הרשמו לאתר
וקבלו הטבות
יחודיות למנויים
מתצפתים על עמק יזרעאל
1 מתוך 9
אהבו את הטיול:
  • אופניים
  • גלבוע
  • סינגל הגלבוע
  • רכיבת הרים
bla
עמק יזרעאל
ג' 15.4
24-13
ד' 16.4
26-15
זמן הטיול: 3.5-5 שעות, לפי היכולת
מתאים לכל השנה
הדפס מסלול הורד מסלול ל GPS להמלצות על טיולים נוספים »

אתם מוזמנים לחנוך את הסינגל החדש בהר הגלבוע, המשתרע על פני 40 ק"מ. הרוכבים בסינגל לכל אורכו יגיעו לאזורים נסתרים ונידחים בגלבוע, שממש מתחננים שנגלה את הנוף המדהים הנשקף מהם

עדכונים בנוגע למצב הסינגל לאחר הסופה:

אפשר לרכוב בסינגל רום גלבוע לכל אורכו, ומצבו מצוין לאור עבודות התחזוקה שמתבצעות בו לאחרונה.

באזור מצפור ויניה כהן יש מעקף של קטע מהסינגל עקב עבודות חידוש היער שמתבצעות במקום. קטע הסינגל חסום ומשולט היטב לכל אורך המעקף.

בקטע שבין השביל האדום, היורד מהר ברקן, לבין דרך הסרפנטינות, שיורדת לבית אלפא, נפלו עשרות עצים עקב פגיעת הסופה. קטע זה חסום לרכיבה ומשולט.

שביל הגלבוע בכיוון מורדות הגלבוע פתוח לכל אורכו.
הגלבוע הוא אחד היעדים החשובים של טיילים בארץ. ההר מדהים ביופיו, קרוב יחסית למרכז, עתיר בהיסטוריה, פריחה מיוחדת ונוף דרמטי, אבל בקטע של רכיבת הרים, כמו המיתולוגיה התנ"כית הקשורה בו – הוא נשאר מעט יבש. זה היה מתבקש שהמקום יהפוך להיות יעד מרכזי גם לרוכבי הרים, ולא רק למרתוניסטים, שנהנים מדרכי כורכר כבושות, אלא גם לכל מי שבלי סינגל אין לו רכיבה. קק"ל הרימו את הכפפה ומשיקים סינגל ארוך של מעל 40 ק"מ וכ-1000 מ' של גובה אנכי מצטבר.

סינגל קק"ל רום הגילבוע from BIKEPANEL on Vimeo.

עבר רוכבי הכביש, אגב, הגלבוע הוא כבר מזמן יעד מועדף ומוכר בזכות מסלול שלוש העליות שבו, שהן מהיותר ארוכות ויפות שאפשר למצוא פה, ומספקות גובה מצטבר משמעותי, בכבישים ריקים יחסית מתנועה ועם נופים שאי אפשר להשתעמם מהם. ראו כתבה באתר BIKEPANEL על המסלול.

סינגל רום הגלבוע – תוספת חשובה למפת הכיף של קק"ל

את המסלול תכנן ובנה חובב לנדאו, ויוזמים ומנהלים אותו גיל עצמון, מנהל אזור גליל תחתון של קק"ל, ורמון בן-ארי, מנכ"ל רשות ניקוז הנחלים ירדן דרומי, בסיוע המועצה האזורית גלבוע.

הסינגל בנוי מכמה חלקים בעלי אפיון שונה זה מזה, אך לכל אורכו ניתן להתרשם מההשקעה המאסיבית בבנייה: ראשית יש בו רכסים תלולים יחסית, מה שמחייב חציבה של הסינגל לאורך שיפוע לא קטן, ופה ושם חיזוקי בנייה בצדיו. הרכיבה לאורך רכס מגדירה מסלול זורם יחסית וארוך במקטעים של הרכס, ובכל פעם שרוצים לשנות קו גובה משובצות סרפנטינות (סיבובי 180 מעלות). בהתאם לתלילות, כך רמת הצפיפות של הסרפנטינה – חלקן רחבות יחסית, וחלקן מאתגרות מעט.

