תפריט
התחבר
התנתק
להורדת האפליקציה:
כושר גופני סביר וניסיון ברכיבת שבילים (סינגלים)

מידע

מפות

סרטון

waze

סינגל כברי

רמת רכיבה:
בינונית
15.5 ק"מ
צפון
גליל מערבי
כיוון רכיבה:
עם כיוון השעון
טיפוס מצטבר:
300 מ'
ירידה מצטברת:
300 מ'
נקודות עניין
  • מסלול מעגלי
דרג את המסלול
הדפס
הוסף למועדפים
סינגל כברי מבטיח יום רכיבה מהנה ואינספור חוויות בגליל המערבי המדהים ביופיו
אזור הגליל המערבי היה תמיד יעד לטיולים, וכעת נוספו בו שתי אפשרויות מעניינות של רכיבת אופניים בנוף היפהפה בלב החורש הטבעי, עם סיוע מצד תשתית מתפתחת של שירותי תיירות המאפשרת לעשות עוד דברים רבים חוץ מהרכיבה עצמה.
את שבילי האופניים בגליל המערבי מקדם אשכול גליל מערבי בעזרת ובמימון משרד התיירות, קק"ל, החברה הממשלתית לתיירות, משרד החקלאות וגופים נוספים כדי לפתח תשתית של תיירות אופניים. בעמוד זה נציג את סינגל כברי. את אחיו, סינגל יחיעם תוכלו למצוא בדף נפרד משלו.


+ הצג את כל המידע

הוראות הגעה

המסלול מתחיל בחניון השיירה, הנמצא בשוליים המערביים של יער יחיעם, כ-0.5 ק"מ מדרום לצומת כברי, על כביש 70. 
 

תיאור המסלול

רוב תושבי המרכז יופתעו לגלות שכיום, לאחר פתיחת מנהרות הכרמל, משך הנסיעה מהמרכז למקום קצר באופן בלתי צפוי. ווייז מספר לנו שבשעות הבוקר המוקדמות, בוודאי בסוף השבוע, מדובר בכשעה וחצי בלבד מאזור הרצליה, כך שמומלץ לשקול ביקור גם אם אתם נוסעים וחוזרים באותו היום. אם אתם יכולים לשהות באזור קצת יותר, הגליל המערבי והגליל בכלל עמוסים באפשרויות לינה ובילוי חוץ מהרכיבה. היות שהמסלול מעגלי, כדאי לבדוק את מקומות הלינה הנמצאים ביישובים שהוא עובר בהם או שממש קרובים אליו, וכך תוכלו לצאת לרכיבה לפני שהלא רוכבים מתעוררים...
 
שני מסלולים – כברי ויחיעם – מספקים שלוש אפשרויות רכיבה לכמה רמות ומרחקים:
1. סינגל כברי, כ-15 ק"מ.
2. שביל יחיעם, כ-27 ק"מ, כמחציתו בסינגל.
3. חיבור של כברי ושל יחיעם, "שמינייה", כ-42 ק"מ.


לפני שיוצאים לדרך

בימים חמים יש להצטייד בכמות מים מספקת!
בשל אופי הקרקע וריבוי קוצים בקיץ, מומלץ להצטייד בפנימיות רזרביות.

סיפור דרך

יוצאים מחניון השיירה צפונה בשביל עפר רחב, ורוכבים לצד החממות. בעין צוף מגיעים לצומת T, פה נקודת הפיצול בין מסלול הרכיבה לגעתון ולסינגל יחיעם, לבין סינגל כברי.
 
האזור נמצא בשיפולים המערביים של הגליל, ורובו מאופיין בערוצי הנחל המגיעים ממזרח למערב, ולכן רכיבה מזרחה היא במגמת טיפוס ורכיבה מערבה היא במגמת ירידה.
 
ההתחלה אינה קשה: כ-2.5 ק"מ של חימום במישור ועלייה מתונה מאוד. אחר כך נכנסים אל קטע סינגל של כ-2.5 ק"מ בעלייה מתונה של כשני ק"מ. זו תהיה הכנה טובה של השרירים לקראת קטע העלייה הבא. לפני שתגיעו אליו – שימו לב לנקודה משולטת של ירידה תלולה שיש להאט בה ולרכוב בזהירות. אחריה יש זרימה מהירה אל מול הנוף היפהפה של החוף הצפוני ביותר של ישראל: רכס ומפרץ ראש הנקרה. תגלשו בשביל רחב עד לכניסה חוזרת אל הסינגל ואובדן כל הגובה שצברתם עד כה.

