מסלולי רכיבה במרחב יערות נחל ציפורי

עמוד זה יקשר אתכם לכל מסלולי הרכיבה באזור ציפורי ומכאן תוכלו לבחור במסלול המועדף עליכם.

האזור המקיף את נחל ציפורי הפך למוקד עלייה לרגל לרוכבי אופניים בזכות מסלולי רכיבה רבים ומגוונים שהכשירה קק"ל במקום. מגוון המסלולים הגדול מאפשר לרוכבים בכל הרמות לבחור בין מסלולים שאורכם פחות מ-10 ק"מ או לשלב בין כמה מסלולים ולגמוע יותר מ-100 ק"מ.

המסלולים עצמם מציבים אתגרים המתאימים הן לרוכבים מתחילים הן לרוכבים מיומנים. בעונות החורף והאביב האזור כולו פורח והנופים המוריקים ומרבדי הפרחים נשקפים מכל עבר. יערות ציפורי נפרשים לאורך כ-15 ק"מ ממערב למזרח מפאתי קריית אתא ועד ליישוב ציפורי. נחל ציפורי הזורם אל הים הוא "עמוד השדרה" הגיאוגרפי, והיערות משתרעים מצפון ומדרום לו על הרכסים המהווים את אגן ההיקוות שלו.

קק"ל נטעה באזור כ-30 אלף דונמים של עצים, בעיקר אורן ירושלמי, אורן קפריסאי (ברוטיה), ברושים ואף אלונים, אלות ועצי לבנה. כל העצים שנטעה קק"ל באזור מצטרפים לחורש הטבעי המאפיין את האזור, ומאחר שגם הנטיעות וגם החורש הטבעי מתאפיינים בעצים הגדלים במרחק גדול יחסית זה מזה, מתאפשר שגשוגם של מיני עשבוניים וכמובן פרחים רבים שמכסים בעונת האביב את הקרקע במרבדים צבעוניים.

האזור עצמו מאופיין טופוגרפית ברכסים בגבהים ממוצעים של כ-250 מ' מעל פני הים שמהם נשלחות אצבעות-אצבעות של שלוחות. בינות לשלוחות נפרשים עמקים רחבים שהופכים בעונות הסתיו, האביב והחורף לשטחי מרעה ירוקים המנוקדים בכתמי פריחה.

בשל יופיו של האזור וכחלק משיתוף הפעולה ההדוק עם קהילות רוכבים מקומיות, הכשירה קק"ל באזור מספר רב של מסלולי רכיבה לאופני הרים. בצדו המערבי של כביש 77, בסמוך ליישוב אלון הגליל, נמצא סינגל אלון הגליל, המסלול הוותיק באזור. בתא השטח הנמצא מזרחית לכביש 77 ודרומית לכביש 79 בנתה קק"ל ארבעה מסלולים נוספים: הסוללים, שמשית, גבעת אלה ותמרת הקרויים על שם היישובים הסמוכים להם. בצד הצפוני של כביש 79 (ומזרחית לכביש 77) שוכנים מסלולי ריש לקיש והושעיה.
ייחודו של האזור עבור רוכבי אופניים, פרט ליופיו הרב, הוא ברשת הסינגלים הענפה המרשתת אותו ומאפשרת לתכנן רכיבות מגוונות באורכים שונים ובדרגות קושי שונות בהתאם ליכולות ולזמן העומד לרשותם. כל אחד מהמסלולים עומד כמובן בפני עצמו ובאורך שונה, החל מכ-6 ק"מ ועד 20 ק"מ למסלול. אפשר לרכוב בכל מסלול בנפרד אך רוכבים רבים נוהגים לשלב בין השבילים ובכך להרכיב מסלולי רכיבה במגוון צירופים שכל אחד מהם מעניק חוויה ייחודית.

בסך הכול הכשירה קק"ל באזור יערות ציפורי שבילי אופניים באורך כולל של כ-100 ק"מ, וכל רוכב ימצא ביניהם את מבוקשו. במסלולים האלה אפשר לרכוב לאורך כל השנה (למעט אחרי ימים גשומים במיוחד), ובכל עונה צפויה לכם חוויה שונה. אתם מוזמנים לבחור את המסלול המתאים עבורכם ולצאת ליום רכיבה מהנה.

ואם כל זה לא שכנע אתכם, הנה מה שאלינור ווסנר חוותה בעצמה

  • צילום: אילן שחם

    שבילי אופניים ריש לקיש והושעיה

    סינגל אופניים מהנה עם נוף גלילי יפהפה ופריחה מרהיבה, המשלב חוויית רכיבה בטבע עם גילוי עתיקות חבויות
    *רמת רכיבה גבוהה

  • צילום: יואב לביא

    שביל אופניים אלון הגליל

    סינגל אלון הגליל מציע חוויית רכיבה מענגת בנופים מיוערים והוא מתאים לרוכבים ברמה בינונית
    *רמת רכיבה בינונית

  • צילום: אילן שחם

    שביל אופניים הסוללים

    שביל האופניים הסוללים מקיף את הישוב הקרוי על שמו ונין לרכוב בו בנפרד, או בחיבור עם מסלולים אחרים באזור ציפורי
    *רמת רכיבה בסיסית

  • צילום: רונן גולן

    שביל אופניים גבעת אלה

    אם אתם רוכבים ברמה בינונית ומעלה המחפשים מסלול גלילי קצר ומהנה או אחד שישלים יום רכיבה ארוך יותר, סינגל גבעת אלה מתאים עבורכם
    *רמת רכיבה בינונית

  • צילום: יואב לביא

    שביל אופניים שמשית

    מסביב לישוב שמשית נמצא מסלול רכיבה מהנה, מאתגר, עם נופים מרהיבים. תוכלו ליהנות ממנו לבדו, או לחבר אותו למסלולים האחרים באזור
    *רמת רכיבה בסיסית

  • צילם: אילן שחם

    פאמפטרק אלון הגליל

    כמה סיבובים במסלול הנהדר הזה יהיו חימום מצוין לקראת רכיבה באחד משבעת המסלולים שבמרחב ציפורי וגם קינוח מושלם ליום רכיבה מהנה.
    *רמת רכיבה בסיסית

הוספת תגובה

כדי להוסיף תגובה יש להתחבר למערכת

0 תגובות