נכנסים ליער יפהפה מיד בתחילת הרכיבה (צילום: אתר BIKEPANEL)

הסינגל פונה לאוכלוסיית רוכבים רחבה יחסית, ובהתאם, הוא אינו מאופיין באלמנטים קיצוניים כגון מדרגות או מעברים מסובכים במיוחד. הוא כן מתחיל בעלייה משמעותית (למי שמתחיל מהסקי), ויהיו פה ושם נקודות של הורדת רגל לרוכבים הפחות טכניים. באזורים הגבוהים יותר של רכיבה ללא הבדלי גובה משמעותיים, יש המון ברמים מגניבים וקטעי זרימה במורד, שמסתיימים באלמנטים שמחייבים שוב עבודת רכיבה. בסה"כ יש בו איזון מצוין בין "עבודה" ל- Fun".

כמובן, הגדרות מטופלות בגשרוני בקר ירוקים, ויש כמה וכמה נקודות טבעיות או כאלה שבוני הסינגל הקימו לרווחת הרוכבים, שפשוט מזמינות עצירה ומנוחה בצל אחד העצים או ליד באר עתיקה. אם יש לכם מזל, באחת מאלה יהיה מי שישלוף בקבוק של בירה מקומית.

אופי הקרקע שונה מאוד בין המקטעים השונים בסינגל. בעוד שבחלק הראשון, הוותיק יותר, המסלול חלק יחסית ומבוסס על אדמה מהודקת, המשובצת פה ושם בסלעים, הרי שבחלק העליון של ההר, אחרי שחוצים אל הצד הדרומי לדרך נוף גלבוע, מדובר באבנים וסלעים המשובצים פה ושם באדמה… מי שרכב בקטעים האלה עם הארד טייל התגעגע לשיכוך הכפול. אלה קטעים שמחייבים ריכוז וגוף רפוי. בסך הכול, אם הייתי יכול לבחור אופניים לכל המסלול הזה – הייתי בוחר בשיכוך כפול.

לפני שנעשה את המסלול במלואו, כמה אפשרויות לחוויה מעט קצרה יותר על המסלול המלא, ועוד כמה טיפים:

המסלולים באזור הסינגל הזה תוכננו באופן שיאפשר לרוכבים מרמות שונות ליהנות מהם. לא חייבים לרכוב את מלוא המרחק והגובה המצטבר (כ-4 ק"מ על פני 1000 מ'), אלא אפשר לרכוב בשלוש טבעות קצרות יותר בעיקר ברום הגובה, בחלק העליון של ההר. לכשיסתיים השילוט והמיפוי, המסלולים האלה יוצגו בשטח ויסומנו בצורה ברורה לכל רוכב.

בחצי השני של הסינגל תצאו מדי פעם מהאיזור המיוער ותהנו מנוף השומרון הצפוני (צילום: אתר BIKEPANEL)

שחר טמיר ושי הר-זהב, שני רוכבים מקומיים שמכירים את הגלבוע ככף ידם, מציעים כמה טיפים לרוכבים מתחילים או עסוקים, הכוללים אופציות לרכיבות קצרות יותר:

1. יש אפשרות לרוכבים להיפגש במתחם הסקי ולהשאיר רכב איסוף. לעלות למעלה גלבוע ומשם בסינגל לרדת עד למטה חזרה למתחם הסקי (ככה מוותרים על כל הטיפוס והעבודה הקשה).

2. יש אפשרות לחנות בכניסה ליישוב מעלה גלבוע, להיכנס לסינגל ממש מצדו הימני של שער הכניסה, ומשם להמשיך לבור המים והתצפית על פקועה – היכן שמסתיים החלק השני, כפי שיתואר בהמשך. משם אפשר לבצע קטע על הסינגל עד לחניון שער הזהב וחזרה (בסינגל עמו הגעתם) למעלה גלבוע.

3. עוד אופציה היא להתחיל מאתר הסקי במגמת עלייה ולהגיע עד לחניון ויניה כהן. במקום תצפית יפה על עמק חרוד. כאן אנחנו יכולים להמשיך בסינגל במגמת עלייה עד לסינגל רום הגלבוע וחניון שער הזהב, או לבחור בסינגל הקצר יותר (כ-15 ק"מ רכיבה), שיחזיר אותנו חזרה לאתר הסקי, לא לפני שיעביר אותנו באחת מדרכי הנוף היפות באזור לאורכו של מצוק הגלבוע ותצפית על שדות העמק המעובדים ובריכות המים.

ועוד טיפ מהמקומיים: אפשר לחרוג ממסלול הסינגל ולעלות בכביש עד לכתף שאול, רכיבה של כ-800 מ'. יש שם תצפית נהדרת על עמק חרוד, וביום של רוחות מזרחיות אפשר לראות מצנחי רחיפה תופסים טרמיקות.

