תפריט
התחבר
התנתק
להורדת האפליקציה:
ללא ניסיון ועם כושר בסיסי בלבד

מידע

מפות

waze

בארי - המסלול הירוק

רמת רכיבה:
בסיסית
8 ק"מ
דרום
הנגב המערבי
כיוון רכיבה:
עם כיוון השעון
טיפוס מצטבר:
70 מ'
ירידה מצטברת:
70 מ'
נקודות עניין
  • פריחה
  • נוף ותצפית
  • פיקניק
  • היסטוריה ואמנות
  • חלק משביל ישראל
  • מסלול מעגלי
דרג את המסלול
הדפס
הוסף למועדפים
זהו מסלול באורך 8 ק"מ והוא מתאים לרוכבים מתחילים
לציבור הרוכבים שלום,
פרויקט עדכון וסימון השבילים הסתיים. מעתה ניתן לסרוק את הברקוד המופיע על שלט הכניסה ולצפות במפה המעודכנת דרך הטלפון הנייד.



+ הצג את כל המידע

הוראות הגעה

נוסעים בכביש 232 מצומת סעד דרומה ומגלים את כביש הגישה לקיבוץ בארי, כ-5.5 ק"מ מצומת סעד. פונים ימינה בכביש הגישה וחונים ברחבת החניה הסמוכה, ליד שלטי קק"ל המספרים על יער בארי ועל שבילי האופניים. אפשר גם להמשיך עוד כ-200 מ' לעבר הקיבוץ ולחנות במרכז האופניים "לה-מדווש".

תיאור המסלול

רשת השבילים והסינגלים בבארי הם פנינה מיוחדת בנוף הרכיבה הישראלי. הגבעות בשטח מאפשרות רכיבה מהנה במיוחד, גם למי שאינו בכושר-על. הקרבה היחסית למרכז הארץ מזמינה כמה גיחות בשנה. בחורף השביל מזמין במיוחד כיוון שהוא ניתן לרכיבה גם בימים שבהם גשום במרכז הארץ. בתחילת האביב פריחת הכלניות צובעת את צדי השביל במרבדים אדומים מרהיבים.
השביל ברור מאוד ברובו, ואף מסומן בעמודי שילוט המקלים על ההתמצאות ועל הערכת המרחקים.
יער בארי משתרע על פני 11,000 דונם. חלקות היער משובצות בין שדות מעובדים ואתרי עבר מרתקים. קק"ל הציבה ביער שלושה חניונים: חניון נח'אביר בבארי הישנה, חניון רעים מדרום לו, סמוך לדרך מתקני המים, וחניון בח'ירבת מדור, לא הרחק מחניון רעים.
ב-18 בפברואר 2011 חנכה קק"ל רשמית שלושה מסלולי משפחות המסומנים בצבעים כתום, כחול וירוק. שלושת המסלולים יוצאים מחניון המוצא שבכניסה ליער, והם משולטים בשילוט ייעודי לאופניים. במקומות שבהם המסלולים חופפים יופיעו שניים או שלושה צבעי שלטים, בהתאם לקטע הנידון.
האזור נהדר לטיולי אופניים. הנוף, לשם שינוי, מורכב משדות ירוקים וממרחבים פתוחים, מבלי שעמודי חשמל יפגמו בנוף הבתולי. עונות החורף והאביב, ובעיקר המחצית השנייה של פברואר, הן שעתו היפה של הנגב המערבי, אבל יש כאן די מקומות מעניינים שכדאי לבוא לבקר בהם גם בימים אחרים.
 
ביוני 2016 הסתיים פרויקט עדכון המסלולים שכלל שינוי תוואי הסינגלים במקומות מסוימים, שילוט מחודש ועבודות תשתית שנועדו להבטיח את קיימותו של השביל לאורך שנים.

בדף זה נפרט את המידע הנוגע למסלול הירוק.


