון וקבוצות רכיבה שמגיעות. מגיעים לא רק רוכבים, אלא גם הולכי רגל". האם תהיה לנו עוד נקודת יעד משמעותית עם 100 ק"מ של סינגלים להגיע אליה ולרכוב על האופניים? הלוואי... מה שבטוח הוא שרכיבה ברמת הגולן היא ייחודית – נוף, סגנון ואווירה כאלה יש רק פה.
 
 
קרדיטים:
כתיבה וצילום: גיא חלמיש Bikepanel
מפה: נגה מזרחי עיצוב גרפי

תאריך עדכון אחרון: 15.11.2015
כללי רכיבה בטוחה בשטח של קק"ל >>
לפני צאתכם למסלול הטיול מומלץ להתעדכן ב"קו ליער", מוקד המידע של קק"ל,
בשינויים הרלוונטיים למסלול 1-800-350-550

הוסף תגובה


שלח
Alexander
18:40
30.10.2015
רכבנו היום 29.10.2015 בסינגל קצרין, אחרי הסופה יש מלא עצים שקרסו לתוך השביל. את רובם פינינו חוץ מ 3 עצים גדולים לקראת סוף המסלול שלא יכולנו להזיז. נא להעביר לגורמים בקק״ל שנדרש פינו של העצים שקרסו.
דווח על תוכן לא ראוי
הוספת תגובה לתגובה זאת
מערכת האתר
11:06
01.11.2015
אלכסנדר שלום רב, תודה על המידע ששיתפת עמנו. הדיווח על המפגעים הועבר לטיפולם של אנשי השטח שלנו. נמשיך לעדכן.
דווח על תוכן לא ראוי
יוליאן פרייליך
22:27
21.05.2016
שלום רב,
אם נכנסים מגן מיקולוב בהמשך המסלול ישנו שער שצריך לפתוח,השער נפתח לפתח צר מידי ולא נוחה להעביר את האופניים.
דווח על תוכן לא ראוי
הוספת תגובה לתגובה זאת
מערכת האתר
08:53
29.05.2016
יוליאן שלום

שלח לנו בבקשה את המיקום המדויק של השער ונברר את העניין.
דווח על תוכן לא ראוי
יוליאן פרייליך
17:11
29.05.2016
שלום,השער נמצא בסיום העליה של טיילת החצבים
דווח על תוכן לא ראוי
מערכת האתר
09:11
01.06.2016
תודה יוליאן, העברנו לאנשי השטח.
דווח על תוכן לא ראוי
Ben
22:16
26.08.2016
רכבתי בו היום, יצאנו דרך גן מיקולוב, יש סימון עד הפנייה ימינה לכיוון מערבה ומשם אין סימון לכיוון "טיילת חצב", כנראה הזיזו את האבן כי היה נראה שפינו שם, גרם לבלבול רב ובזבוז זמן וכוח.
דווח על תוכן לא ראוי
הוספת תגובה לתגובה זאת
מערכת האתר
10:23
31.08.2016
בן תודה לך, העברנו את העניין לבירור אצל אנשי השטח שלנו.
דווח על תוכן לא ראוי
Oleg
01:45
07.09.2016
המצב עדין ככה ואנחנו גם היום טעינו בשביל כי פשוט המשכנו ישר כי לא היה סימון לפנות שרפנו איזה שעה בחיפוש המשך מסלול
וכן רואים אבנים עם סימון זרוקות בכניסה לתחילת המסלול בטח עשו שמה איזה שינוי והעייריה הזיזה
דווח על תוכן לא ראוי
מערכת האתר
08:32
08.09.2016
הי אולג, תחזוקת המסלול הזה נמצאת באחריות המועצה, העברנו את המידע אליהם ואנו מקווים שיטפלו בליקויים בהקדם.
דווח על תוכן לא ראוי
האם לדווח על תוכן זה כלא ראוי?

כן
לא
צילום: גיא חלמיש Bikepanel
חובה להזין כתובת מייל
שלח

או
להתחברות דרך פייסבוק
עוד לא נרשמת ל-e ירוק? להרשמה