המקטע הראשון – עלייה ארוכה מאתר הסקי ועד לאזור הר לפידים (חניון שער הזהב), ומפגש עם דרך הנוף

מתחילים במתחם הסקי בגלבוע, המספק נקודת מוצא נוחה בפינה הכי מערבית של ההר. יש שם חניה בשפע. יוצאים ממש מתוך החניה מזרחה לצד המזרחי של המתחם, ויוצאים ממנו ישירות אל הסינגל דרך השער אחורי של המתחם.

במקטע הראשון נמצאת רוב העלייה במסלול, מה שיגרום לכם להיכנס למוד עבודה די מהר. המקטע לוקח אתכם מזרחה, על סינגל כבוש וחלק יחסית ללא טרטור יתר, לאורך הרכס העיקרי והמוכר של ההר. נופי עמק יזרעאל מדהימים, והרכיבה מוצלת כמעט כל הדרך עד לסיום המקטע. המסלול עובר דרך מצפה ויניה כהן, הצופה על עין חרוד, ושם תמצאו שילוט המורה על המשך הסינגל החדש או על הסינגל הישן היורד ל"עמק הנעלם".

בקטע הזה תצברו לאורך כ-14 ק"מ את הגובה המצטבר הרצוף המשמעותי ביותר ברכיבה: כ-420 מ' מצטברים, בעלייה ארוכה ויפה שכמעט כולה בסינגל, למעט כמה קטעי קישור בדרכי 4X4. זו רכיבה קשה מבחינת כושר וקלה מבחינה טכנית.

כאן באתר גרמין תוכלו לראות מפה אינטראקטיבית, כולל אפשרות להורדת קובץ ה-GPS.

המקטע השני – הקטע המזרחי מחניון שער הזהב ועד למבואות מעלה גלבוע והתצפית על הכפר פקועה

הגענו לרום הגלבוע. חוצים את דרך נוף גלבוע הסלולה ועוברים לצד השני (חניון שער הזהב). הקטע הזה גם הוא יפה ומהנה מאוד, ואין בו הפסד או רווח גובה משמעותי, מה שאומר רכיבה קלה יחסית במגמה דרומית. בקטע השני לאחר 17.4 ק"מ מתחילת הסינגל, ישנה אפשרות לחתוך שמאלה, לחניון האירוסים, שם נמצא שביל האירוסים. תחילת האביב היא בדיוק העונה המושלמת למקום, ואירוס הגלבוע כבר מבצבץ.

ממש לפני הסוף תגיעו לצומת סינגלים משולט, שבו תפנו ימינה. מי שימשיך בשלט הפיצול ישר יגיע בסינגל של כקילומטר וחצי לכניסה למעלה גלבוע – אפשרות ליציאה לכביש.

הסינגל ייקח אתכם עד לנקודה המומלצת להפסקת מנוחה: אחרי כ-20 ק"מ של רכיבה תגיעו לנקודת תצפית על בקעת ג'נין וצפון השומרון. שם, ליד באר סגורה ברשת ביטחון, מומלץ לשבת, לנוח מעט, ולצבור נוזלים וכוחות להמשך הרכיבה. ג'נין תלווה אותנו לאורך כל הרכיבה מעתה ועד כמעט לסופה.

המקטע השלישי – תחילת החזרה מערבה עד לנקודת ההחלטה: לחתוך או ליהנות עד הסוף

רוכבים המחפשים רכיבה קצרה יחסית יכולים לעשות את הקטע הזה כקטע העומד בפני עצמו, המתחיל ממעלה גלבוע, כמתואר מעלה.

המקטע ממשיך את המגמה של רכיבה בחלק הגבוה של הגלבוע בלי שינויים דרמטיים בגובה המצטבר. סימנו אותו כקטע נפרד מאחר וסיומו יכול להוות נקודת החלטה משמעותית – האם לחתוך חזרה מהר יותר לרכבים, או להמשיך את הרכיבה למרחק והזמן המלאים. אם תרצו לחתוך חזרה מהר יותר, יש שתי אפשרויות בשבילכם: המהירה ביותר היא לעלות על דרך נוף גלבוע הסלולה, העוברת קרוב מאוד למיקומכם הנוכחי. אופציה מהירה נוספת היא לגלוש את כל העלייה שהגענו ממנה (המקטע הראשון) חזרה לחנייה – נגד כיוון הסינגל "הרשמי". מי שמחליט לחתוך, החזרה לרכב תתבצע על שביל המסומן ירוק אשר יגיע בסופו לחניון שער הזהב.

