סינגלים באזור גוש יערות להב - כרמים

עמוד זה יקשר אתכם לכל מסלולי הרכיבה באזור גוש יערות להב - כרמים ומכאן תוכלו לבחור במסלול המועדף עליכם.

גוש יערות להב - כרמים הפך לא מכבר לאתר אהוב על מטיילים רבים וביניהם כמובן, גם רוכבי אופניים. כל מי שחולף על פני צומת בית קמה בדרכו דרומה יכול לראות ממזרח לו גבעות נישאות עליהן משתרעים יערות ירוקים הבולטים על רקע האדמה החרבה המאפיינת את הנגב הצפוני.

יערות אלו כמובן לא היו קיימים לולא נטעה אותם קק"ל. נטיעת היערות באזור החלה בשנת 1952 וכיום משתרע גוש יערות להב - כרמים על פני שטח כולל של מעל 40,000 דונם. רוב העצים שניטעו באזור הם מסוג אורן ירושלמי, אך גם עצי חורש ארצישראלי נוספים ואף עצי פרי נטעו במקום והם יוצרים סביבה מיוחדת במינה - יער משגשג בלב המדבר.

מעבר ליערות עצמם משובץ האזור כולו בלא מעט אתרים היסטוריים וכאלו הנטועים עמוק במורשת היהודית והישראלית. על באר צקלג למשל, נוהגים לומר הבדואים בני המקום, ששימשה את תושבי האזור כבאר ציבורית עוד בימי אברהם אבינו. בנוסף לה ניתן למצוא באזור שרידי ישובים קדומים, כנסיות ובתי כנסת ואף עדויות מרשימות לחקלאות קדומה שכבר אז ניסתה להפריח את השממה המדברית.

על ראשו של הר להבים המתנשא לגובה של 518 מטרים מעל פני הים ממוקם מגדל תצפית החולש על האזור ואיך אפשר בלי להזכיר את מרכז ג'ו אלון לשימור המורשת הבדואית.

מזג האוויר הנוח השורר במקום כל השנה ובעיקר בתקופת הסתיו והחורף, כמות המשקעים הנמוכה יחסית, תוואי השטח המורכב מגבעות מתונות, הנופים המרהיבים וכמובן היער הגדול הופכים את המקום לגן עדן לרוכבי אופניים ואכן, קק"ל החליטה לרשת את גוש היער בשבילי אופניים. התוכנית כוללת בנייה של 5 מסלולים ששנים מהם כבר פתוחים לרכיבה.

סינגל אלון וסינגל רימון מספקים לרוכב בהם חוויה יוצאת דופן של זרימה ואתגרים טכניים המתובלת גם במאמץ פיזי הגון. ניתן לרכוב בכל אחד מן המסלולים לחוד, או לחבר אותם ולקבל מסלול ארוך ומאתגר פיזית. אחד היתרונות המובהקים של המסלולים הללו הוא שהם משנים את פניהם לאורך עונות השנה כך שבכל פעם שתבקרו בהם, תזכו לחזות במראות אחרים ושונים ולעולם לא תשתעממו.

מסלולים בסינגלים באזור גוש יערות להב - כרמים:

  • סינגל יער להב. צילום: אילן שחם

    סינגל אלון ביער להב

    מסלול באורך 13 ק"מ ובו קטעי רכיבה זורמים וארוכים, ברמים ועוד המון הפתעות. ניתן לרכוב בו לבד או יחד עם סינגל רימון ליצירת יום רכיבה מהנה ומאתגר.
    * רמת רכיבה גבוהה
  • צילם: אילן שחם

    סינגל רימון ביער להב - כרמים

    מסלול קצר, אך מהנה ביותר הצופן בחובו הפתעות לחובבי האדרנלין. ניתן לרכוב בו לבד או יחד עם סינגל אלון הוותיק יותר ליצירת יום רכיבה מהנה ומאתגר.
    *רמת רכיבה גבוהה

  • סינגל סובב מיתר. צילם: אילן שחם

    סינגל סובב יער מיתר

    *רמת רכיבה בינונית

הוספת תגובה

כדי להוסיף תגובה יש להתחבר למערכת

1 תגובות

avatar גולדה רודרמן
22/05/2022 14:44
תגובה טובה
נהניתי מאד טסט טסט
avatar גולדה רודרמן
22/05/2022 14:45
טוב מאד
טוב מאד מאד