פה נכנסים לערוץ נחל שעל ומתחילה העלייה השנייה, שאורכה כארבעה ק"מ. לא מדובר בזוויות קשות לטיפוס. זו ההזדמנות לאינטרוול הכושר העיקרי של המסלול – קטע טמפו מגניב, לא טכני בכלל, עד לשיא הגובה, שבו נקיף את היישוב נווה זיו ממזרח.
 
מאמץ הטיפוס שווה, כי רוב השביל מוצל ותרכבו בתוך נוף יפהפה: תעברו בדרך בתוך מטע זיתים עתיק, בחורש של עצי קטלב, בערוץ נחל ובחורש טבעי מסוגים שונים. המסלול מכיל מעט קטעי 4X4, אולם לא במינון מוגזם, והוא רציף בזכות גשרוני הבקר במעברי הגדרות שהציבו מקימיו.
 
אחרי שעבדתם קשה בדרך לשיא הגובה, מגיע לכם ליהנות מקטעי צ'יינלס ארוכים ומהירים. אחרי כעשרה ק"מ של רכיבה, תקבלו כשישה-שבעה ק"מ שבהם תרדו מהר ובהנאה מרובה את כל הגובה המצטבר. לאורך הירידה שעשועי סלאלום עדין, אם כי ללא סיבובים משמעותיים רבים. המגמה הכללית היא של רכיבה ישרה ברוב הסינגל, ועדיין המהירות יוצרת את הכיף.
 
לסיכום, כברי הוא סינגל יפהפה שחובה לבקר בו. יש לו גם ערך כמסלול אימון עם מגמת עלייה יפה בחלק הראשון ועם ירידה ארוכה ומהירה בחלק השני. יתרון נוסף שלו: הוא מתאים לרכיבה בקיץ, כיוון שקטעים ארוכים בו מוצלים ועוברים בתוואי של חורש טבעי ולא שגרתי.

תיאום ציפיות – לא רק סינגלים
טיול סובב יחיעם זה אינו עובר רק בסינגלים. אם אתם מצפים לקבל את החוויה המאפיינת את אזור ריש לקיש /שמשית/ אלון הגליל של מקסימום סינגלים ומינימום דרכי 4X4 – אזי צפויה לכם אכזבה. אם אתם מחפשים לגוון את הרכיבה ולהגיע לאזור אחר, בעל טבע ונוף ייחודיים, מובטח לכם בוקר של טיול רכוב מעולה, שבו תיתקלו גם בקטעי סינגל כיפיים, מתפתלים ומאתגרים פה ושם, אולם הם לא במרכז החוויה – הם חלק ממנה. עקב ריבוי אבנים וסלעים יהיו גם קטעי "דאבל" ארוכים וחלקים שהרכיבה בהם זורמת פחות מבסינגלים חלקים.
מי שממש חייב להגדיל את אחוז הסינגלים ברכיבה או שזמנו קצר יותר יכול להגיע בשתי מכוניות, להשאיר אחת בחניון השיירה ואחרת בעין יעקב, ולדלג אל קטעי הסינגל בלבד.

המקטעים
יש ארבעה מוקדי סינגלים במסלול הזה. הראשון – ליד ובתוך ערוץ נחל מירב – מתחיל די מהר אחרי עליית הקטלבים, והוא מאופיין ברכיבה עולה ויורדת, פחות או יותר באותו קו גובה. הוא מוביל אותנו דרומה, ובסופו נחצה שוב את כביש 8833 (בזהירות) ליד מושב עין יעקב.
 

הקטע השני הוא הטוב מכולם – פה מתחילה האטרקציה העיקרית של הרכיבה לחובבי סינגלים וכיף. מדובר במקטע אדיר, הדוק ועמוס בסלאלום צפוף ומאתגר, ביער מדהים ובקטעי יציאה מהאוכף בעלייה ובירידה. זהו קטע ארוך ומשובח. הוא מסתיים בקיבוץ יחיעם, שם נציץ אל מבצר יחיעם, נמשיך מעט למטה לאורך גדר המערכת ונצפה בנוף היפהפה הנשקף מהמבצר אל ערוץ ושמורת נחל יחיעם. ביחיעם תחכה לכם גם מבשלת הבוטיק בירה מלכה. מומלץ לעצור, ליהנות מלגימה צוננת, ליהנות מהחברים ולהעריך את מה שיש לכם.
 