המקטע האחרון של הסינגל – האזור הקסום והלא מוכר של הגלבוע

מי שיש לו זמן ולא פנה חזרה קודם לכן – הרוויח. דווקא כעת מתחיל החלק שעושה את ההבדל בין תחושה של גילוי חוזר של מקום מוכר, לגילוי של גלבוע אחר שרבים לא היו בו: האזור הדרום מערבי, הנידח יחסית, שרוב טיולי הגלבוע הרגילים מדלגים עליו. זה האזור הצמוד לגדר ההפרדה – כנראה הכי קרוב שתהיו לג'נין, שניבטת אלינו מנקודות התצפית דרומה.

גילוי של פינות גלבוע רחוקות, תצפיות נוף וסינגל זורם ומהיר בחלק הצפוני (צילום: אתר BIKEPANEL)

הנוף פה מקסים, והסינגל עוד יותר. פה נצא מדי פעם מהאזורים המיוערים לרכיבה בגבעות שבהן צמחיה שונה מהסביבה המחטנית של רוב היער,  דרך נוף גלוי שמזמין לנשום אוויר נקי וטבע מקסים. באזור זה הסינגל משובץ בקטעים ארוכים של ירידה כיפית וזורמת, והוא הופך להיות מגוון ומעניין. תגלו בו אזורי כפרים הרוסים, המציצים מעבר לגדר ההפרדה, תמצאו ואדיות שלא הייתם בהם, ותיהנו מירידה ארוכה אל הוואדי של נחל חוחית שבסיומה טיפוס אתגרי מאוד, משובץ סרפנטינות, לכיוון הכפר הערבי הנטוש מזר על הר גיבורים. אם הצלחתם לטפס את כל הקטע הזה עד הר גיבורים, כ-100 מ' של גובה מצטבר, מבלי להוריד רגל לכל אורכו – אתם אכן גיבורים.

גלישה מהירה חזרה אל הרכב דרך מטע זיתים עתיק בנחל גלבוע וגן נר

אנחנו רכבנו לפני סיום הבנייה ולכן חזרנו דרך נחל גלבוע, כפי המתואר פה, אולם התכנון הוא להשלים את הסינגל לגן נר מלמעלה, ולהציע חזרה מעט שונה לרכבים, לכשתושלם העבודה.

גולשים על הואדי של נחל חוחית. עליית הסרפנטינות להר גיבורים עוד לפנינו (צילום: אתר BIKEPANEL)

כאמור, מפה בחרנו בגלישה מהירה בדרכי 4X4 לאורך נחל גלבוע חזרה לכיוון גן נר. הרכיבה לוקחת אותנו דרך ערוץ הנחל, בירידה חזקה על דרך 4X4 ליד מטע עצי זיתים עתיקים, בעלי גזעים עבים במיוחד. ההמשך לאורך גדר גן נר בואכה סנדלה (הכפר הערבי הצמוד), ומשם בין שדות חקלאיים במישור, במגמת ירידה חזרה למתחם הסקי בגלבוע.

אתם חייבים את זה לעצמכם!

הרכיבה במסלול הזה נמשכה אצלנו כ-3.5 שעות רכיבה נטו, ועקב הפסקות צילום ועצירות נוף מרובות, היא התארכה לקרוב ל-5 שעות ברוטו. הטווח הוא כנראה בין 3 שעות רכיבה נטו לרוכבים חזקים מאוד, ל-5 שעות לרוכבים פחות תחרותיים, למסלול הנמתח לאורך כ-45 ק"מ,  עם כ-990 מ' מצטברים.

בשבועות הקרובים ימשיכו לשלט ולהשקיע במקום, והאופציות השונות למסלולים קצת פחות אתגריים מהמסלול המלא שסקרנו פה יושלמו גם בשטח עצמו. אה, ומותר לכם לפרגן פה בתגובות למטה לקק"ל שמרעיפה עלינו רוכבי האופניים את כל ההשקעה והטוב הזה!