לפני שיוצאים לדרך

יער בארי וסביבתו מרושתים בכמה מסלולים המצטלבים זה עם זה ומאפשרים ליצור מגוון אפשרויות הנבדלות זו מזו בכיוון התנועה, באורך ובקושי. טוב תעשו אם תקראו את תיאורי המסלולים, תביטו במפה, ותתכננו מראש לאיזה מסלול או שילוב מסלולים פניכם מועדות.
זכרו: מדובר באזור "עוטף עזה", ויש להישמע להוראות הביטחון והבטיחות.
סימון השירותים הביולוגיים במפה המצורפת אינו רלוונטי עוד. בחניון נחאביר אין שירותים ביולוגיים.
בימים רבים שבהם גשום במרכז הארץ, באזור בארי העניינים כרגיל. יחד עם זאת, כשיורד גשם על השביל, הוא עלול להיות לא רכיב. אם יורד גשם גם בדרום כדאי להתקשר לחנות " לה-מדווש" בקיבוץ (08-9949374) ולברר האם מזג האוויר ומצב הקרקע מאפשרים רכיבה.
דרגת הקושי הטכני של שבילי בארי תלויה במהירות הרכיבה. חלקיו הקלים של השביל מפתים גם את הרוכב המתחיל לפתח מהירות. למרות זאת, לרוכבים בפעם הראשונה במסלול מומלץ לרכוב במתינות כדי להימנע מהפתעות מסוכנות.


סיפור דרך

המסלול הירוק
אורך המסלול – 8 ק"מ.
יוצאים מצומת בארי מערבה על כבישי הביטחון לכוון נחביר. במזלג הכבישים (סימן זיהוי - עץ דקל בצומת) ממשיכים שמאלה לכוון מגדל השמירה של קק"ל, כשבהמשך הכביש הופך לכביש בטון מתקופת השלטון הבריטי. נעבור דרך שרידי מבנים ששימשו את הצבא הבריטי שחלקם הוסבו לטחנת קמח על ידי הבדואים שחיו באזור. מצד צפון נזהה את שרידי מחסני התחמושת ולאחר כ- 500 מ' נפנה צפונה בכביש בטון המקשר את אזור המחסנים אל מרכז השליטה ליד מפעל הגופרית. בדרך נחצה צלקות בבטון שנשארו לאחר עקירת פסי הרכבת שהובילה תחמושת בין המחסנים.

לאחר חציית דרך לבנה נפנה ימינה לכוון מכרות הגופרית ונעקוף אותם על שביל חדש שמאפשר תצפית אל תוך המכרה ממנה ניתן לראות את שכבות הגופרית והגבס ששקעו בכורכר בתקופה הגאולוגית שהאזור היה מלא בביצות רדודות. השביל מביא אותנו אל תצפית מנקודת הטריאנגולציה ממנה ניתן לראות את שרידי המשלט מימי מלחמת השחרור (משלט הגופרית) ואת החביות של נקודת הטריג של המפה המנדטורית הבריטית. על החבית ניתן לקרוא את שם היחידה שעסקה ביציקת החבית, את התאריך ואת שמות העובדים.

משם נפנה מזרחה על שביל מקביל לדרך החקלאית חזרה אל המזלג סימן זיהוי עץ דקל. מהמזלג רוכבים חזרה לבארי.



למי תודה למי ברכה

השביל הוא ציון דרך היסטורי בתולדות תרבות האופניים בישראל: מדובר ביוזמה של שני אנשים – ארז מנור ורמי גולד – שיצרו בעזרת הקהילה המקומית מוקד משיכה לרוכבים מכל הארץ. בארי היה אחד המקומות הראשונים שנוצר בהם שביל ייחודי לרכיבת אופניים, והמקום הראשון שקק"ל אימצה בו שביל כזה, צעד שהיה אירוע מכונן בפריחת מערכת היחסים בין קק"ל לקהילת הרוכבים.

לכל מסלולי האופניים במרחב בארי לחצו כאן > למסלולי טיול נוספים ביער בארי לחצו כאן >
קרדיטים:
כתיבה: גלית בוזגלו, איל ענבר ויעקב שקולניק
צילום: אילן שחם, חווה בראון, טכנוגרפיקס
מפה: אביגדור אורגד ובוזגלו גלית , רכזת קהילה ויער נגב מערבי 
תאריך עדכון אחרון: 19.6.2016
כללי רכיבה בטוחה בשטח של קק"ל >>
לפני צאתכם למסלול הטיול מומלץ להתעדכן ב"קו ליער", מוקד המידע של קק"ל,
בשינויים הרלוונטיים למסלול 1-800-350-550

הוסף תגובה


שלח
שם: שעה: תאריך:
טעות באתר המסלולו באורך 10 ק״מ ולא שמונה
דווח על תוכן לא ראוי הוספת תגובה לתגובה זאת
האם לדווח על תוכן זה כלא ראוי?

כן
לא
צילום: יואב לביא
חובה להזין כתובת מייל
שלח

או
להתחברות דרך פייסבוק
עוד לא נרשמת ל-e ירוק? להרשמה