מיחיעם יש קטע חביב (הקטע השלישי) של רכיבה מהירה מאוד בדרכי 4X4 מערבה ולמטה, כשכל הנוף של מישור החוף הצפוני לפניכם. רוכבים במהירות מעל כליל, וצופים על הכפר הגדול ירכא ומערבה אל הים. נוף ים-תיכוני טיפוסי נפרס מדרום, ואם תצמצמו את העיניים – בגלל אופי הבנייה הערבית, החישוף והיעדר החורש באזורים שאליהם מביטים פה, תוכלו לדמיין שאתם צופים אל לבנון או אל צפון סוריה...
לאחר מכן הסינגל חוצה גבעה של חורש שנשרף וקק"ל משקמת. המראה סוריאליסטי משהו: שדה זרוע סלעים ועצים מפויחים, ובגובה הסלעים הצמחייה החדשה והירוקה מתחילה לבצבץ ולצמוח. האזור גם משמש יעד ללימוד ולנטיעה מחדש של עצי חורש שהועתקו מאזורי בניית כבישים ומסילת הרכבת לכרמיאל. היום תחושו שהשטח חשוף, אבל בעתיד, לכשיקלטו ויגדלו העצים, יהיה צל של עצי אלון וחורש טבעי.

מקטע הסינגלים האחרון נמצא ממש בסוף המסלול – האופנוענים, שבדרך כלל הורסים את הסינגלים ואת העבודה הקשה של בוניהם, יצרו הפעם תוספת מהנה למדי של מסלול עקלתון המסתובב בסרפנטינות צפופות בשטח קטן. ואם האדמה לא היתה טחונה וחולית בשיא החום שבו ביקרנו, היא היתה מהנה הרבה יותר. הקטע הזה יכול לבלבל מעט בשל הצפיפות של השביל בכיוונים סותרים – קצת שיטוט, ותמצאו את שלט היציאה מהחורשה הזו, שיוביל אתכם עד לאנדרטה ואל הרכב.




לקריאה נוספת והעשרה

במלחמת העצמאות ניטשו באזור קרבות קשים. בואו ללמוד עוד קצת על שהתרחש כאן.
http://www.eyarok.org.il/trip.aspx?id=341



למעבר לסינגל יחיעם לחצו כאן
קרדיטים:
כתיבה: גיא חלמיש Bikepanel
צילומים: גיא חלמיש, כמי זריהן, יואב דביר, ארכיון הצילומים קק"ל
מפה: נגה מזרחי - נגה עיצוב גרפי
תודה מיוחדת לכמי זריהן ולפנינה לבנון על הסיוע בהכנת הכתבה

תאריך עדכון אחרון: 17.11.2015

כללי רכיבה בטוחה בשטח של קק"ל >>
לפני צאתכם למסלול הטיול מומלץ להתעדכן ב"קו ליער", מוקד המידע של קק"ל,
בשינויים הרלוונטיים למסלול 1-800-350-550

הוסף תגובה


שלח
שם: שעה: תאריך:
מומלץ " tabindex="0" class='commenttextclass'>מסלול נהדר, מסומן היטב.
רכבתי ביום חמישי אחה"צ והייתי שם לבד לגמרי חוץ מחזירי בר שהופרעו על הסינגל,פרות ושפני סלע.
מומלץ
דווח על תוכן לא ראוי הוספת תגובה לתגובה זאת
מערכת האתר
08:10
07.06.2016
תודה שי, שמחים שנהנית, נשמע שהיה לך ספארי של ממש :)
דווח על תוכן לא ראוי
שם: שעה: תאריך:
שלום
הסינגל עצמו נהדר וזורם, רק שני דברים קטנים:
הכניסה מדרך הכורכר לסינגל עצמו לא משולטת, התברברנו שם חצי שעה ורק בעזרת עמוד ענן הצלחנו להגיע לשם.
שני הסימונים ליד מכלאת הפרות מחוקים מהסלעים.

תודה
דווח על תוכן לא ראוי הוספת תגובה לתגובה זאת
האם לדווח על תוכן זה כלא ראוי?

כן
לא
צילום: גיא חלמיש
חובה להזין כתובת מייל
שלח

או
להתחברות דרך פייסבוק
עוד לא נרשמת ל-e ירוק? להרשמה