צילום: אתר BIKEPANEL

כתיבה: גיא חלמיש

למפה אינטראקיטבית באתר גרמין

להורדת קבצי ה-GPS

פורסם ב-20.3.2013
עודכן ב-2.1.2014

לפני צאתכם למסלול הטיול מומלץ להתעדכן ב"קו ליער", מוקד המידע של קק"ל, על עדכונים או שינויים הרלוונטיים למסלול  1-800-350-550

שימו לב,
הדלקת אש מסכנת את היער באופן ממשי.
היזהרו באש ביער – אין לנו יערות אחרים!
לכללי התנהגות ביער ומניעת שריפות

מחזירים את הירוק לכרמל
סגור

מלאו כאן את הפרטים ואנחנו נשלח את הקישור לטיול לחברכם:

יערון (התנתק)

מידע נוסף

תגובות

  • גם פה הצלחתם סוף סוף להרוס את הגלבוע. מי שחושב שאלפי רוכבי אופניים אינם מקלקלים את הסביבה הוא טיפש שאין לו תקנה.

    16:35 20.03.2013
  • שפו ובשעה טובה לכל מי שפעל בבנית הסינגל בגלבוע בתור רוכב שכל שנה נוסעה לרכיבה בחול
    כמה יפה לראות שגם בארץ ענף רכיבת ההרים קיבל תנופה מקקל ויש מקום לשפר ולהגדיל את מקומות הרכיבה בארץ עלו והצליחו וחג שמח וריכבה נעימה.

    17:10 20.03.2013
  • כל הכבוד אתם עושים דברים יפים לטובת הכלל

    תודה

    20:11 20.03.2013
  • כיפאק - הי לקק"ל שדואגים כל הזמן לחדש לנו במסלולים יפים ומאתגרים
    יישר כח חברם!!!

    06:41 21.03.2013
  • תודה תודה תודה !!!
    כן ירבו הסינגלים כדוגמת זה
    כל הכבוד למי שחושב ומבצע
    תבורכו

    מאת עוזי גל
    13:27 23.03.2013
  • ד"ר עגנון היקר, מי שלא מבין ששומרים על הסביבה בכדי שנוכל כולנו ליהנות ממנה הוא טיפש ללא תקנה. רוכבי אופניים הם מטיילים לכל דבר, ומהווים חלק נכבד מאד מציבור המטיילים בישראל בשנים האחרונות. סינגלים הם בעלי פרופיל קטן יותר משבילי הליכה ולכן פגיעתם מועטה. אז לפני שאתה שופט את האנשים הנהדרים של קק"ל כטיפשים כדאי מאד שתבין את התמונה כולה.

    מאת שי זימן
    18:18 23.03.2013
  • תודה רבה על ארגון אירוע ההשקה - היה מוצלח ומהנה

    אנא שלחו קישור לתמונות שצילמתם

    מאת נפתלי
    18:26 23.03.2013
  • נכחתי באירוע הפתיחה - היה מדהים, מאורגן ומתוקתק למשעי. מהווה דוגמא ומופת לכל אירוע בסגנון זה. שאפו לכל היזמים והשותפים!
    לגבי הסינגל - גם הוא מדהים, מתוכנן היטב, זורם ומותאם לכל הרמות.
    בהחלט שווה להגיע ולרכב!

    04:26 24.03.2013
  • נשמע מרתק ומושקע. כולל הכתיבה היפה והמפורטת.
    תודה.
    עם זאת אתקשתי להבין את המרחקים.
    החלק הראשון של 14 ק"מ מסתכם בזה? או שרק צד אחד?
    בתודה.

    08:25 25.04.2013
  • מסלול מדהים ועומד בשורה אחת עם שבילי אופנים בארה"ב בצפון קרולינה ובטהו. כל הכבוד לעוסקים במלאכה. באמת יופי של תוצאה.

    14:37 28.06.2013
  • ניר שלום,
    כיף לקרוא שנהנית!
    העברתי את תגובתך לגיל עצמון מקק"ל שמסר כי בחורף עוד יהדקו וישדרגו!

    07:45 04.07.2013
  • שלום,
    אנחנו קבוצת רועבים מאיזור בית שמש והסביבה.
    רכבנו אתמול את הסינגל היפהפה הזה. נופים מדהימים ועוצרי נשימה, לא פחות מהאיזור ממנו הגענו ואף יותר.הסינגל מאד מושקע, אך יש כמה נקודות שאני רוצה להסב את תשומת ליבכם:
    1.הסינגל ברובו עשוי מאדמה לא מהודקת, ודרדרת אין סופית של חול, מה שמקשה מאד על הרכיבה.
    2. יצאנו מחניון סקי בגלבוע והתחלנו במגמת טיפוס , עד שהגענו לחניון ויניה כהן ומשם לחניון שער הזהב. עד כאן הכל זרם בהתאם לסימון.
    3. בחניון שער הזהב, היו 2 אופציות: האחת לעלות למעלה גילבוע עם השילוט של רוכבי האופניים (צהוב שחור) והשניה היא לכיוון דרום. אנחנו בחרנו את הדרומית ומשם התחלנו להתברבר והלכנו לאיבוד.
    4. בחלק זה איבדנו גם את קליטת ה GPS ולא ידענו היכן אנחנו וזרמנו בהתאם לחוש הניווט שלנו בסמוך לגדר המערכת ובגבול עם גנין.( ממליץ לכם לתת הסבר מפורט יותר בקטע מחניון הזהב ואפשרויותיו)
    לציין כי בדרך פגשנו עוד רוכבים שהלכו לאיבוד ולא מצאו את דרך החזרה.
    בסה"כ סינגל מדהים, עם פוטנציאל אדיר, מהנה מאד ומושקע.
    תודה רבה לקק"ל המדהימים. המשיכו לפנק אותנו רוכבי האופנים.

    06:30 28.09.2013
  • ארז שלום,

    תודה על המחמאות. שמחתי לקרוא שנהניתם.
    אדאג להעביר את משובך לעוסקים במלאכה.

    09:20 30.09.2013
  • האם יש נקודות מילוי מים בדרך? או בסטיה קצרה מהמסלול?

    מאת שחר
    08:55 15.12.2013
  • שחר שלום,

    אין נקודות מים בכלל בסינגל רום הגלבוע.
    בנוסף, כרגע השביל לא פתוח לרוכבים עד להודעה חדשה בגלל מאות עצים שקרסו על השביל.

    10:31 16.12.2013
  • להדק להדק

    מאת ניר
    13:45 25.12.2013
  • שלום.
    האם השביל כבר פתוח לרכיבה? והאם ניתן לרכב בו אחרי הגשמים של הימים האחרונים?

    תודה :-)

    מאת אבי
    20:36 31.12.2013
  • שלום אבי, יערן הגלבוע מוסר שעובדים במרץ על פתיחת השביל, ובימים הקרובים תצא הודעה היכן ניתן לרכוב.

    מאת מערכת
    11:55 01.01.2014
  • עדכונים בנוגע לסינגל:
    אפשר לרכוב בסינגל רום גלבוע לכל אורכו, ומצבו מצוין לאור עבודות התחזוקה שמתבצעות בו לאחרונה.
    באזור מצפור ויניה כהן יש מעקף של קטע מהסינגל עקב עבודות חידוש היער שמתבצעות במקום. קטע הסינגל חסום ומשולט היטב לכל אורך המעקף.
    בקטע שבין השביל האדום, היורד מהר ברקן, לבין דרך הסרפנטינות, שיורדת לבית אלפא, נפלו עשרות עצים עקב פגיעת הסופה. קטע זה חסום לרכיבה ומשולט.
    שביל הגלבוע בכיוון מורדות הגלבוע פתוח לכל אורכו.

    מאת מערכת
    12:28 02.01.2014
  • שלום,
    אתמול רכבנו את הסינגל. הרושם הכללי הוא שאין שילוט ראוי. ללא GPS אי אפשר להתמצא בכלל! יש המון קטעים שבהם הסינגל נגמר בדרך 4X4 ואין שום שילוט לאיזה כיוון לפנות. בנוסף יש כרגע קטע סגור לרכיבה ויש שלט של מעקף. רוכבים על דרך 4X4 ודווקא מוצאים סימונים צהובים של קק"ל וכשכבר סמכנו אליהם מצאנו את עצמנו יורדים בירידה תלולה לכיוון של בית אלפה. נאלצנו לחזור על עקבותנו כשאנו גוררים את האופניים בעליה תלולה!
    בנוסף אחרי הגשם האחרון הפרות עברו על הסינגל אחרי שער הזהב ופשוט הרסו אותו.
    קק"ל,לטיפולכם.

    מאת אלכס
    07:43 17.03.2014
  • שלום אלכס, אנחנו נעביר את הערותיך לאנשי השטח ונדאג לטפל לפי יכולתנו.

    מאת מערכת
    14:13 18.03.2014

הוסף תגובה:

מאת משתמש לא רשום
שדה חובה
שדה חובה, ישאר חסוי
שלחבשליחת התגובה הנך מסכים לתנאי השימוש באתר

אם אינכם רשומים עדיין לאתר, לחצו כאן כדי לעשות זאת ולשמור איתנו על קשר!